14 درصد از کسب‌وکارهای السالوادوری با بیت کوین تراکنش داشته‌اند

کشور السالوادور با اجرایی کردن طرح تبدیل بیت کوین به پول قانونی کشور در سپتامبر سال 2021، تاریخ‌سازی کرد و به نمونه‌ای برای پذیرش قانونی بیت کوین تبدیل شد.

14 درصد از کسب‌وکارهای السالوادوری با بیت کوین تراکنش داشته‌اند

پذیرش کم بیت کوین در کسب‌وکارهای السالوادور

پس از آنکه نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور بیت کوین را به پول قانونی این کشور تبدیل کرد، کسب‌وکارها در السالوادور نسبت به پذیرش بیت کوین کُند عمل کرده‌اند.

بر اساس گزارش اتاق بازرگانی السالوادور، از 337 شرکتی که بین 15 ژانویه و 9 فوریه در این آمارگیری شرکت کردند، تنها 14 درصدشان در تراکنش‌های خود از بیت کوین استفاده کرده‌اند. بیش از 90 درصد از شرکت‌های مورد بررسی گفتند که پذیرش بیت کوین در آمار فروششان تأثیر ناچیزی داشته است.

71 درصد از شرکت‌هایی که در این بررسی آماری حضور داشتند، کسب‌وکارهای کوچک بودند. به ترتیب 13 درصد و 16 درصد آن‌ها نیز از نظر قانونی کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ دسته‌بندی می‌شوند.

درحالی‌که نرخ پذیرش کم بیت کوین ممکن است پایین‌تر از انتظارات ظاهر شود، باید در نظر داشت که السالوادور از سال 2001 از استاندارد دلار آمریکا استفاده می‌کند. بر خلاف ارزهای دیگر اقتصادهای نوظهور، وسیله اصلی مبادلات در این کشور از بی‌ثباتی و نوسانات نرخ مبادله ارز رنج نمی‌برد.

علی‌رغم هشدارهای صندوق بین‌المللی پول (IMF) و شرکت خدمات سرمایه‌گذاری Moody's، نجیب ابوکلیه بیت کوین را در مرکز استراتژی رشد اقتصادی دولت خود قرار داده است. در ماه ژانویه، Jaime Reusche، تحلیلگر Moody's اظهار داشت که راهبرد ابوکیله می‌تواند چشم‌انداز اعتبار مستقل این کشور را تضعیف کند.

بااین‌وجود، السالوادور صدور 1 میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین را آغاز کرده است. درآمد حاصل از فروش این اوراق که اوراق آتشفشان نیز خوانده می‌شوند، در پروژه شهر بیت کوین السالوادور سرازیر خواهد شد. شهر بیت کوین السالوادور قرار است به یک کلان‌شهر بزرگ تبدیل شود که انرژی ژئوترمال را مهار کرده تا از آن برای استخراج بیت کوین استفاده شود.

ابوکیله قرار است در کنفرانس بیت کوین 22 سخنرانی کند و به هواداران خود سورپرایز مهیج و بزرگی را نوید داده است.

ارسال نظر