قول مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مبنی بر صدور ای نماد بدون ستاره در ۱۰ دقیقه

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از صدور ای نماد بدون ستاره در ۱۰ دقیقه خبر داد و گفت کل این فرآیند، از ابتدای ثبت‌نام تا دریافت کد، در کمترین زمان انجام شده و مانعی برای کسب‌وکارهای اینترنتی نخواهد بود.

قول مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مبنی بر صدور ای نماد بدون ستاره در ۱۰ دقیقه

به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، فرآیند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) به عنوان مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی، با تکمیل پروژه سیستمی‌سازی‌ و هوشمندسازی از اواخر سال ۱۳۹۸ به صورت کاملاً غیرحضوری و برخط امکان‌پذیر شده و میانگین زمان صدور آن در گروه کالا/خدمت‌های مختلف به کمتر از یک روز (چند ساعت) کاهش یافته است.

علاوه بر این، به منظور تسهیل حداکثری برای کسب‌وکارهای خرد و خانگی، فرآیند ساده شده نماد اعتماد الکترونیکی در قالب ای‌نماد بدون ستاره ، فقط با احراز هویت و دامنه (و حذف سایر مراحل احراز)، عملیاتی و به عنوان نخستین مجوز ثبت‌محور در کشور رونمایی شده است.

در طرح اعطای ای‌نماد بدون ستاره به کسب‌وکارهای خرد، منظور از این کسب‌وکارها کسب‌وکاری است که تعداد تراکنش‌های آن در ماه کمتر از ۵۰ عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌های آن در ماه کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد.

در صورتی که تعداد یا مجموع مبلغ تراکنش‌های شخص صاحب‌امتیاز در یک ماه از میزان تعیین‌ شده بیشتر شود، این کسب‌وکارها موظف هستند در مدت ۱۰ روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای ای‌نماد و تبدیل ای‌نماد بدون ستاره به ای‌نماد ستاره‌دار اقدام کنند. بر اساس این توضیحات، میانگین زمان آن در گروه کالا/خدمت‌های مختلف کمتر از یک روز است.

گفتنی است روند اجباری شدن دریافت ای‌نماد برای کسب‌وکارها، در ماه‌های اخیر اعتراض‌هایی را در پی داشت و حتی منجر به تشکیل کمپینی با عنوان ای‌نماد اجباری برای اعتراض به این رویه جدید شد. به گفته مدیران کسب‌وکارهایی که در این کمپین شرکت کردند، فرآیند اعطای ای‌نماد بسیار کند و وقت‌گیر عنوان شد.

ارسال نظر