سورپرایز ادوارد اسنودن برای دنیای امنیت سایبری

ادوارد اسنودن را همه می شناسند. اخیراً اسنودن در خصوص این موضوع که وسایل الکترونیکی چگونه برای جاسوسی در مورد افراد عادی به کار می روند اطلاعات بسیاری منتشر کرده و ایده جالبی برای مقابله با این موضوع مطرح کرده است.

سورپرایز ادوارد اسنودن برای دنیای امنیت سایبری

به گزارش کلیک، اسنودن به تازگی یک قاب آیفون جدید طراحی کرده است تا کاربران را از اینکه از طریق گوشی شان مورد جاسوسی قرار می گیرند آگاه سازد.

اسنودن و هکر معروف، اندرو بانی هوانگ به زودی طراحی خود را در دانشگاه MIT رونمایی خواهند کرد. این قاب به سخت افزار آیفون متصل می شود و از این طریق سیگنال های الکتریکی که به آنتن های داخلی گوشی ارسال می شوند را کنترل می کند.

acr821342097496832-22981

این قاب به طور مداوم امواج رادیویی داخلی گوشی و انتقال اطلاعات از آن را کنترل می کند. بدین ترتیب وقتی گوشی کاربر در حالت airplane mode است نیز امنیت خاطر بیشتری خواهد داشت. هوانگ و اسنودن این اختراع خود برای آیفون را "موتور کنترل داخلی" نامیده اند. این قاب از سیم های بسیار ظریفی برخوردار است که از طریق درگاه سیم کارت به سیستم داخلی آیفون دسترسی پیدا می کند و مدار داخلی آیفون را تحت نظر دارد.

این سیم ها سیگنال های الکتریکی که به دو آنتن ارسال و توسط امواج سلولار شامل وای فای و GPS استفاده می شوند را دریافت کرده و می خواند. اگر گوشی قصد ارسال چیزی را داشته باشد که در اصل نباید ارسال شود مانند موقعیت GPS در مواقعی که این امکان فعال نیست، قاب می تواند کاربر را مطلع کند.

هوانگ گفته که ما می خواهیم امنیتی صد در صدی را به کاربران ارایه دهیم. متاسفانه هنوز زمان زیادی تا عرضه تجاری این قاب باقی مانده چرا که هنوز نمونه اولیه این قاب هم ساخته نشده است. این اختراع فعلا فقط بر روی کاغذ پیاده شده است.

ارسال نظر