کمک تاتو الکترونیکی به سلامت افراد

پژوهشگران یک استیکر الکترونیکی طراحی کرده‌اند که می‌تواند سلامتی فردی که آن را بر روی پوست خود چسبانده است توسط تبلت یا گوشی هوشمند مانیتور کنند. این استیکر که بیشتر شبیه یک تاتو موقت است، اطلاعات فرد را به شکل نور به یک دستگاه هوشمند ارسال می‌کند.

کمک تاتو الکترونیکی به سلامت افراد

به گزارش کلیک، سیستم الکترونیک نوری که در آخرین شماره ژورنال Science Advances منتشر شده است توسط پژوهشگران دانشگاه الینویز ساخته شده است. این سیستم آخرین نسخه از سری لوازم الکترونیکی است که قابلیت وصل شدن به پوست انسان را دارد.
این دستگاه شبیه یک تاتو موقت است و با استفاده از سنسورهای کوچک، میزان در معرض بودن نور خورشید، اکسیژن خون شخص و ضربان قلب فرد را مورد اندازه‍‌گیری قرار می‌دهد. اطلاعات به شکل تشعشع نور نشان داده می‌شود و به صورت بی‌سیم به دستگاه هوشمند فرد ارسال می‌شود.
برخلاف نسخه قبلی این دستگاه، سیستم جدید از سیگنال‌های ارتباطات نزدیک که از گوشی فرد ساطع می‌شود قدرت می‌گیرد و خودش باتری ندارد.
به گفته جان راجر، رییس آزمایشگاه سازنده تاتو الکترونیکی، این تکنولوژی یک پلت‌فرم بی‌سیم نازک و مانند پوست است و نیازی به باتری ندارد. این سیستم به صورت بی‌سیم انرژی دریافت می‌کند و همچنین به صورت بی‌سیم انرژی را برمی‌گرداند.
همچنین راجر در مصاحبه با Newsweek گفت که آزمایشگاه ما بر اپلیکیشن‌های مانیتور سلامت تمرکز دارد و این اپلیکیشن‌ها امکان اندازه‌گیری دقیق، و مرتبط بالینی را براساس بالاترین استانداردهای بالینی از طریق واسط پوستی فراهم می‌کند.
یک دستگاه وصله پوست که توسط آزمایشگاه راجر ساخته شده است در گذشته شرکت بزرگ لوازم بهداشتی لورال خریداری شد و شرکت لورال از آن برای آموزش به مردم در مورد حفاظت از آفتاب استفاده کرد.
دستگاه My UV Patch در لاس وگاس در نمایشگاه Consumer Electronic امسال به نمایش گذاشته شد و هنوز در معرض نمایش برای عموم است.
راجر و تیمش در خط مقدم پژوهش در زمینه دستگاه‌های الکترونیکی بیماری همه‌گیر هستند و به همراه دیگر آزمایشگاه‌ها در سراسر جهان تکنولوژی پوشیدنی که بر پوست می‌چسبد می‌سازند.
این دستگاه‌های پوشیدنی چسبنده به پوست شامل یک تاتو می‌شوند که سطح گلوکز را از طریق سنسورهای الکتروشیمیایی اندازه می‌گیرند و از طریق سوزن‌های بسیار کوچک دارو را به فرد تزریق می‌کند و همچنین یک وصله الکترونیکی دارد که پوست را به یک صفحه LED منتقل می‌کند.

ارسال نظر