ظهور استارتاپ های واسط میان کارفرما و کارجو

درکنار تلاش همیشگی بشر برای جستجوی کار،برخی مواقع به دنبال فردی می گردیم که کاری را به صورت پروژه ای و در زمان کوتاه برایمان انجام دهد. در این زمینه استارتاپ ها بیکار ننشسته اند و به عنوان پلی میان کارفرما و کارجو وارد میدان شده اند.

ظهور استارتاپ های واسط میان کارفرما و کارجو

به گزارش کلیک ،درکنار تلاش همیشگی بشر برای جستجوی کار،برخی مواقع به دنبال فردی می گردیم که کاری را به صورت پروژه ای و در زمان کوتاه برایمان انجام دهد. در این زمینه استارتاپ ها بیکار ننشسته اند و به عنوان پلی میان کارفرما و کارجو وارد میدان شده اند.

تا پیش از ظهور استارتاپ های واسط میان کارفرما و کارجو،افراد مجبور بودند برای ارتباط با یکدیگر به بازارهای سنتی مراجعه کنند اما امروزه این نیاز به کمک استارتاپ ها برطرف شده است . به عنوان نمونه استارتاپ پونیشا که در ایران سابقه ۵ ساله دارد توانسته واسط میان کارفرما و کارجو باشد و بسیاری از افراد را از معضل بیکاری نجات دهد.در این سیستم پروژه ها توسط کارفرمایان به ثبت می رسد و کاربرانی که توانایی انجام پروژه ها را داشته باشند درخواست خود را با قیمت پیشنهادی و همچنین مبلغی که در ابتدا پروژه به صورت پیش پرداخت دریافت می کنند،به ثبت می رسانند.در بحث درآمد زایی استارتاپ پونیشا نیز به طور معمول هزینه ای برای ثبت پروژه و هزینه های جداگانه برای تبلیغ آگهی در نظر گرفته می شود.مهمترین مزیت پونیشا آن است که نیاز به تماس رو در رو با مشتریان خود را ندارند و به همین دلیل در هر نقطه از ایران یا جهان می توانند کسب و کار خود را آغاز کنند و توسعه دهند.

تجربه استفاده مستر والکو از استارتاپ پونیشا

برای انجام دادن یک پروژه به تایپیست نیاز داشتیم،اما تماس های مختلف برای جستجو تایپیست ثمر نرسید و به همین دلیل در سایت پونیشا اعلام نیاز کردم.البته فرایند ثبت پروژه به گونه ای می باشد که باید از سوی سایت پونیشا تایید گردد که به طور معمول چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد.پس از تایید پروژه در عرض چند ساعت با درخواست های متعدد برای انجام پروژه با هزینه بسیار پایین مواجه شدم البته برای اطمینان از نوع و کیفیت کارجو این توانایی در اختیار کارفرمایان وجود دارد تا به پنل کارجو مراجعه کرده و از پروژه های به ثمر رسیده کارجو مطلع شود و همچنین نظرات دیگر کارفرمایان را در خصوص نوع فعالیت کارجو مشاهده نمایند و کارجو مناسب خود را انتخاب نماید.برهمین اساس معتقدم پونیشا هم برای کارفرما و هم کارجو گزینه مناسبی می باشد که فعالیت مورد نظر با رضایت دو شخص در یک بستر امن شکل می گیرد.

به طور کلی تمامی پروژه های معمول در پونیشا به چشم می خورد اما پرطرفدارترین و رایج ترین پروژه ها در دسته های وب سایت،فناوری اطلاعات،نرم افزار،تلفن همراه،تولید محتوا و ترجمه،طراحی،رسانه ها و معماری،ورود اطلاعات و مدیریت،شبکه،یافتن منابع محصولات،ساخت و تولید،فروش و بازاریابی و بازرگانی،حسابداری،منابع انسانی و موارد حقوقی قابل مشاهده است.

ارسال نظر