ساخت شهری در مریخ توسط امارات متحده عربی تا سال ۲۱۱۷

کلیک-ناسا و اسپیس اکس تنها دو مهره اصلی بازی در مریخ نیستند؛ حالا امارات متحده عربی نیز وارد بازی شده است و طرح جدید خود را مطرح کرده است، طرحی که ممکن است باعث تعجب هر فردی شود تا حدود ۱۰۰ سال دیگر شاهد شهری در مریخ خواهیم بود که مساحتی مشابه با شیکاگو دارد.

ساخت شهری در مریخ توسط امارات متحده عربی تا سال ۲۱۱۷

کلیک -ناسا و اسپیس اکس تنها دو مهره اصلی بازی در مریخ نیستند؛ حالا امارات متحده عربی نیز وارد بازی شده است و طرح جدید خود را مطرح کرده است، طرحی که ممکن است باعث تعجب هر فردی شود تا حدود ۱۰۰ سال دیگر شاهد شهری در مریخ خواهیم بود که مساحتی مشابه با شیکاگو دارد.

در دو دهه اخیر فعالیت‌ها بر سطح سیاره مریخ افزایش یافته است و در این میان امارات متحده عربی دست به اقدامی طولانی مدت زده است و در این روند تا سال ۲۱۱۷ یعنی چیزی حدود ۱۰۰ سال دیگر ما شاهد شهری بر روی سیاره مریخ خواهیم بود.

براساس اعلام اجلاس جهانی دولت در دوبی در روز سه شنبه، معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، پروژه مریخ ۲۱۱۷ با کمک شرکای بین‌المللی تبدیل به یک پروژه عظیم خواهد شد.

شیخ محمد افزود: این پروژه امروز بذری است که ما در خاک می‌کاریم؛ از آیندگان انتظار داریم تا به خوبی آن را پرورش دهند و بی شک برای پیشبرد این پروژه به دانش جدید و علم روز نیازمندیم. رفتن به سیاره ای دیگر از رؤیا های طولانی مدت انسان ها است، هدف ما از این طرح جهانی کردن رؤیای قدیمی نسل بشر است.

جزئیات این طرح هنوز مشخص نشده است و باید صبر کرد و دید که امارات متحده عربی برای کسب اطلاعات چه اقداماتی انجام خواهد داد. تا سال ۲۰۲۰ کاوشگر فضایی Hope به فضا پرتاب خواهد شد و از این طریق اطلاعات اولیه این پروژه کسب خواهد شد. شاید طرح مریخ ۲۱۱۷، طرحی بسیار جاه‌طلبانه باشد ولی این موضوع از امارات متحده عربی دور نیست. امروز این کشور بیشتر انرژی و زمان خود را بر روی آموزش متمرکز کرده است و همین امر باعث می شود تا پروژه مریخ ۲۱۱۷ جدی تر گرفته شود؛ در این میان یک سؤال مطرح می شود، آیا مریخ قرار است به مستعمره امارات متحده عربی تبدیل شود؟

براساس اعلام CNBC این شهر مساحتی برابر با شیکاگو خواهد داشت و جمعیت آن برابر است با ۶۰۰۰۰۰ نفر. سعید آل جرجاوی در اجلاس جهانی دولت به این نکته اشاره کرد که هدف اصلی این پروژه سازگار کردن محیط سیارات دیگر برای انسان و قابل سکونت کردن سیاره هایی دیگر به غیر از زمین است، با شکل گیری پایه های اصلی پروژه اقداماتی برای مساعد تر کردن فضای سیاره مریخ برای سکونت انسان انجام خواهد شد.

هنوز فاصله ۱۰۰ ساله و یا به زبان دیگر یک قرنی میان ما و پروژه مریخ ۲۱۱۷ وجود دارد، در این لحظه باور کردن این پروژه ممکن است برای بسیاری از افراد سخت و حتی غیر قابل باور باشد ولی باید این موضوع را نیز مد نظر داشت که این برنامه در ۱۰۰ سال آینده به وقوع می پیوندد و بشر هر ثانیه در حال رشد و پیشرفت است.

در اینجا باید به پروژه مریخ ۲۰۲۳ نیز اشاره کنیم، همان طور که می دانید پروژه مریخ ۲۰۲۳ در واقع یک سفر بدون بازگشت به مریخ است، در واقع این طرح به منزله تشکیل اولین کلونی ها بر روی سیاره بیگانه است. این پروژه در صورت عملی شدن هزینه زیادی را در بر خواهد داشت و باید در نظر داشت که اگر پروژه مریخ ۲۱۱۷ در جهت عملی شدن برآید، امارات متحده عربی چگونه می تواند از پس خرج و مخارج این پروژه سنگین برآید.

پروژه امارات متحده عربی برای ساخت شهری در مریخ

آیا مریخ قرار است به یک مستعمره تبدیل شود؟ چه کشوری مریخ را تصاحب خواهد کرد؟ برای پاسخ به این سؤالات نمی توان هیچ جواب قطعی داد و فقط باید صبر کرد و پاسخ این سؤالات را در طول زمان گرفت.

ارسال نظر