اپسون در ساخت عینک هوشمند Moverio BT-300 از OLED استفاده می کند

عینک های هوشمند که از واقعیت افزوده استفاده می کنند، عجیب و شگفت انگیز هستند. اما تلویزیون های شناوری که بسیاری از این عینک های هوشمند واقعیت افزوده به آنها نیاز دارند، دنیای مجازی را به طرز شگفت انگیزی با دنیای حقیقی پیوند می دهند!

اپسون در ساخت عینک هوشمند Moverio BT-300 از OLED استفاده می کند

به گزارش کلیک، جالب ترین موضوع در خصوص عینک جدید هوشمند Moverio BT-300 محصول اپسون، فناوری نمایشگر OLED است که امسال در کنگره جهانی بارسلون معرفی شد. اپسون سال ها یک عینک هوشمند با نام Moverio BT-20 داشت.کاربران قبلا آن را استفاده کرده بودند و کاملا از آن راضی بودند. با زدن این عینک هوشمند، نمایشگر در برابر چشم ها ظاهر شد اما حاشیه صفحه نمایش کاملا پیدا بود و وقتی که رنگ صفحه تاریک می شد هنوز با نور کمی در حال درخشش بود، تقریبا مثل همه LCD های دیگر. در حقیقت یک پرده سینما جلوی چشم قرار می گرفت.

عینک های جدید این کمپانی باریک تر هستند و نمایشگر آن که تصویر را در قسمتی از لنز پخش می کند، از OLED ساخته شده است. با OLED می توانید سیاهی حقیقی را مشاهده کنید و در واقع مانند نمایشگرهای LCD نیاز به نور سیاه نیست؛ این موضوع را علاقه مندان فایا ویدیویی هم به شما خواهند گفت. باید بگوییم نمایشگرهای OLED بسیار جذاب و جالب هستند. تأثیر جالب دیگر این عینک ها این است که احساس می کنید بخش های نورانی نمایشگر به جای این که قسمتی از یک صفحه نیه شفاف غول پیکر باشد، در فضا معلق است.
این عینک هوشمند دارای صفحه نمایش، از حالت دو بعدی و سه بعدی برای پخش ویدیو و نمایش اپلیکیشن ها و نمودارها و از حالت سه بعدی برای محتوای واقعیت مجازی (VR-Like) استفاده می کند که می توان آن را به کمک حرکات سر یا با استفاده از یک صفحه لمسی سیمی کنترل کرد. این عینک همچنین دارای واقعیت افزوده است و اطلاعات مطابق با کد QR یا دیگر نشانگرهایی که توسط دوربین عینک دیده می شود را نشان می دهد و می توان از آنها برای کنترل drones استفاده کنید. این مورد مانند Microsoft HoloLens نیست اما استفاده های شرکتی مانند برنامه های طرح مجازی برای استفاده موجودند.
اپسون قصد دارد فروش عینک هوشمند Moverio BT-300 را از اواخر سال 2016 شروع کند و عموم مردم را برای محصولش هدف گرفته است، چرا که هدف محصول قبلی اش شرکت ها بودند که این اقدام مورد انتقاد قرار گرفت. این امر برای یک عینک هوشمند با کنترل کننده های سیمی و مبتنی بر اندروید کمی مشکل است، اما باید بگوییم استفاده از OLED در عینک های شفاف ایده خوبی است. از حالا به بعد در ساخت عینک های هوشمند باید به ایده های دیگر فکر کرد.

منبع: cnet

ارسال نظر