هرآنچه که باید درباره بازی Mass Effect: Andromeda بدانید

سری بازی‌های Mass Effect از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی‌ چند سال اخیر محسوب می‌شوند. مجموعه بازی‌های Mass Effect در کنار داستان و شخصیت‌های شگفت‌انگیز گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای دارند. جدیدترین قسمت از سری بازی‌های Mass Effect یعنی Mass Effect: Andromeda چند روز دیگر در بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد.

هرآنچه که باید درباره بازی Mass Effect: Andromeda بدانید

جدیدترین قسمت از سری بازی‌های Mass Effect یعنی Mass Effect: Andromeda چند روز دیگر در بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد.

کلیک-در چند ماه گذشته به طور پیوسته خبر‌های زیادی درباره‌ی بازی کمپانی BioWare یعنی Mass Effect: Andromeda شنیده و دیده‌ایم، اما ما هر آنچه درباره‌ی فضایی که شناخته بودیم می‌توان به راحتی فراموش کرد چراکه برای یک مدت طولانی نزدیک به پنج سال دنباله‌‌ای برای این فرانچایز محبوب ساخته نشده بود.

در حال حاضر ما به تاریخ عرضه‌ی بازی Mass Effect: Andromeda نزدیک شده‌ایم. اجازه بدهید یک نگاهی به تمامی شایعات، اخبار و اعلان‌های مربوط به جدیدترین عنوان از سری محبوب Mass Effect بیاندازیم.

T-Minus پنج ساله

وقتی که بازی Mass Effect 3 در حال عرضه بود یادتان می‌آید؟ کمپانی بیوور از همان زمان اشاره‌هایی به آینده سری بازی‌های مس افکت و چهارمین قسمت این فرانچایز محبوب داشت. بنا به گفته ی یکی از تهیه کننده‌های بازی آقای مایک گمبل به گیمر‌ها توصیه کرده بود که سیو‌های بازی Mass Effect 3 را نگه دارند. آن زمان پیشنهاد ساخت بازی Mass Effect 4 در کار بود و تیم سازنده‌ بر روی پیشنهاد تمرکز داشتند. با وجود اینکه ساخت بازی تایید شده بود ولی داستان حول فرمانده شپرد نخواهد بود. برخی از اظهارات گمبل تصور می‌کردند که DLC بازی این محوریت را خواهد داشت.

در سپتامبر همان سال، موسسان اجرایی، Ray Muzyka و Greg Zeschuck راه جدایی را با کمپانی بیوور در پیش رو گرفتند. اما مدیر کل آقای Aaryn Flynn این فرصت را برای اعلام کردن آینده و سرنوشت Mass Effect غنیمت شمرد و همه‌ی آن چیزی را که درباره‌ی این فرانچایز محبوب بایستی اعلام کند، ارائه داد.

پاییز سال ۲۰۱۲ ما یک به روز‌رسانی در یک جانشینی سریع از کمپانی BioWare دیدیم. در اخبار بدست‌ آمده متوجه شدیم که قهرمان بازی مس افکت ۴ فرمانده شپرد ۲ نخواهد بود. این خبر درست زمانی منتشر شده بود که هنوز خیلی زود بود تا مراحل ساخت بازی Mass Effect 4 شروع شود. دنباله‌ی جدید از سری بازی‌های Mass Effect بر پایه‌ی موتور گرافیکی قدرتمند دایس یعنی Frosbite اجرا خواهد شد، و کمپانی BioWare می‌خواهد از طرفداران بازی بازخوردی را جهت به تکمیل رساندن پروسه‌ی ساخت Mass Effect 4 دریافت کند.

در فوریه ۲۰۱۳، مدیر انجمن کمپانی بیوور آقای کریس پرایستلی از طرفداران این فرانچایز محبوب خواست که از نام‌گذاشتن Mass Effect 4 بر روی قسمت جدید این سری خودداری کنند چراکه برای اعتبار و ماهیت بازی زیان آور است. مدت کوتاهی پس از این جریان، کمپانی بیوور طی بیانه‌ای تایید کرد که طراحی و ساخت قسمت بعدی بازی Mass Effect به کمپانی Bioware Montreal واگذار شده است درحالی که کمپانی Edmonton بر روی یک فرانچایز جدید کار می‌کند.

1th pic

هیجان بازی همچنان پابرجاست

در تابستان سال ۲۰۱۳، کمپانی بیوور تایید کرد که هنوز نامی برای عنوان جدید سری بازی‌های Mass Effect انتخاب نشده است و همچنین برای تسریع بخشیدن به مراحل ساخت بازی از ویژگی‌های اصلی بازی Dragon Age: Inquisition استفاده خواهد شد. اما بعد از این موضوع تایید شد که هنوز راه طولانی در روند ساخت بازی وجود دارد و مردم به این زودی شاهد عنوان جدید نخواهند بود.

به افتخار روز N7 در سال ۲۰۱۳، کمپانی بیوور تصاویری را از کارکنانش که در حال ساخت بازی Mass Effect جدید هستند در توییتر منتشر کرد. این عکس‌های مرموز، دشمنان جدید، وسیله‌ی نقلیه جدید و حتی قابلیت بازی کردن یک بیلد از Mass Effect جدید را توسط کارکنان نشان می‌داد. این تصاویر آخرین اطلاعات واقعی بود که تا ماه آوریل ۲۰۱۴ از کمپانی BioWare به بیرون درز کرده بود. در ماه آوریل ۲۰۱۴ کارگردان استودیوی مونترال آقای Yanick Roy به طرفداران بازی توییت زد که مراحل ساخت بازی در جایی از وسط قرار دارد.

در مراسم E3 2014 کمپانی Bioware اعلام کرد که بازی Mass Effect 4 برای کنسول‌های جدید (PS4 و Xbox ONE) در نظر گرفته شده است. در طول مراسم بیوور یک ویدیوی مفهومی مختصر از بازی را نشان داد. در طول مراسم Comic-Con سال ۲۰۱۴ در سان دیه‌گو کمپانی Bioware مجددا از طرفداران بازی خواست که عکس‌العمل و بازخوردشان را در جهت ساخت بهترین عنوان این سری اعلام کنند ضمن اینکه این کمپانی تایید کرد که وسلیه‌ی نقلیه The Mako در این قسمت جدید بازخواهد گشت. در دیگر اطلاعات منتشر شده در مورد بازی Mass Effect Andromeda به نظر می‌رسد شما می‌توانید سیارات مختلف را با استفاده از وسیله نقلیه Mako که از این پس Nomad نام دارد، کاوش کنید. در سیارات شاهد مبارزات، معماها و داستان‌های مختلفی خواهیم بود. برخی سیارات هم به غول‌ آخرهایی مجهز هستند که به قدرت فراوانی دسترسی دارند و بایستی برای مبارزه با آن‌ها ابتدا قدرت‌های بیشتری دریافت کرده و مجددا بازگردید. (مانند اژدهایان در بازی Dragon Age: Inquisition)

2th pic

به افتخار روز N7 سال ۲۰۱۴، کمپانی بیوور از روند ساخت بازی و تیم سازنده توضیحاتی داد و اشاره کرد که نویسنده‌ی ارشد بازی Halo 4 آقای Chris Schlerf در صندلی ارشد نویسندگی بازی جدید Mass Effect نشسته است. آن‌ها همچنین چند کانسپت آرت جدید از بازی منتشر کردند و با این کار به طرفداران بازی این اطمینان را دادند که بازی در حال طراحی،توسعه و ساخت است.

موتور‌های مشغول

با وجود اظهارات قبلی، کمپانی Bioware بعد‌ها ادعا کرد که به لطف هندلینگ موتور گرافیکی Frosbite و دارا بودن ویژگی‌های جدید این موتور گرافیکی و بر خی از مولفه‌های مربوط به بخش چند نفره‌ی آنلاین، بازی Mass Effect 4 به هیج وجه شبیه به بازی Dragon Age: Inquisition نخواهد بود. بازی قبلی استودیوی بازی‌سازی «بایوویر» یعنی Dragon Age: Inquisition، توانست جوایز سال بسیاری کسب کند. این قسمت از مجموعه بازی‌های عصر اژدها، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی است که تا به حال دیده‌ایم. سازندگان مس افکت: آندرومدا گفته‌اند که این بازی، بارها از Dragon Age: Inquisition بزرگ‌تر است؛ طوری که حتی تصور این موضوع هم برای‌مان کمی عجیب است.

در مارس ۲۰۱۵، کمپانی سازنده تصاویری از موشن کپچر بازی که در آن یک بازیگر در سکوی دارای صفحه نمایش سبز قرار گرفته بود، منتشر کرد. مدت کوتاهی پس از این موضوع، یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی رددیت ادعا کرد که اطلاعات زیادی از بررسی که از این بازی داشته بدست آورده است. بسیاری از جزییات گفته شده‌ی کاربر Reddit در مراسم E3 2015 تایید شد و کمپانی Bioware رسما اعلام کرد که عنوان بعدی این فرانچایز محبوب، Mass Effect: Andromeda نام دارد و در همان مراسم تریلر رسمی بازی حاوی جزییاتی از داستان بازی منتشر شد. از قرار معلوم عرضه‌ی بازی برای تعطیلات سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته شده بود. تریلر بعدی که از بازی Mass Effect: Andromeda منتشر شد در روز N7 سال ۲۰۱۶ بود.

3th pic

آماده شدن برای پرتاب

دو مهره‌ی کلیدی در طول پروژه‌ی ساخت بازی Mass Effect: Andromeda از این پروسه حذف شدند. اولی کارگردان بازی آقای Chris Wynn در دسامبر سال ۲۰۱۵ و مدت کوتاهی پس از آن نویسنده‌ی ارشد بازی آقای Chris Schlerf در فوریه سال ۲۰۱۶ پروژه را ترک کردند. در ماه مارس ۲۰۱۶ CFO کمپانی EA آقای Blake Jorgensen اعلام کرد که عرضه‌ی بازی Mass Effect: Andromeda تاخیر خورده است و انتشار این بازی برای سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است.

ماه آوریل ۲۰۱۶ ما یک آیتم لیک شده‌ی دیگری را از بازی دیدیم. این آیتم حاوی فایل‌های گیف و اسکرین‌شات‌هایی از گیم‌پلی بازی و تصاویر رندر شده از بیلد سال ۲۰۱۴ بازی Mass Effect: Andromeda بود.

در طول کنفرانس خبری EA در مراسم E3 2016 کمپانی بیوور فیلم‌ کوتاهی از بازی را نشان داد که در آن دو کاراکتر به نام‌های Asari و Krogan معرفی شدند و اشاره کردند که اطلاعات بیشتری از بازی در پاییز آینده منتشر خواهد شد. کمپانی بیوور همچنین اعلام کرد که عاشقانه‌ی بازی طبیعی‌تر می‌شود و از یکی از شخصیت‌های بسیار متفاوت دنیای Andromeda می‌توان به Ryder اشاره کرد. از تمامی این موارد که بگذاریم به نظر می‌رسد Mass Effect Andromeda انتخاب‌های بیشتری در رابطه با روابط عاشقانه به بازیکنان ارایه می‌دهد که مسلما طرفداران این بخش را خوشحال خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشر شده Bioware تمرکز ویژه‌ای روی این بخش قرار داده و در تلاش است که این روابط را گسرش داده و به چیزی بیش از یک رابطه جنسی تبدیل کند. برخی شخصیت‌ها از بازیکن انتظار روابط طولانی مدت را دارند و برخی به دنبال چیزهای دیگر هستند. ضمناْ پایان بازی Mass Effect 3 هیچ تاثیری بر داستان بازی Mass Effect: Andromed ندارد.

4th pic

پرتاب

در سپتامبر سال ۲۰۱۶، کمپانی بیوور اعلام کرد که قهرمانان مرد و زن بازی Mass Effect: Andromeda این‌بار خواهر و برادر هستند. یک ماه بعد، Dark Horse Comics طی مصاحبه‌ای که با عوامل سازنده‌ی بازی داشت در مورد تاریخ انتشار بازی و The Art of Mass Effect: Andromeda سوال هایی کردند و کمپانی بیوور در پاسخ گفت که هر دو در یک زمان منتشر خواهند شد و به احتمال قوی این تاریخ ماه مارس ۲۰۱۷ باشد.

روز N7 سال ۲۰۱۶ اطلاعات دیگری را برای ما به ارمغان آورد. امسال ما جزییات زیادی را در مورد داستان بازی بدست آوردیم. در اولین نگاه ما شاهد باکس آرت بازی Mass Effect: Andromeda شدیم. همچنین تریلری از بازی منتشر شد که این تریلر به جدا بودن داستان بازی از داستان سه‌گانه‌ی اصلی Mass Effect اشاره می‌کند.

مدت کوتاهی پس از این اعلانات، کمپانی بیوور جزییاتی درباره‌ی مسابقه‌ی جدید بیگانه، ماموریت‌های جانبی بازی، رویاهای‌ دراماتیک ما از دنیای Elcor، بخش چندنفره‌ی آنلاین بازی، روابط عاطفی و اعتبار بازی Mass Effect اعلام کرد.

در نمایشگاه CES 2017، تاریخ انتشار بازی به طور رسمی اعلام شود و Mass Effect: Andromeda برای عرضه در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۷ آماده خواهد شد. رفته رفته که به زمان عرضه بازی نزدیک شدیم اطلاعات و تصاویر بیشتری از سوی کمپانی Bioware منتشر شد. در یکی از این خبر‌ها کمپانی Bioware اعلام کرد که سلاح‌ها و کاراکتر‌های جدید در دنیای Andromeda وجود خواهد داشت.

ارسال نظر