فیس‌بوک دستگاه مکالمه ویدئویی در اندازه لپ تاپ می سازد

رسانه کلیک -  فیس‌بوک اخیراً کار بر روی دستگاه مکالمه ویدئویی را آغاز کرده که صفحه‌نمایش لمسی ۱۳ و ۱۵ اینچی دارد. این دستگاه مورب‌مانند، با نسخه اندرویدی اجرا می‌شود.

فیس‌بوک دستگاه مکالمه ویدئویی در اندازه لپ تاپ می سازد

دوربین این دستگاه زاویه دیدی گسترده دارد و میکروفون و اسپیکرهای آن مجهز به هوش مصنوعی هستند. این دستگاه برای مصرف خانگی ساخته می‌شود و فعلاً در حد نمونه اولیه، در حال بررسی است. صفحه‌نمایش بزرگ و دوربین هوشمند آن کمک می‌کند تا افرادی که در خانه پخش هستند را هم در کادر نشان دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، می‌گوید: «ما می‌خواهیم مردم از طریق فیس‌بوک در کنار هم جمع شوند».

در نمونه اولیه این دستگاه، صفحه‌نمایش روی پایه‌ای عمودی سوار است. برای این منظور فیس‌بوک در حال توسعه نرم‌افزاری است تا دوربین هوشمند آن به‌طور خودکار و در گستره دید خود، افراد درون اتاق را شناسایی کند و از آن‌ها تصویر بگیرد. قرار است از دوربین ۳۶۰ درجه در این دستگاه استفاده شود که بعید است تا راه‌اندازی نمونه اولیه آن، این دوربین حاضر باشد. از این دستگاه احتمالاً در بهار سال بعد رونمایی می‌شود و قیمت آن کم‌تر از ۱۰۰۰ دلار است.

البته لازم به ذکر است که فیس‌بوک به دنبال ساخت اسپیکرهای هوشمندی است که با گوگل هوم Google Home، آمازون اکو Amazon Echo و اپل هوم‌پاد Apple HomePod رقابت کند و این اسپیکرها را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت رقبای خود به بازار عرضه کند. با این حال هنوز معلوم نیست این شرکت قصد دارد که این اسپیکر را تولید کند یا تمام فکر و ذکر خود را بر روی تولید دستگاه مکالمه ویدئویی گذاشته است.

ارسال نظر