آیکون های جدید فیس بوک، خوب یا بد؟

پس از ماه ها آزمایش، سرانجام هفته گذشته  فیس بوک از آیکون های جدید نشان دهنده احساسات یا ایموجی رونمایی کرد. در حال حاظر 1.6 میلیارد کاربر فیس بوک در سراسر جهان قادر به استفاده از آنها هستند.

آیکون های جدید فیس بوک، خوب یا بد؟

نکته قابل توجه این جاست که در کنار مزایای این نمایش دهنده های احساسات، از قبیل خشم، علاقه، تعجب و ناراحتی، آیا این علائم بدون عیب هستند؟

به گزارش کلیک، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک، در چند ماه گذشته خبر از تغییری بزرگ در فضای این شبکه اجتماعی می دهد. فیس بوک با دربرگیری 1.6 میلیارد کاربر یکی از محبوب ترین شبکه های موجود در فضای مجازی به حساب می آید. هفته گذشته، با آخرین به روزرسانی از فیس بوک، این شرکت وعده خود را در تغییر فضای این شبکه اجتماعی به حقیقت رساند؛ آیکون های نشان دهنده احساسات در کنار دکمه پسندیدن (Like). این آیکون ها به کاربر امکان نشان دادن احساس خود در لحظه را فراهم کرده اند؛ فیسبوک آیکون های علاقه (Love)، خشم(Angry)، ناراحتی (Sad)، تعجب(wow) و خنده (haha) را فراهم کرده است. اما آیا نشان دادن احساسات به همین چند آیکون خلاصه می شود؟ به باور بسیاری از کارشناسان، اضافه شدن این آیکون ها یکی از بزرگ ترین معایب فیس بوک به شمار می رود، چرا که شما احساسات خود را تنها در قالب چند آیکون نمی توانید خلاصه کنید. برای مثال روزی را تصور کنید که یک موسسه تحقیقاتی قصد انجام تحقیقی رفتارگرایانه در فضای فیس بوک از کاربران را داشته باشد. مسلما این شخص از روی فراوانی استفاده از آیکون های مربوطه به جمع بندی خواهد رسید که آیا رفتار کاربران در فیس بوک به سمت خشم گرایش دارد یا علاقه ؟!این تمام ماجرا نیست، در مثالی دیگر یکی از دوستان خود را تصویر کنید که در عکسی از خود را در فیس بوک به اشتراک گذاشته است. عکس العمل شما چه خواهد بود؟ علاقه خشم و ...؟

کارشناسان در حوزه رفتارشناسی شبکه های اجتماعی بر این اعتقادند که بروز احساسات انسانی در قالب چند آیکون نخواهد گنجید، پس بهتر است در به روز رسانی های آتی، این شرکت به فکر راه حلی در این موضوع باشد.

منبع: msn

ارسال نظر