فروش ۴۰ برابری فیفا ۱۷ نسبت به PES 2017 در هفته اول

فیفا ۱۷ در اولین روزهای ورودش به دنیای بازی به طور فوق العاده ای مورد توجه علاقمندان به بازی قرار گرفت. این بازی به راحتی توانست رقیب ژاپنی خودش یعنی PES 2017 را هم از نظر عملکرد و هم از جنبه فروش شکست دهد.

فروش ۴۰ برابری فیفا ۱۷ نسبت به PES 2017 در هفته اول

به گزارش کلیک، آخرین نسخه از سری بازی فیفا در هفته اول ارائه اش به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. این بازی نه تنها از نظر فروش بلکه از جنبه عملکردی هم بهتر از نسخه های قبلی خود بوده و این بار توانست به راحتی رقیب چندین ساله خودش یعنی سری بازی PES را از میان بردارد. فیفا ۱۷ موفق شد در صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا قرار بگیرد و رکورد فروش تمام نسخه های قبلی را در هفته اول بشکند.

اما در رقابت با PES، همه علاقمندان به دنیای بازی می دانند که شرکت کونامی در سال های اخیر نتوانسته حتی از نظر فروش به پای فیفا برسد. با این اوصاف با توجه به فروش هفته اول فیفا ۱۷ به نظر می رسد که امسال، شرایط برای ژاپنی ها بدتر از قبل نیز شده است. به گفته یکی از تحلیلگران، فروش فیفا ۱۷ در هفته نخست در بریتانیا، ۴۰ برابر بیشتر از PES 2017 بوده است که رقمی باورنکردنی به شمار می رود.

با توجه به اینکه مدتی قبل گفته شد نزدیک به ۵۰ هزار واحد از PES 2017 در هفته اول به فروش رسیده، می توان این طور نتیجه گرفت که فروش FIFA 2017 تا این لحظه، حدود ۱٫۱ میلیون واحد بوده است. عددی که مطمئناً هر بازیکنی با شنیدنش فیفا ۱۷ را تحسین می کند. علاوه بر این، می توان به این نتیجه رسید که فروش PES نسبت به سال گذشته، افت محسوسی داشته است.

همان طور که تحلیلگران هم می گویند، طرفداران بازی های شبیه ساز فوتبال، هر سال کونامی را بابت نزدیک شدن به استاندارد های FIFA تحسین می کنند. با این همه، می توان گفت که امسال، حداقل از نظر واحد های فروخته شده، شرایط تغییر کرده و حتی عرضه دو هفته زودتر PES 2017 نتوانسته کمک چندانی به ژاپنی ها کند.

ارسال نظر