تعامل واقعی با اپلیکیشن ها در گوشی های جدید ReFlex

محققین موفق به طراحی و تولید تلفن های هوشمند انعطاف پذیر بی سیم با وضوح بالا و تمام رنگی شده اند که ترکیبی از قابلیت چند لمس همزمان و دریافت ورودی خمشی را دارد.

تعامل واقعی با اپلیکیشن ها در گوشی های جدید ReFlex

به گزارش کلیک، این تلفن که ریفلکس (ReFlex) نام گرفته به کاربران اجازه می دهد تا به هنگام تعامل با اپلیکیشن های خود از طریق حرکت های خمشی، بازخورد لمسی فیزیکی را تجربه کنند.
به گفته محققین، این تلفن روش تعامل فیزیکی کاملا جدیدی را پیش روی افراد قرار می دهد. مثلا برای ورق زدن یک کتاب، زمانی که این تلفن را از سمت راست خم کنید، درست مانند وقتی که کتابی واقعی در دستان تان قرار دارد، صفحات کتاب از زیر انگشتان تان به سمت چپ ورق زده می شوند. با خم کردن بیشتر صفحه نمایش، سرعت تورق کتاب بیشتر می شود. حتی می توانید حرکت صفحات کتاب از زیر انگشتان تان را از طریق لرزش جزئی تلفن حس کنید. این روش امکان جهت یابی بدون استفاده از چشم را فراهم می کند و به راحتی می توانید بفهمید که در کدام صفحه یک فایل متنی یا کتاب قرار دارید.

این تلفن دارای صفحه نمایش لمسی انعطاف پذیر OLED ال جی با وضوح ۷۲۰p و سیستم عامل اندروید کیت کت ۴٫۴ است. حسگرهای خمشی در پشت صفحه نمایش نیروی اعمال شده توسط کاربر به هنگام خم کردن صفحه را تشخیص داده و به عنوان ورودی در دسترس اپلیکیشن ها قرار می دهند. همچنین ریفلکس دارای یک سیم پیچ صوتی است که به آن اجازه می دهد تا نیروها و اصطکاک را از طریق ارتعاش های بسیار جزئی صفحه نمایش شبیه سازی کند. این ویژگی در ترکیب با بازخورد نیروی منفعل که به هنگام خم شدن صفحه نمایش حس می شود، امکان شبیه سازی بسیار واقعی نیروهای فیزیکی در صورت تعامل با اشیای مجازی را می دهد.

در صورتی که با این تلفن «پرندگان خشمگین» را بازی کنید می توانید برای کشیدن تیرکمان، صفحه نمایش را خم کنید. با کشیده شدن بند لاستیکی تیرکمان در بازی، ارتعاشاتی را تجربه می کنید که در واقع کشیده شدن بند لاستیکی یک تیرکمان در دنیای واقعی را شبیه سازی می کند. با رها کردن صفحه نمایش و در نتیجه رها شدن بند، پرنده خشمگین به پرواز در می آید. البته برای تجربه چنین چیزی باید صبر داشته باشید چرا که به گفته محققین، پنج سال طول می کشد تا تلفن های هوشمند انعطاف پذیر با قابلیت خمشی به بازار مصرف عرضه شوند.

منبع:techradar

ارسال نظر