فورد ایمن‌ترین ماشین پلیس تاریخ را می سازد

فورد هفته گذشته پیشنهاد خود را برای محفاظت از پلیس علیه تفنگ‌های ضد زره اعلام کرد. این مسئله در نوع خود اولین بار است که در تاریخ آمریکا پیشنهاد شده است.

فورد ایمن‌ترین ماشین پلیس تاریخ را می سازد

به گزارش کلیک، آن چه تا کنون از ظاهر کار مشخص شده، این است که پنل‌های زره شامل دو لایه است؛ لایه بیرونی از سرامیک بالستیکی با درجه کیفیت بالا ساخته شده است که به جلوگیری از نفوذ گلوله کمک می کند. لایه درونی هم از نوعی فیبر الیاف مصنوعی آرامید ساخته شده است. فورد می گوید تصمیمش برای ارائه این پیشنهاد در نتیجه بازخورد از جامعه اجرای قانون بوده است.
آریه گروئنولد ، یکی از مهندسان پروژه فورد ، در بیانیه‌ای گفت : افسران در سراسر جهان به ما گفتند که آن ها نیاز به حفاظت از مهمات با نفوذ بالا به زره دارند و ما حفاظت بالستیک را برای آنان فراهم آوردیم که خود پیشرفت بزرگی است و خلاقیت و نوآوری در آن افزایش یافته است.
بر اساس گزارش فورد ، پنل‌های سطح پایین‌تر نوع سوم استاندارد که تا ۰٫۳۰ کالیبر دوربرد غیر ضد زره را در برابر گلوله محافظت می‌کنند، در حال حاضر در خدمت ادارات پلیس در سراسر کشور هستند.
فورد این محافظ های‌خود را در واقع محافظ جان افسران پلیس و سودمند می داند و امیدوار است روزی تمام ماشین‌های پلیس دنیا مجهز به این تجهیزات پیشرفته شوند.

منبع: businessinsider

ارسال نظر