تقلید سامسونگ از بلک‌بری؛ BlackBerry Hub به گلکسی نوت ۶ اضافه می‌شود!

ظاهرا کمپانی سامسونگ قصد دارد که فبلت گلکسی نوت ۶ خود را به اپلیکیشنی مشابه با BlackBerry Hub کمپانی بلک‌بری مجهز کند. به موجب وجود این اپلیکیشن، کاربر می‌تواند در یک فضای یکپارچه تمامی پیغام‌های دریافتی خود در بخش‌های مختلف دستگاه را مشاهده کند.

تقلید سامسونگ از بلک‌بری؛ BlackBerry Hub به گلکسی نوت ۶ اضافه می‌شود!

اگر از طرفداران برند بلک‌بری باشید و یا از محصولات جدیدتر این کمپانی استفاده کرده باشید، حتما اپلیکیشن BlackBerry Hub را می‌شناسید. اپلیکیشن BlackBerry Hub در سیستم عامل بلک‌بری ۱۰ ارائه شده و به موجب این قابلیت بستری فراهم می‌شود که کاربر از طریق آن می‌تواند تمامی پیغام‌های دریافتی خود در بخش‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف دستگاه را به طور یکپارچه مشاهده و بررسی نماید. لیستی را در نظر بگیرید که در آن به طور یکجا پیغام‌های دریافت شده از طریق ایمیل، پیامک، فیسبوک، توییتر، تماس‌های از دست رفته و ... نمایش داده شوند و کاربر برای بررسی آن‌ها نیازی به مراجعه مستقیم به بخش‌ها یا اپلیکیشن‌های مربوطه نداشته باشد. همچنین امکان پاسخگویی مستقیم از همین بخش و بدون نیاز به اجرای اپلیکیشن‌های مربوط به نیز وجود داشته باشد. این کارایی دقیقا موضوعی است که اپلیکیشن BlackBerry Hub ارائه می‌کند.

۱

به گزارش کلیک، ظاهرا کمپانی سامسونگ قصد دارد که همین قابلیت را در فبلت گلکسی نوت ۶ خود در قالب اپلیکیشن مجزایی ارائه کند و نام این اپلیکیشن را Samsung Focus قرار می‌دهد. بدون تردید سامسونگ سعی می‌کند تا این اپلیکیشن را به شیوه‌ای نو در فبلت گلکسی نوت ۶ ارائه نماید و قابلیت‌ها و توانایی‌های آن را نیز افزایش دهد. اما در هر صورت باید اعتراف کرد که این ویژگی و ایده مربوط به آن تا پیش از این مختص کمپانی بلک‌بری بوده است. بنابراین شاید بتوان اشاره کرده که سامسونگ در این زمینه قصد کپی‌برداری از ایده بلک‌بری را دارد. البته این امکان وجود دارد که سامسونگ قابلیت Samsung Focus را در قالب اپلیکیشنی مجزا ارائه نکند و آن را به عنوان یک ویژگی اختصاصی برای رابط کاربری TouchWiz فبلت گلکسی نوت ۶ تنظیمات و ارائه نماید.

به طور کلی تا کنون شایعات زیادی در رابطه با فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ منتشر شده و این خبر را هم می‌توان بخشی از این شایعات در نظر گرفت. البته چندان عجیب به نظر نمی‌رسد که فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به قابلیت‌هایی این چنینی مجهز شود، چرا که مطمئنا غول کره‌ای باید با استفاده از روش‌ها و ترفندهای خاصی بتواند برتری‌های گلکسی نوت ۶ را نسبت به دو گوی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge نمایش دهد. احتمالا فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ طی ماه‌های آگوست (August) الی سپتامبر (September) سال جاری معرفی می‌شود، هرچند که برخی از منابع از احتمال رونمایی آن طی ماه جولای (July) خبر داده‌اند. طبق گزارات و شایعاتی که تاکنون منتشر شده، احتمالا این فبلت به رمی ۶ گیگابایتی و تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ کوالکام مجهز می‌شود. تاشه اسنپدراگون ۸۲۳ نسخه‌ای از همان تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ است که فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن افزاری یافته‌اند. فراموش نکنیم که احتمال تجهیز این فبلت به اسکنر عنبیه چشم کاربر نیز وجود دارد، اگرچه این احتمال بسیار ضعیف محسوب می‌شود!

منابع:

androidcentral

phonearena

ارسال نظر