گلکسی نوت ۶ به تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ و رم ۶ گیگابایتی مجهز می‌شود

ساعاتی پیش شاهد انتشار تصاویری از سوی منبعی با نام CPU-Z بودیم که در آن اشاره مستقیمی به تجهیز فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به رم ۶ گیگابایتی، استاندارد ضد آب IP68 و تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ شده بود.

گلکسی نوت ۶ به تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ و رم ۶ گیگابایتی مجهز می‌شود

همانطور که می‌دانید با توجه به تاریخچه رونمایی سامسونگ از سری فبلت‌های گلکسی نوت، حداقل تا ماه آگوست سال ۲۰۱۶ شاهد رونمایی از فبلت گلکسی نوت ۶ نخواهیم بود. اما با این وجود این موضوع منجر نشده که اخبار و شایعات مرتبط با این محصول به بیرون درز نکنند. سامسونگ در جریان رویداد MWC 2016 از دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge رونمایی کرد و حال نوبت آن رسیده که شاهد انتشار خبرهای مربوط به فبلت جدید این شرکت کره‌ای باشیم.

پیش از این گفته می‌شد که احتمالا فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۳ کوالکام مجهز می‌شود. تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ در واقع نسخه‌ای از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ است که فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر Kyro آن ارتقاء داده شده‌اند. خبر تجهیز این فبلت به تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ دیروز هم منتشر شده بود. همچنین چندی پیش گفته می‌شد که احتمال تجهیز گلکسی نوت ۶ سامسونگ به رم ۸ گیگابایتی نیز وجود دارد، اما با توجه به اخبار جدید منتشر شده از سوی منبع خاصی با نام CPU-Z صحت خبرهای پیشین رد شده‌اند.

به گزارش کلیک، ظاهرا سامسونگ قصد دارد که فبلت گلکسی نوت ۶ را به رم ۶ گیگابایتی مجهز کند و تراشه به کار گرفته شده در آن هم تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ خود سامسونگ خواهد بود. بنابراین خبری مبنی بر بهره‌مندی این فبلت از تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ وجود ندارد و سامسونگ ترجیح داده که این محصول را به تراشه‌ای از سری تراشه‌های خودساخته‎ خود مجهز سازد. اما علاوه بر این دو موضوع، گفته شده که فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به مانند دو گوشی هوشمند گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge به استاندارد ضد آب IP68 نیز مجهز می‌شود. سنسور دوربین اصلی به کار گرفته شده در این محصول هم احتمالا همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge خواهد بود.

منبع CPU-Z اشاره کرده که فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به صفحه نمایشی ۵٫۷۷ اینچی مجهز می‌شود که به اختصار نمایشگر آن ۵٫۸ اینچی خطاب خواهد شد. وضوح تصویر نمایشگر این محصول ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بوده و حافظه داخلی پیش فرض آن ظرفیت ۳۲ گیگابایتی دارد. البته بدون تردید سامسونگ از نظر ظرفیت حافظه داخلی، فبلت گلکسی نوت ۶ را در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌کند. طبق شایعات پیشین منتشر شده در رابطه با این محصول، احتمال بهره‌مندی نسخه‌ای از این فبلت به حافظه داخلی فوق سریع ۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود دارد. با این وجود اشاره شده که تمامی نسخه‌های این فبلت قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را به همراه خواهند داشت.

۱

در تصویر منتشر شده از سوی منبع CPU-Z مشخص است که تراکم پیکسلی نمایشگر فبلت گلکسی نوت ۶ برابر با ۴۸۰ پیکسل در هر اینچ است و کد این محصول SM-N930F در نظر گرفته شده است. این منبع همچنین اشاره کرده که گلکسی نوت ۶ سامسونگ به طور پیش فرض به سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو مجهز شده و باتری آن ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. بدون تردید سیر شایعات و خبرهای مرتبط با فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ ادامه می‌یابند و در آینده نیز به شدت این خبرها افزوده می‌شود. چنانچه تمایل دارید که مروری بر شایعات کنونی منتشر شده در مورد این فبلت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله با عنوان "همه چیز در مورد گلکسی نوت ۶ سامسونگ (مبتنی بر شایعات)" را مطالعه نمایید.

منبع:

androidheadlines

ارسال نظر