جدول فروش هفتگی بریتانیا | سلطنت Black Ops 3 همچنان ادامه دارد

صدرنشینی برای بازی Call of Duty Black Ops 3 است! این تنها جمله ای است که می توانیم برای وصف جدول فروش هفتگی کشور بریتانیا بگوییم. یک هفته نیز به اتمام رسید و بر اساس گزارشات منتشر شده توسط منابع معتبر خارجی، عنوان بی نظیر و پرفروش Call of Duty Black Ops 3 برای یازدهمین هفته صدرنشین این جدول باقی ماند و عناوین دیگری همچون استریت فایتر 5 که مدتی پیش عرضه شد، نتوانست به فروش این بازی جنگی و اکشن دست پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، همراه رسانه کلیک باشید.

جدول فروش هفتگی بریتانیا | سلطنت Black Ops 3 همچنان ادامه دارد

یک هفته نیز به اتمام رسید و بر اساس گزارشات منتشر شده توسط منابع معتبر خارجی، عنوان بی نظیر و پرفروش Call of Duty Black Ops 3 برای یازدهمین هفته صدرنشین این جدول باقی ماند و عناوین دیگری همچون استریت فایتر 5 که مدتی پیش عرضه شد، نتوانست به فروش این بازی جنگی و اکشن دست پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، عنوان Call of Duty Black Ops 3 به مدت 11 هفته در این جدول صدرنشین بوده و در این مدت عناوین نسبتا زیادی توسط کمپانی های معتبر عرضه شدند که هیچ کدام از آن ها توان رقایت با این بازی پرفروش کمپانی اکتیویژن را نداشتند. البته بهتر است بدانید که عنوان Lego Marvel Avengers توانست به مدت یک هفته به صدرنشینی بازی کال اف دیوتی بلک اپس 3 پایان دهد اما این روند ادامه نیافت. تا به امروز هیچ کدام از نسخه های فرانچایز کال اف دیوتی نتوانسته بودند به مدت 11 هفته در جایگاه اول این جدول قرار بگیرند. تا قبل از رکورد شکنی بازی Call of Duty Black Ops 3، عنوان Call of Duty: Modern Warfare 2 در سال 2009 توانست تنها 9 هفته صدرنشین جدول پرفروش ترین بازی های بریتانیا باشد و رکورد جدیدی را برای این فرانچایز به ثبت برساند. قطعا این موفقیت برای کمپانی اکتیویژن بسیار ارزشمند است!

رکورد بیشترین صدرنشینی در جدول فروش هفتگی بریتانیا، در دست بازی Who Wants to be a Millionaire است که در سال 2000 الی 2001 توانست به مدت 18 هفته صدرنشین این جدول باشد. بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، میزان فروش بازی Call of Duty Black Ops 3 در هفته گذشته، 25 درصد کاهش داشته و با این حساب، همچنان این بازی در رده اول جدول قرار گرفت. رد رده دوم جدول نیز بازی تازه منتشر شده کمپانی کپ کام (Street Fighter V) قرار گرفت که گویا توانسته به فروش خوبی دست یابد. البته برخی از گیمرها به دلیل کامل نبودن بازی، اعتراض ها و گزارش هایی را برای کمپانی کپ کام ارسال کردند اما همان طور که مشاهده می کنید، این اعتراضات در فروش بازی تاثیر چندانی نگذاشته است.

بازی بی نظیر و محبوب FIFA 16 که همیشه در لیست 10 بازی پرفروش هفتگی بریتانیا حضور دارد، در این هفته توانست مقام خودش را حفظ کند و در جایگاه سوم قرار بگیرد. البته میزان فروش بازی فیفا 16 در مقایسه با هفته گذشته، 65 درصد افزایش داشته اما این عنوان نتوانست به فروش بازی استریت فایتر 5 برسد. بازی پرطرفدار Lego Marvel Avengers که در رده دوم این جدول قرار داشت، به علت عرضه بازی Street Fighter V و افت فروش، با دو پله سقوط مواجه شد و به همین علت در رده چهارم این جدول قرار گرفت.

دو عنوان خارق العاده Grand Theft Auto V و Star Wars: Battlefront که هر هفته فروش بسیار خوبی را تجربه می کنند، با یک پله سقوط، به ترتیب در رده پنجم و ششم جا گرفتند. متاسفانه اطلاعاتی در خصوص میزان فروش این دو عناوین منتشر نشده است.

بازی بی نظیر Fallout 4، شاهکار استودیوی بتسدا، تنها چند هفته در لیست 10 بازی پرفروش بریتانیا حضور داشت و بعد از گذشت مدتی، شاهد نامی از این بازی نبودیم. خوشبختانه به لطف تخفیف های ویژه کمپانی بتسدا، هفته گذشته، بازی فالوت 4 به لیست 10 بازی پرفروش هفتگی بریتانیا بازگشت و در رده هشتم جدول قرار گرفت. با گذشت یک هفته، این عنوان توانست میزان فروش خود را افزایش دهد و به همین علت با یک پله صعود، در رده هفتم قرار گرفت. عنوان پرفروش Tom Clancy's Rainbow 6: Siege که مدت هاست در این جدول تغییرات زیادی را به خود می بیند، در این هفته با دو پله سقوط به رده هشتم جدول رفت. اطلاعات و جزئیاتی از فروش این بازی در دسترس نیست اما انتظار می رود که فروش این بازی نسبت به هفته گذشته، کاهش یافته است.

عنوان Pokemon Super Mystery Dungeon که مدتی پیش توسط Spike Chunsoft عرضه شد، توانست جایگاه بازی Assassin's Creed: Syndicate را از آن خود کند و خود را در رده نهم جدول هفتگی بریتانیا جا دهد. به دلیل عرضه این بازی، بازی اساسین کرید سیندیک به رده یازدهم جدول رفت و از لیست 10 بازی پرفروش بریتانیا خارج شد. بازی دوست داشتنی Minecraft: Story Mode مانند بازی فیفا 16 توانست جایگاه خودش را حفظ کند و با تغییرات به وجود آمده در جدول، جایگاه خودش را تغییر ندهد. بنابراین، این عنوان توانست در رده دهم جدول قرار بگیرد.

در هفته که به اتما رسید، دو عنوان جدید به نام های Street Fighter V و Pokemon Super Mystery Dungeon عرضه شدند که توانستند تغییرات زیادی در جدول ایجاد کنند. در زیر به بررسی این دو بازی خواهیم پرداخت.

بازی Pokemon Super Mystery Dungeon در تاریخ 17 سپتامبر و 20 نوامبر سال میلادی گذشته به ترتیب در ژاپن و آمریکای شمالی عرضه شد. سرانجام پس از گذشت چند ماه، این بازی پرطرفدار در تاریخ 19 و 20 فوریه سال میلادی جاری برای کنسول Nintendo 3DM توسط کمپانی The Pokémon Companyعرضه شد.

بازی محبوب و پرطرفدار Street Fighter V قرار است در تاریخ ۱۶ فبریه سال میلادی مصادف با ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ برای دو پلتفرم پلی استیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز توسط کمپانی کپکام منتشر می شود. خوشبختانه کمپانی کپکام در این نسخه از سری Street Fighter از قابلیت Cross Platform استفاده کرده است. قابلیت Cross Platform به گیمرهای کنسول پلی استیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی اجازه می دهد که در انتخاب رقیب خود هیچ محدودیتی نداشته باشند. برای مثال یک گیمر در کامپیوتر شخصی خود قادر خواهد بود که با یک گیمری که در کنسول پلی استیشن ۴ مشغول به تجربه این بازی است، مبارزه کند.

در زیر می توانید جدول ۴۰ بازی پرفروش این هفته کشور بریتانیا (اتمام: 20 فوریه سال میلادی ۲۰۱۶) را مشاهده کنید.

  1. CALL OF DUTY: BLACK OPS III
  2. STREET FIGHTER V
  3. FIFA 16
  4. LEGO MARVEL AVENGERS
  5. GRAND THEFT AUTO V
  6. STAR WARS BATTLEFRONT
  7. FALLOUT 4
  8. TOM CLANCY'S RAINBOW 6: SIEGE
  9. POKEMON SUPER MYSTERY DUNGEON
  10. MINECRAFT: STORY MODE
  11. ASSASSIN'S CREED: SYNDICATE
  12. JUST CAUSE 3
  13. WWE 2K16
  14. MINECRAFT: XBOX EDITION
  15. DESTINY: THE TAKEN KING
  16. LEGO JURASSIC WORLD
  17. MINECRAFT: PLAYSTATION EDITION
  18. NEED FOR SPEED
  19. FORZA MOTORSPORT 6
  20. DISNEY INFINITY 3.0
  21. HALO 5: GUARDIANS
  22. KILLZONE: SHADOW FALL
  23. RISE OF THE TOMB RAIDER
  24. RORY MCILROY PGA TOUR
  25. THE SIMS 4
  26. NBA 2K16
  27. JUST DANCE 2016
  28. TERRARIA
  29. RESIDENT EVIL ORIGINS COLLECTION
  30. SKYLANDERS SUPERCHARGERS
  31. GUITAR HERO LIVE
  32. THE ELDER SCROLLS ONLINE
  33. BATTLEFIELD HARDLINE
  34. NARUTO SHIPPUDEN: ULTIMATE NINJA STORM 4
  35. DYING LIGHT: THE FOLLOWING
  36. UNCHARTED: THE NATHAN DRAKE COLLECTION
  37. DEADPOOL
  38. RARE REPLAY
  39. METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN
  40. ASSASSIN'S CREED CHRONICLES

در انتهای این گزارش، دیدگاه شما در خصوص جدول فروش این هفته کشور بریتانیا چیست؟ به نظر شما کدام عنوان به صدرنشینی بازی Call of Duty: Black Ops 3 پایان خواهد داد؟ در هفته آینده، فروش بازی های ویدیویی در کشور بریتانیا را چگونه پیش بینی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را حتما با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: Chart-Track

ارسال نظر