جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی Uncharted 4 ادامه دارد

اگر یکی از علاقه مندان عرصه بازی های ویدیویی باشید، حتما با جدول فروش هفتگی کشور بریتانیا آشنا هستید! این روزها بسیاری از گیمرها به جدول فروش هفتگی این کشور اهمیت می دهد و حتی بازی سازان و ناشران عناوین ویدیویی نیز برای دست یابی به یک جایگاه خوب، تلاش می کنند. این جدول بر اساس میزان فروش بازی ها در کشور بریتانیا (انگلیستان و کشورهای اطراف) توسط منابع معتبر خارجی گردآوری شده که با اتمام یک هفته میلادی، شاهد انتشار لیست جدیدی هستیم. یک هفته میلادی نیز به پایان رسید و طبق روال همیشه، عناوین پرفروش هفته گذشته بر اساس گزارش وب سایت چارت ترک منتشر شد. در این هفته، عنوان خارق العاده و بی نظیر Uncharted 4: A Thief's End تن به جا به جایی در جدول نداد و جایگاه خود را در هفته دوم انتشار خود، حفظ کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست کامل عناوین پرفروش در بریتانیا، همراه رسانه کلیک باشید.

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی Uncharted 4 ادامه دارد

این روزها بسیاری از گیمرها به جدول فروش هفتگی این کشور اهمیت می دهد و حتی بازی سازان و ناشران عناوین ویدیویی نیز برای دست یابی به یک جایگاه خوب، تلاش می کنند. این جدول بر اساس میزان فروش بازی ها در کشور بریتانیا (انگلیستان و کشورهای اطراف) توسط منابع معتبر خارجی گردآوری شده که با اتمام یک هفته میلادی، شاهد انتشار لیست جدیدی هستیم. یک هفته میلادی نیز به پایان رسید و طبق روال همیشه، عناوین پرفروش هفته گذشته بر اساس گزارش وب سایت چارت ترک منتشر شد. در این هفته، عنوان خارق العاده و بی نظیر Uncharted 4: A Thief's End تن به جا به جایی در جدول نداد و جایگاه خود را در هفته دوم انتشار خود، حفظ کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست کامل عناوین پرفروش در بریتانیا، همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، این روزها بازار فروش بازی های ویدیویی داغ است چرا که تخفیفات ویژه شبکه های پلی استیشن، ایکس باکس لایو و استیم و همچنین تخفیف های ناشران بازی بر افزایش میزان فروش بازی ها تاثیر می گذارد. همان طور که پیش بینی می شد، شاهکار استودیوی ناتی داگ یعنی بازی Uncharted 4: A Thief's End پس از فراز و نشیب های گوناگون در پروسه انتشار خود، سرانجام لانچ (عرضه) موفقی داشت و برای دومین هفته متوالی، صدرنشین جدول پرفروش ترین های هفتگی کشور بریتانیا شد. عناوینی همچون DOOM و هوم فرانت روولوشن برای صدرنشینی در این جدول تلاش بسیاری کردند که گویا قارد به شکست شاهکار استودیوی نامدار ناتی داگ نبودند. البته میزان فروش این عنوان ویدیویی نسبت به هفته گذشته ۷۸ درصد کاهش داشت اما با این وجود، همچنان قدرت و بی نظیری خود را به رخ گیمرها و بازی سازان می کشد.

عنوان DOOM با اینکه نتوانست در صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا قرار گیرد، به جا گیری در جایگاه دوم بسنده کرد! البته عنوان DOOM در هفته اول انتشار خود نیز در جایگاه دوم قرار گرفت و در این هفته با توجه به افت فروش ۳۵ درصدی، همچنان رده خود را حفظ کرد و رقیب سرسختی برای عنوان آنچارتد ۴ به حساب می آید. بازی نا امید کننده Homefront: The Revolution نیز که هنوز دوران هفته اول انتشار خود را سپری می کند، نتوانست به رکورد خوبی دست پیدا کند. تمامی منتقدان و گیمرها پس از تجربه این بازی، نقد های نسبتا بدی در خصوص این بازی منتشر کردند که با توجه به میزان فروش آن، گویا استودیوی دیپ سیلور کار خود را به خوبی انجام نداده است. در هر صورت، عنوان Homefront: The Revolution در هفته اول انتشار خود در رده سوم جدول قرار گرفت که پیش بینی می شود فروش این بازی، در هفته های آینده بسیار کاهش یابد.

بازی محبوب و پرفروش کمپانی اکتیویژن (Call of Duty: Black Ops 3) کمامان به فروش بسیار خوب خود ادامه می دهد به طوری که در هفته، شاهد حضور این بازی در لیست ۱۰ بازی پرفروش هفتگی بریتانیا هستیم. بر اساس آمارها و گزارشات منتشر شده، میزان فروش بازی کال اف دیوتی در هفته گذشته تغییری نداشته و تنها به دلیل عرضه بازی Homefront: The Revolution، با یک پله سقوط به رده چهارم جدول رفت.

در رده پنجم و ششم جدول این هفته، شاهد حضور دو بازی جدید Fire Emblem Fates: Birthright و Valkyria Chronicles Remastered هستیم که هر دو این عناوین ویدیویی، هفته اول انتشار خود را سپری می کنند و گویا توانسته اند نظر دارندگان کنسول نینتندو ۳DS را خود جلب کنند. البته عنوان شناخته شده Valkyria Chronicles، در تاریخ ۲۴ آوریل سال میلادی ۲۰۰۸ توسط کمپانی محبوب سگا برای کنسول پلی استیشن ۳ عرضه شده است و حال با توجه به درخواست ها و محبوبیت بالای این عنوان، کمپانی ناشر و سازنده نسخه بازسازی شده (ریمستر - Remastered) را در اختیار دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ قرار دادند. شایان به ذکر است که نسخه رایانه های شخصی این بازی در ماه نوامبر سال میلادی ۲۰۱۴ منتشر گردیده است.

جدیدترین و به نوعی محبوبیت اثر کمپانی فرانسوی یوبی سافت یعنی عنوان Tom Clancy's The Division، در این هفته با سقوط ۲ پله ای مواجه شد. متاسفانه هنوز آماری از میزان فروش این بازی پرطرفدار منتشر نشده و گویا با عرضه دو بازی جدید که بالا اشاره کردیم، شاهد تغییر مکان این بازی هستیم. شاهکار استودیوی راک استار که جز پایه ثابت جدول فروش هفتگی بریتانیا به حساب می آید، در هفته گذشته به دلیل عرضه عناوین جدید، با یک پله سقوط به رده هشتم رفت.

عنوان Lego Marvel Avengers که شانس حذف شدن آن در لیست ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا زیاد بود، به سختی جایگاه هفته قبلی خود را حفظ کرد و همچنان در رده نهم جدول جا دارد. بازی ورزشی و مسابقه ای کمپانی الکترونیک آرتز که هرگز از لیست ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا دست برنداشته است، همچنان به حضور خود در این جدول ادامه می دهد. بر اساس این گزارش، عنوان فیفا ۱۶ با دو پله سقوط، در رده دهم جدول جا گرفت. آیا در هفته آینده میلادی، شاهد عدم حضور عنوان FIFA 16 در این جدول خواهیم بود؟

در زیر می توانید جدول ۴۰ بازی پرفروش این هفته کشور بریتانیا (اتمام: ۲۱ می ماه سال میلادی ۲۰۱۶) را مشاهده کنید.

  1. UNCHARTED 4: A THIEF'S END
  2. DOOM
  3. HOMEFRONT: THE REVOLUTION
  4. CALL OF DUTY: BLACK OPS III
  5. FIRE EMBLEM FATES: BIRTHRIGHT
  6. VALKYRIA CHRONICLES REMASTERED
  7. TOM CLANCY'S THE DIVISION
  8. GRAND THEFT AUTO V
  9. LEGO MARVEL AVENGERS
  10. FIFA 16
  11. FIRE EMBLEM FATES: CONQUEST
  12. RATCHET & CLANK
  13. STAR WARS BATTLEFRONT
  14. FALLOUT 4
  15. HALO 5: GUARDIANS
  16. FORZA MOTORSPORT 6
  17. EA SPORTS UFC 2
  18. MINECRAFT: XBOX EDITION
  19. DARK SOULS III
  20. UEFA EURO 2016 PRO EVOLUTION SOCCER
  21. RISE OF THE TOMB RAIDER
  22. LEGO JURASSIC WORLD
  23. MINECRAFT: PLAYSTATION EDITION
  24. DIRT RALLY
  25. PLANTS VS ZOMBIES: GARDEN WARFARE 2
  26. THE WITCHER III: WILD HUNT
  27. BATTLEBORN
  28. WWE 2K16
  29. TOM CLANCY'S RAINBOW 6: SIEGE
  30. FAR CRY PRIMAL
  31. DISNEY INFINITY 3.0
  32. DESTINY: THE TAKEN KING
  33. MINECRAFT: STORY MODE
  34. QUANTUM BREAK
  35. ASSASSIN'S CREED: SYNDICATE
  36. UNCHARTED: THE NATHAN DRAKE COLLECTION
  37. YO-KAI WATCH
  38. TERRARIA
  39. LEGO DIMENSIONS
  40. BATMAN: ARKHAM KNIGHT

عناوین جدید و برتر هفته:

  • Homefront: The Revolution

https://static2.click.ir/servev2/OTY0ZQlGTr88/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg مجموعه Homefront در ۱۵ مارس سال میلادی ۲۰۱۱ توسط استودیوی THQ ساخته و عرضه شد. در آن زمان، گرافیک نسبتا خوب و گیم پلی جذاب باعث شد که گیمرهای زیادی به سمت این بازی بیایند و خوشبختانه موفقیت به دست آمده از این بازی، قابل ستایش بود. پس از کسب درآمد نسبتا خوب از فروش اولین نسخه بازی هوم فرانت، استودیوی THQ ساخت نسخه های بعدی بازی هوم فرانت با نام Homefront: The Revolution را در دستور کار خود قرار داد. متاسفانه همه چیز مطابق میل این شرکت پیش نرفت و در سال ۲۰۱۲، این کمپانی با رکود شدید اقتصادی مواجه شد و به عبارت دیگر، ورشکست شد. کمپانی کرایتک از فرصت پیش آمده استفاده کرد و حق امتیاز بازی Homefront: The Revolution را از کمپانی تی اچ کیو خریداری کرد. در کمال نا باوری، در سال ۲۰۱۴، سود کمپانی کرایتک با افت زیادی مواجه شد به طوری که روزانه این شرکت، زیان می دید و مجبور به فروخت حق امتیاز بازی هوم فرانت روولوشن شد. در تاریخ ذکر شده، کمپانی دیپ سیلور با خرید حق امتیاز این عنوان، بازی Homefront: The Revolution را توسعه داد و سرانجام این عنوان در تاریخ ۱۷ می ماه سال ۲۰۱۶ مصادف با ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ برای کنسول های نسل هشتم Xbox One و PlayStation 4 و همچنین کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر گردید. داستان بازی چهار سال بعد از واقعه نسخه اول بازی را بازگو می کند. در این زمان کره شمالی که تعداد نیروهای جنگی خود را افزایش داده، به ایالات متحده آمریکا حمله می کند و شما در نقش یک سرباز وفادار به وطن خود، با دشمنان خود به جنگ خواهید پرداخت و هدف شما، پیروزی کشور خود است.

همان طور که در بالا اشاره کردیم، شاید به دلیل تعویض پی در پی کمپانی های سازنده و فروش حق امتیاز این عنوان، شاهد عملکرد ضعیف آن هستیم. در هر صورت، بیشتر نقد و بررسی ها بر نمره ۵ از ۱۰ دلالت دارند که این نمره، بیانگر عملکرد ضعیف و بازی Homefront: The Revolution است که هیچ کدام از انتظارات گیمرها و منتقدان را برآورده نکرد.

در انتهای این گزارش، دیدگاه شما در خصوص جدول فروش این هفته کشور بریتانیا چیست؟ عنوان خارق العاده Uncharted 4: A Thief's End تا چه تاریخی صدرنشین این جدول باقی خواهند ماند؟ رقابت هفته آینده میلادی را چگونه پیش بینی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را حتما با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: GFK Chart Track

ارسال نظر