جدول فروش هفتگی بریتانیا | Mass Effect: Andromeda صدرنشین شد

اثر جدید کمپانی الکترونیک آرتز یعنی بازی مس افکت آندرومندا توانست صدرنشین جدول فروش عناوین ویدیویی این هفته در بریتانیا شود. بنا به اطلاعات درج شده، بازی جدید Mass Effect: Andromeda که در اواسط هفته گذشته روانه بازار شد، توانست به بیشترین میزان فروش عناوین ویدیویی دست یابد و خود را در مکان اول جدول فروش هتفگی بریتانیا جا دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

جدول فروش هفتگی بریتانیا | Mass Effect: Andromeda صدرنشین شد

بنا به اطلاعات درج شده، بازی جدید Mass Effect: Andromeda که در اواسط هفته گذشته روانه بازار شد، توانست به بیشترین میزان فروش عناوین ویدیویی دست یابد و خود را در مکان اول جدول فروش هتفگی بریتانیا جا دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، پس از صدرنشینی متوالی بازی محبوب Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands، این بار کمپانی الکترونیک آرتز با انتشار بازی Mass Effect: Andromeda این جایگاه را از کمپانی یوبی سافت گرفت. بازی مس افکت آندرومندا که یکم فروردین ماه امسال برای سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی عرضه شد، اولین هفته انتشار خود را بسیار قوی آغاز کرد. اگر یک نگاهی به سال ۲۰۰۷ بیاندازیم، متوجه می شویم که نسخه اول سری مس افکت در هفته انتشار خود، نتوانست لقب صدرنشین جدول فروش هفتگی بریتانیا را از آن خود کند و به قرار گیری در مکان دوازدهم جدول بسنده کرد. بنابراین به نظر می رسد که نسخه های بعدی این فرانچایز پیشرفت چشم گیری داشته اند چرا که در اوایل انتشار، فروش بسیار خوب و رضایت بخشی را تجربه کرده اند. به علاوه، عنوان زیبای مس افکت آندرومندا، سومین بازی ایست که بزرگترین عرضه را سال میلادی ۲۰۱۷ داشته است. بازی گوست ریکون وایلد لندز و هورایزن زیرو دان به ترتیب اولین و دومین بازی پرفروش امسال به شمار می روند.

از آنجا که در این هفته فقط شاهد انتشار بازی مورد انتظار Mass Effect: Andromeda بودیم، جدول فروش هفتگی بریتانیا نیز تغییرات زیادی به خود ندید و هفته آرامی را پشت سر گذاشت. عرضه این عنوان جدید به صدرنشینی بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands خاتمه داد و این عنوان را راهی رده دوم جدول کرد. کمپانی یوبی سافت که با عرضه عناوینی همچون For Honor و گوست ریکون وایلد لندز، امسال را طوفانی آغاز کرده، همچنان به فروش فوق العاده عناوین خود ادامه می دهد چرا که بازی فور آنر همچنان در لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته بریتانیا حضور دارد.

سه بازی ویدیویی LEGO Worlds، هورایزن زیرو دان و Grand Theft Auto V نیز تحت تاثیر انتشار بازی مس افکت آندرومندا قرار گرفتند و هر کدام با یک پله سقوط به ترتیب در مکان های سوم تا پنجم جدول جا گرفتند.

بازی جدید و پرطرفدار کنسول نینتندو سوییچ یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، از تغییرات این هفته جدول پیروی نکرد و همچنان جایگاه خود را در مکان ششم حفظ کرد. این در حالیست که عنوان همیشه حاضر در صحنه فیفا ۱۷ با دو پله سقوط مواجه گردید. گویا میزان فروش این عنوان ورزشی نسبت به هفته گذشته با افت زیادی رو به رو شده چرا که FIFA 17 در این هفته از مکان پنجم به مکان هفتم جدول انتقال یافته است.

حضور بازی Rocket League در لیست ۱۰ بازی پرفروش هفتگی بریتانیا، شبیه حضور همیشگی عناوینی همچون فیفا ۱۷ و Grand Theft Auto V شده است. این بازی به دلیل انتشار نسخه جدید عنوان مس افکت با یک پله سقوط مواجه گردید و در مکان هشتم قرار گرفت. بازی بی نظیر کمپانی اکتیویژن یعنی کال اف دیوتی اینفینیت وارفر نیز همانند عنوان راکت لیگ با سقوط یک پله ای، به رده نهم جدول منتقل شد.

عنوان ماشینی / مسابقه ای فورزا هورایزن ۳ که از هفته گذشته پای خود را به لیست ۱۰ بازی پرفروش هفتگی کشور بریتانیا باز کرده است، جایگاه خود را به هیچ بازی دیگری نداد و در رده دهم جدول باقی ماند.

بیشترین سقوط این هفته مختص بازی مهیج Minecraft: Xbox One Edition است که متاسفانه فروش بسیار خوبی را در این هفته تجربه نکرد و با کاهش فروش شدیدی مواجه گردید. به علاوه، بیشترین صعود این هفته نیز مختص پرطرفدار Halo Wars 2 است که از مکان بیست و ششم خود را به مکان یازدهم جدول رسانده است. مایکروسافت این صعود فوق العاده را مدیون انتشار نسخه رموی رایگان بازی هیلو وارز ۲ است که چندی پیش برای پلتفرم رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ عرضه گردید.

در ادامه می توانید لیست ۲۰ بازی پرفروش بریتانیا (تمامی پلتفرم ها) را به همراه کمپانی ناشر، سازنده و تغییرات جایگاه عناوین نسبت به هفته گذشته را مشاهده فرمایید. (آغاز هفته: ۲۸ اسفند سال ۹۵ - پایان هفته: ۵ فروردین سال ۹۶)

ردیف نام بازی ناشر سازنده توضیحات
۱ Mass Effect: Andromeda الکترونیک آرتز بایوور هفته اول انتشار
۲ Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands یوبی سافت یوبی سافت یک پله سقوط
۳ LEGO Worlds Traveller's Tales کمپانی برادران وارنو یک پله سقوط
۴ Horizon Zero Dawn بخش سرگرمی سونی گوریلا گیمز یک پله سقوط
۵ Grand Theft Auto V راک استار راک استار شمالی یک پله سقوط
۶ The Legend of Zelda: Breath of the Wild نینتندو نینتندو حفظ جایگاه
۷ FIFA 17 الکترونیک آرتز بخش روزشی EA دو پله سقوط
۸ Rocket League ۵۰۵ گیمز Psyonix یک پله سقوط
۹ Call of Duty: Infinite Warfare اکتیویژن اینفینیت وارفر یک پله سقوط
۱۰ Forza Horizon 3 استودیوی مایکروسافت پلی گراند حفظ جایگاه
۱۱ Halo Wars 2 استودیوی مایکروسافت ۳۴۳ اینداستریز پانزده پله صعود
۱۲ Battlefield 1 الکترونیک آرتز دایس سه پله صعود
۱۳ Overwatch بیلیزارد انترتیمنت بیلیزارد انترتیمنت حفظ جایگاه
۱۴ For Honor یوبی سافت یوبی سافت سه پله سقوط
۱۵ Forza Motorsport 5 استودیوی مایکروسافت استودیوی ۱۰ ترن یک پله صعود
۱۶ ۱-۲-Switch نینتندو نینتندو یک پله صعود
۱۷ Minecraft: Xbox One Edition استودیوی مایکروسافت استودیوی ۴J هشت پله سقوط
۱۸ Rare Replay استودیوی مایکروسافت Rare نه پله صعود
۱۹ Resident Evil 7: Biohazard کپ کام کپ کام هفت پله سقوط
۲۰
Sniper Elite 4
سولد آت ربلیون دو پله سقوط

* بازی جدید هفته:

نام بازی: Mass Effect: Andromeda

تاریخ انتشار: ۲۱ مارس سال میلادی ۲۰۱۷ (مصادف با ۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۶)

پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی ویندوزی

سازنده: استودیوی بایوور

ژانر: شوتر سوم شخش - اکشن و نقش آفرینی

حالت های بازی: تک نفره و چند نفره (سینگل پلیر و مولتی پلیر)

نسخه اول سری محبوب و پرطرفدار مس افکت ابتدا در ۲۰ نوامبر سال میلادی ۲۰۰۷ به صورت انحصاری محدود برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شد. محبوبیت چشم گیر این بازی سبب شد تا سازندگان دنباله آن را نیز خلق کنند. در سال میلادی ۲۰۱۵، کمپانی الکترونیک آرتز به صورت رسمی از نسخه جدید این سری رونمایی کرد. حال که بیش از ۵ سال از انتشار آخرین نسخه فرانچایز (مجموعه) مس افکت می گذرد، کمپانی الکترونیک آرتز با همکاری استودیوی بایوور، عنوان Mass Effect: Andromeda را منتشر کردند. در این بازی، بازیکنان به کهکشان جدیدی به نام آندرومندا سفر می کنند و باید مدام در حال جنب و جوش باشند! به عبارت دیگر، به کمک سفینه های فضایی متنوع، باید همیشه از سیاره ای به سیاره ای دیگر سفر کنید و به اکتشاف نمونه های جدیدی بپردازید. البته در این سیاره ها، دشمنان مختلفی حضور دارند که مانع فعالیت شما خواهند شد. تنها راه برای پیشبرد اهدافتان، مبارزه است که به لطف وجود سلاح های گوناگون، بخش گیم پلی و سیستم مبارزه ای بازی فوق العاده است.

متاسفانه بازخورد منتقدان از بازی Mass Effect: Andromeda چندان رضایت بخش نبود و بازی از مشکلات فراوانی رنج می برد. به عنوان مثال، امتیاز وب سایت گیم اسپات به این عنوان، ۶ از ۱۰، امتیاز وب سایت IGN، نمره ۷٫۷ از ۱۰ و امتیاز متاکریتیک (میانگین امتیازات) ۷۴ از ۱۰۰ می باشد. به نظر می رسد که علت اصلی امتیازات پایین، مشکلات بازییست که برای رفع آن ها، باید منتظر انتشار بروز رسانی های متعددی از سوی سازندگان باشیم.

رسانه بزرگ کلیک بازی محبوب Mass Effect: Andromeda را از تمامی جنبه ها (گیم پلی، داستان، موسیقی و صداگذاری، گرافیک و...) نقد و بررسی کرده است که علاقه مندان می توانند برای مشاهده نقد و بررسی کامل بازی، بر روی این نوشته کلیک کنند . همچنین نقد و بررسی این عنوان ویدیویی از دید وب سایت های معتبر دنیا را در این پست برای شما عزیزان فراهم گردیده شده است.

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با فروش این هفته عناوین ویدیویی در بریتانیا چیست؟ به نظر شما در هفته آینده، شاهد صدرنشینی مجدد بازی Mass Effect Andromeda خواهیم بود یا ضعف های انیمیشن و مشکلات گیم پلی بازی مانع رسیدن به این جایگاه می شود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر