آیا Call of Duty‌ از پلتفرم پلی استیشن حذف می شود؟ | فیل اسپنسر پاسخ می دهد

پس از اینکه مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را خرید. گمانه‌زنی‌های زیادی مبنی بر انحصاری شدن بازی‌هایی مثل Call of Duty برای ایکس‌باکس زده شد. حالا فیل اسپنسر به این سؤال مهم پاسخ داده است.

آیا Call of Duty‌ از پلتفرم پلی استیشن حذف می شود؟ | فیل اسپنسر پاسخ می دهد

آیا Call of Duty ‌ از پلتفرم پلی استیشن حذف می شود؟

چند روز پیش بود که مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد. با این خرید، ردموندی‌ها مالک بازی‌های بزرگی مثل Call of Duty و World of Warcraft شدند. این اتفاق نگرانی‌هایی را برای گیمرهای کنسول‌ پلی‌استیشن ایجاد کرد.

گمانه‌زنی‌های زیادی مبنی بر انحصاری شدن بازی کالاف دیوتی و دیگر بازی‌های شرکت اکتیویژن برای ایکس‌باکس زده شده است. به طوری که کمپانی سونی به این موضوع واکنش نشان داد . سخنگوی سونی در مصاحبه خود بیان کرد آنها انتظار دارند مایکروسافت به قراردادها پایبند باشد.

شرکت اکتیويژن بر اساس قرارداد بلندمدتی که با سونی منعقد کرده است، موظف به توسعه محتویات انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن است. عمده این محتوا متعلق به بازی Call of Duty است. با این اوصاف، فیل اسپنسر رییس بخش ایکس‌باکس نسبت به این موضوع صحبت کرده است.

وی اخیرا با سران شرکت سونی جلساتی برگزار کرده است. آنها نتیجه گرفتند که انتشار بازی‌های Call of Duty در پلتفرم پلی‌استیشن ادامه خواهد داشت.

فیل اسپنسر با انتشار توییت جدید خود بیان کرد:‌ «سونی بخش مهمی از صنعت بازی‌های ویدیویی است. ما احترام زیادی به این شرکت قائل هستیم. بنابراین، ما نسبت به قراردادهای خرید اکتیویژن بلیزارد پایبند خواهیم بود. لذا بازی‌های Call of Duty را برای پلی‌استیشن منتشر خواهیم کرد.»

شرکت اکتیویژن بلیزاد نیز در تأیید سخنان فیل اسپنسر اعلام کرد: «ما به تمامی تعهدات خود که پیش از این قرارداد صورت گرفته پایبند خواهیم بود. همانطور که مایکروسافت بازی ماینکرفت را خرید و در انحصار ایکس‌باکس قرار نگرفت، ما هم قصد نداریم محتویات خود را از دیگر پلتفرم‌ها حذف کنیم.»

با توجه به سخنان اسپنسر و شرکت اکتیویژن بلیزارد، بازی‌های Call of Duty همچنان برای کنسول‌های پلی‌استیشن منتشر خواهد شد.

ارسال نظر