بازی Cyberpunk 2077 تا اطلاع ثانوی از فروشگاه PlayStation حذف می‌شود

رسانه کلیک - بر اساس اعلام سونی نسخه PS4 بازی Cyberpunk 2077 به دلیل برخی از ایرادات در اجرای بازی تا اطلاع ثانوی از فروشگاه PlayStation حذف می‌شود و امکان بازپس‌گیری پول برای بازیکنان فراهم است.

بازی Cyberpunk 2077 تا اطلاع ثانوی از فروشگاه PlayStation حذف می‌شود

بر اساس اعلام رسمی کمپانی سونی، این کمپانی قصد دارد تا بازی Cyberpunk 2077 را از فروشگاه PlayStation حذف کند و اطمینان داده است که بازپرداخت کامل برای همه آن‌هایی که این بازی را خریداری کرده‌اند انجام می‌شود. کاربربان می‌توانند از هم اینک فرآیند دریافت بازپرداخت را شروع کنند، تنها باید وارد وب‌سایت سونی شده و برای ارسال درخواست از طریق حساب PlayStation خود اقدام کنید.

بیانیه‌ی سونی در توییتر در رایطه با بازی Cyberpunk 2077 البته کمی بعد، سونی اعلام کرد که از مشکل برخی کاربران در دسترسی به فرم بازپرداخت آگاه است. و از کاربران خواست در صورت وجود مشکل کمی بعد باز هم شانس خود را امتحان کنند.

بیانیه‌ی سونی در توییتر در رایطه با بازی Cyberpunk 2077 به گفته وب‌سایت Verge بازی Cyberpunk 2077 پیش‌تر هم برای PS5 برخی از اعضای این وب‌سایت از فروشگاه PlayStation حذف شده یود و این بازی در جستجوی "Cyberpunk 2077" در نسخه وب فروشگاه هم موجود نیست. این بازی در لیست‌های آنلاین نمایش داده می‌شود اما تنها امکان افزودن آن به Wish List فراهم است.

بازیکنان دریافته‌اند که Cyberpunk 2077، که کمتر از یک هفته از عمرش می‌گذرد، با اشکالات زیادی روبرو شده است. و در حالی که بازی در حالت سازگاری معکوس در PS5 عملکرد خوبی دارد اما همچنان مستعد خرابی‌های معمول و تعدادی از اشکالات بصری گیج‌کننده است. با این حال، عملکرد این بازی در PS4 بسیار بدتر است، کاربران PS4 شاهد عملکرد ضعیف، فریم ریت پایین و ظاهر pop-in هستند.

این اقدام سونی چند روز پس از آن صورت گرفت که CD Projekt Red، توسعه دهنده Cyberpunk 2077، گفت افرادی که از خرید خود در PS4 یا Xbox One ناراضی هستند، باید درخواست بازپرداخت کنند. با این حال، به دلیل سیاست‌ها و پرتکل‌ها دقیق بازپرداخت سونی، بسیاری از کسانی که نسخه‌های دیجیتالی بازی را از فروشگاه PlayStation خریداری کرده‌اند، نمی‌توانند بازپرداخت کنند. (بازیکنانی که نسخه Xbox One بازی را خریداری کرده‌اند، به دلیل سیاست‌های آسان‌تر بازپرداخت مایکروسافت،فرآیند آسان‌تری را پشت سر می‌گذارند.)

CD Projekt Red یادداشتی را به وب سایت سرمایه گذار خود با افشای تصمیم سونی ارسال کرد و نوشت :

این تصمیم در پی بحث و گفتگو ما با SIE [Sony Interactive Entertainment] در مورد بازپرداخت کامل برای همه گیمرهایی که Cyberpunk 2077 را از طریق فروشگاه PlayStation خریداری کرده‌اند و می خواهند پول‌شان بازگردانده شود، اتخاذ شده است. تمام نسخه‌های بازی که قبلاً بصورت دیجیتالی در فروشگاه پلی استیشن خریداری شده‌اند، برای استفاده خریداران مربوطه در دسترس هستند. گیمرها همچنان می‌توانند نسخه‌های فیزیکی بازی را در فروشگاه‌های خرده فروشی و سفارشات پستی خریداری کنند. کلیه نسخه‌ها، اعم از دیجیتال یا فیزیکی ، همچنان از سمت شرکت پشتیبانی و به‌روزرسانی می‌شوند.

مشخص نیست که چه زمانی سونی قصد دارد Cyberpunk 2077 را به فروشگاه PlayStation بازگرداند. بیانیه‌ی این شرکت می‌گوید این بازی در قالب دیجیتال "تا اطلاع ثانوی" در دسترس نخواهد بود. همچنین مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد به همین ترتیب بازی را از ویترین فروشگاه دیجیتال خود حذف کند یا بازپرداخت کامل را ارائه دهد. مایکروسافت هنوز در این رابطه صحبتی نکرده است.

CD Projekt Red متعهد شده است تا نسخه های اصلاح شده Cyberpunk 2077 را منتشر کند. این شرکت در حال حاضر یک به روزرسانی پس از راه اندازی را منتشر کرده است و در بیانیه سیزدهم دسامبر هم این استودیوی بازی سازی گفته است که در 7 روز آینده به روزرسانی جدید این بازی ارائه خواهد شد. البته این شرکت قصد دارد در ماه‌های ژانویه و فوریه آپدیت‌های قابل توجه‌تری ارائه دهد. CD Projekt Red گفت: "این به‌روزرسانی‌ها مجموعاً باید برجسته‌ترین مشکلاتی را که گیمرها در کنسول‌های نسل آخر با آن روبرو هستند برطرف کنند."

ارسال نظر