سجاد پاک آیین

راهنمای بازی Sifu | چگونه استاد کونگ فو شویم؟

بازی Sifu یکی از آثار سختی است که گیمرها را حسابی به چالش می‌کشد. مکانیزم جذاب افزایش سن باعث شده بازیکنان بسیاری جذب این بازی شوند. راهنمای بازی Sifu به گیمرها کمک می‌کند تا به یک کونگ‌فو کار حرفه‌ای تبدیل شوند.

راهنمای بازی Sifu | چگونه استاد کونگ فو شویم؟

راهنمای بازی Sifu

بازی سیفو با مکانیزم متفاوتش توانسته مورد توجه منتقدین و بازیکنان قرار بگیرد. این بازی در سبک Beat 'em Up توسعه داده شده است. گیمرها در نقش یک کونگ‌فو کار باید ماجراهای مختلفی را تجربه کنند. اثری خوش‌ساخت اما سخت که بازیکنان را دچار چالش کرده است.

بازی Sifu‌ دارای یک مکانیزم منحصر بفرد است. بازیکنان با هر بار مردن در بازی، یکسال به عمرشان اضافه خواهد شد. در واقع به مرور سن شخصیت اصلی بالا می‌رود و توانایی‌های جدیدی به او اضافه می‌شود. البته با افزایش سن، تحرک بدنی کاراکتر نیز دچار تغییراتی می‌شود.

سختی بازی و چالش‌های پیری شخصیت اصلی باعث شده بازیکنان زیادی نتوانند بازی را به خوبی پیش ببرند. راهنمای بازی Sifu به گیمرها کمک می‌کند تا آمادگی بهتری در برابر دشمنان داشته باشند. در ادامه به آموزش ترفندهای این بازی می‌پردازیم.

همچنین در کلیک بخوانید: راهنمای بازی Halo Infinite

راهنمای بازی Sifu باز کردن مهارت‌ها شرایط مبارزه را بهتر می‌کند

مهارت‌های مهم را زودتر باز کنید

شخصیت بازی Sifu دارای درخت مهارتی است. با باز کردن هرکدام از مهارت‌ها، توانایی‌های جدیدی به شخصیت اصلی اضافه می‌شود. مهارت‌ها برای مبارزه با دشمنان بسیار کاربردی هستند. برای اینکه در طول بازی شرایط خوبی داشته باشید، آیتم‌های مهم از درخت مهارتی را زودتر باز کنید.

مهارت‌های Strong Sweep Focus، Charged Backfist، Ground Counter، Enviromental Mastery، Slide Kick و Weapon Mastery را در اولویت باز کردن قرار دهید. این مهارت‌ها قدرت خوبی به شخصیت اصلی می‌دهد و باعث می‌شود دست گیمر در مبارزات باز باشد. همچنین، بازیکنان در برابر باس‌ها توانایی بیشتری خواهند داشت.

راهنمای بازی Sifu دفاع کردن در برابر دشمنان را تمرین کنید

در مبارزات از دفاع کردن غافل نشوید

بازی سیفو یک بازی «بزن برو جلو» نیست. برای مبارزه با دشمنان باید استراتژی داشته باشید. مبارزه صرف به ضرر بازیکن تمام خواهد شد. بنابراین، در طول بازی از دفاع کردن غافل نشوید. دکمه L1 در کنترلر پلی‌استیشن برای دفاع کردن تعبیه شده است.

دفاع کردن در برابر ضربات دشمنان را به خوبی تمرین کنید. یاد گرفتن زمانبندی صحیح دفاع کردن کمک بسزایی در مبارزات می‌کند. در طول مبارزات صبور باشید و با حوصله به دشمنان ضربه بزنید. ترکیب بلاک کردن مشت‌های دشمنان و ضربه زدن می‌تواند شرایط مطلوبی را برای شما ایجاد کند. گفتنی است، استفاده از اسلحه نیز در مبارزات بسیار کاربردی و مفید است. پس اگر در نزدیکی خود اسلحه‌ای دیدید، حتما آن را بردارید.

راهنمای بازی Sifu مراقب محاصره شدن باشید

در محاصره دشمنان قرار نگیرید

یکی از مهم‌ترین راهنمای بازی Sifu محاصره نشدن در برابر دشمنان است. هوش مصنوعی بازی به گونه‌ای است که دشمنان سعی می‌کنند شخصیت اصلی را محاصره کنند تا نتواند در برابر دشمنان ایستادگی کند. این اتفاق باعث خواهد شد عمر کاراکتر بازی افزایش پیدا کند و مقابل دشمن شکست بخورد.

برای مبارزه کردن در یک جا ثابت نایستید. سعی کنید به صورت زیگزاگی و از کنار دیوار حرکت کنید و به دشمنان ضربه بزنید. فاصله خود را با دشمنان حفظ کنید تا بتوانید ضربات مناسبی به دشمنان بزنید. اگر احساس کردید در حال محاصره شدن هستید، بلافاصله خود را از جمعیت دشمنان دور کنید.

راهنمای بازی Sifu کمبوی Takedown بسیار کاربردی است

از حالت Takedown حتما استفاده کنید

حالت Takedown کار دشمنان را یکسره می‌کند. کمبوی جذابی که می‌تواند دشمنان را از پای درآورد. این حالت دارای یک نوار است که با پر شدن آن، امکان Takedown فراهم می‌شود. با زدن دکمه‌های ترکیبی مثلث و دایره در کنترلر پلی‌استیشن، شخصیت اصلی یک فن ویژه به دشمن می‌زند.

هر زمانی که حالت Takedown فعال شد، حتما از آن استفاده کنید. این کار تأثیر مثبتی در روند مبارزات می‌گذارد. همچنین، شما می‌توانید با جمع‌آوری کردن پاداش‌ از Shrine بازی، این حالت را آپگرید کنید. بخش Shrine بسیار مهم است و حتما برای پیدا کردن آنها اقدام کنید.

راهنمای بازی Sifu با باس‌ها سر صبر و حوصله مبارزه کنید

نیازی به مبارزه با تمام دشمنان نیست

یکی از کاربردی‌ترین راهنمای بازی Sifu این است که نیازی به مبارزه با تمام دشمنان ندارید. جالب است بدانید، برخی از دشمنان تا وقتی که شما به آنها حمله نکنید به سمت شما نمی‌آیند. بازی Sifu به گونه‌ای است که باید به جان و نوار سلامتی خود توجه ویژه‌ای کنید. بنابراین، از مبارزات غیرضروری خودداری کنید.

در زمان مبارزه با باس‌فایت‌ها، زمان کافی برای کشتن باس مرحله صرف کنید. دقت و تمرکز در برابر آنها، باعث می‌شود وضعیت خوبی برای از پای درآوردن باس داشته باشید. انرژی خود را در طول بازی نگهدارید تا بتوانید در باس فایت از آن استفاده کنید.

نظر شما درباره راهنمای بازی Sifu چیست؟ شما کاراکتر خود را تا چه سنی توانسته‌اید پیش ببرید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر