روش بازی متاورس چگونه است؟

بازی‌های متاورسی در سال‌های اخیر به دلیل داشتن ویژگی‌های مختلف نظیر امکان کسب درآمد، علاقه‌مندان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. در این میان سندباکس یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها به‌حساب می‌آید؛ زیرا گرافیک و گیم‌پلی بسیار خوبی دارد. با همه این تفاسیر نباید بدون آگاهی از چگونگی انجام بازی و قوانین موجود در آن وارد Sandbax شوید.

روش بازی متاورس چگونه است؟

اولین باری که وارد محیط این بازی جذاب شوید، متوجه شباهت زیاد آن با Mincraft و Roblox می‌شوید؛ اما باگذشت زمان، نظرتان به طور کامل تغییر می‌کند؛ زیرا مشکلات موجود در ماینکرفت به‌هیچ‌عنوان در این فضا دیده نمی‌شود. در این مقاله تصمیم گرفتیم برای آشنایی بیشتر شما با قوانین و چگونگی انجام بازی سندباکس آموزش‌هایی را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی سندباکس

در دنیای متاورس بازی‌های مختلفی عرضه شده است که همگی با استفاده از شبکه بلاکچین طراحی شده‌اند. یکی از ویژگی‌های اصلی آن‌ها امکان جمع‌آوری توکن و کسب درآمد است. سندباکس که برای طراحی آن از شبکه اتریوم استفاده شده است نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پلتفرم این بازی جذاب از سه برنامه مختلف Marketpalce، VoXEDIT و Game Maker ساخته شده است و از کنار هم قرارگرفتن آن‌ها دنیای جذابی ایجاد می‌شود که گیمرها می‌توانند در آن با یکدیگر رقابت کنند. بخش VoXEDIT که قبلا به آن اشاره کردیم وظیفه ایجاد دارایی‌های مجازی را برعهده دارد. توسعه‌دهندگان برای انجام پرداخت‌های درون‌برنامه و کسب درآمد، توکنی به نام SAND را طراحی کرده‌اند. اگر قصد خرید یا فروش این ارز حاکمیتی را داشته باشید، کافی است به یکی از صرافی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کند مراجعه کنید.

راهنمای بازی متاورسی سندباکس

ازآنجایی‌که این بازی با استفاده از شبکه اتریوم طراحی شده است، شما باید برای پرداخت کارمزد از توکن گس استفاده کنید. بهتر است یک کیف پول مناسب که از این ارز پشتیبانی می‌کند را انتخاب کنید تا در حین بازی با مشکل مواجه نشوید. نکته بعدی که باید به آن توجه کرد انتخاب یک مرورگر مناسب است که امکان اتصال کیف پول دیجیتال شما به آن وجود داشته باشد. بهترین گزینه Brave و Google Chrom است.

ثبت‌نام

ابتدا باید به سایت Sandcox.org مراجعه کنید و از قسمت بالا سمت راست‌ روی گزینه Sign Up کلیک کنید. صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که باید کیف پول خود را انتخاب کنید. پیشنهاد سازندگان بازی، کیف‌های Bitski، Metamask و Venly است. پس از اینکه کیف خود را انتخاب کردید باید عبارت کلیدی که در هنگام ساخت کیف پول در اختیار شما قرار داده شده است را به‌درستی وارد کنید تا وارد فضای بازی شوید.

توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، عبارت کلیدی که در اختیار شما قرار گرفته است را روی یک برگه یادداشت یا در یک فایل متنی در کامپیوتر خود ذخیره کنید. این کار به شما کمک می‌کند که اگر به هر دلیلی در آینده، اتصال شما با کیف پول قطع شد بتوانید بدون هیچ نگرانی دوباره به آن متصل شوید. به‌هیچ‌عنوان این کیف‌ها را از منابع غیررسمی و ناشناخته دانلود نکنید؛ زیرا ممکن است در آینده برای شما مشکلاتی مثل هک‌شدن و ازدست‌دادن دارایی‌ها ایجاد شود.

برای ورود به دنیای متاورس و بازی سندباکس، ما کیف پول متامسک را انتخاب می‌کنیم و ادامه مراحل را توضیح می‌دهیم:

  1. پس از انتخاب کیف پول باید عبارت‌های کلیدی که به شما داده شده است را وارد کنید تا اتصال شما انجام شود.
  2. نام کاربری و Email خود را وارد کنید.
  3. در این مرحله باید روی گزینه Creat Account کلیک کنید تا ثبت‌نام شما تکمیل شود.
  4. وارد صفحه جدیدی می‌شوید که با مراجعه به بخش me می‌توانید تنظیمات حساب کاربری خود را انجام دهید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این بخش باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید انتخاب یک آواتار مناسب است. با انتخاب یک عکس مناسب برای پروفایل کاربری خود می‌توانید ترس و دلهره را در دل رقبای خود ایجاد کنید و امکان موفقیت خود را افزایش دهید و درآمد بیشتری کسب کنید.

خرید SAND

در دنیای متاورس و بازی‌های آن شما مجبور به خرید توکن حاکمیتی طراحی شده توسط توسعه‌دهندگان نیستید؛ اما به یاد داشته باشید که برای رشد سریع به آن‌ها نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید از دو روش رایگان و پولی برای به‌دست‌آوردن این ارز حاکمیتی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال یکی از روش‌های رایگان استفاده از توکن‌هایی است که کاربران دیگر، آن را به اشتراک گذاشته‌اند. اگر هم قصد خرید Sand را دارید کافی است به فروشگاه بازی مراجعه کنید. استفاده از بسیاری از قابلیت‌های بازی بدون داشتن سند، غیرممکن است.

ورود به دنیای متاورس و بازی سندباکس

برای شروع بازی، کاربر باید Game Maker را دانلود کند و به‌وسیله آن فضای سه‌بعدی دلخواه خود را خلق کند. بهتر است بدانید در این بازی متاورسی ، شما با استفاده از VoXEDIT می‌توانید ان اف تی‌های وکسل را ایجاد کرده و از آن‌ها استفاده کنید. یکی دیگر از امکانات بازی که توسعه‌دهندگان در اختیار شما قرار داده‌اند نقشه بازی است. اهمیت آن به این دلیل است که شما می‌توانید نحوه قرارگیری زمین‌ها و جاگیری رقبا را در آن مشاهده کنید تا بتوانید یک استراتژی و پل مناسب برای پیروزی بر رقبای خود طراحی کنید.

مهم‌ترین عامل موفقیت شما در این بازی زمین‌هایی هستند که خودتان آن‌ها را می‌سازید یا از دیگران خریداری می‌کنید. برای خرید این زمین‌ها باید از توکن سند استفاده کنید، پس باید مقدار کافی از این توکن را در کیف پول خود داشته باشید تا بهترین‌ها را خریداری کنید.

جمع‌بندی

باتوجه‌به علاقه بسیاری از کاربران به دنیای متاورس، بسیاری از توسعه‌دهندگان و شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی اقدام به تولید بازی‌هایی P2E( Pay to Earn) کرده‌اند. با انجام این کار، گیمرها می‌توانند علاوه بر تجربه لذت انجام بازی‌های مختلف، درآمد نیز کسب کنند. نکته حائز اهمیت در مورد این بازی‌ها، طراحی آن‌ها بر بستر بلاکچین و امکان کسب درآمد دلاری و بیت‌کوینی است. یکی از برترین بازی‌های متاورسی طراحی شده که نظر علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی‌ها و گیمرها را به خود جلب کرده سندباکس است. بازی که گرافیک آن از سایر بازی‌های هم رده خود بسیار بالاتر است و به کاربر این اجازه را می‌دهد تا زمین‌های متاورسی را خریدوفروش کند.

در این مقاله تمامی آموزش‌هایی که برای آغاز این بازی به آن احتیاج داشتید، نظیر ثبت‌نام و کسب درآمد را در اختیار شما قرار دادیم. با استفاده از آن‌ها می‌توانید به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل شوید و سودهای قابل‌قبولی را کسب کنید.

ارسال نظر