احتمال عرضه بازی Devil May Cry 5 برای نینتندو سوییچ وجود دارد

رسانه کلیک - این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، شرکت ژاپنی کپکام نسبت به انتشار بازی Devil May Cry 5 برای کنسول نینتندو سوییچ اقدام کند.

احتمال عرضه بازی Devil May Cry 5 برای نینتندو سوییچ وجود دارد

تا به امروز صحبت‌ها و شایعات زیادی مبنی بر عرضه بازی‌های قدیمی کپکام (Capcom) به خصوص نسخه‌های قبلی مجموعه بازی Devil May Cry روی کنسول دستی نینتندو سوییچ شنیده ایم؛ حتی بسیاری از طرفداران صرفا به حضور شخصیت‌های بازی‌های کپکام مانند دانته (شخصیت اصلی مجموعه بازی Devil May Cry) در بازی Super Smash Bros قانع هستند اما با توجه به موفقیت‌های اخیر کنسول دستی نینتندو سوییچ، اوضاع می‌تواند با شرایط کاملا متفاوت‌تری پیش برود. به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که بازی Devil May Cry 5 برای نینتندو سوییچ عرضه شود یا حتی فراتر از این مسئله، سایر عناوین اکشن کپکام نیز به مقصد این کنسول دستی وارد بازار‌های جهانی شوند.

این اتفاق پیش از این برای بازی Dragon's Dogma افتاده است. این بازی در سال 2012 میلادی برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر شد و بعد از آن، شرکت کپکام تصمیم به توسعه‌ی آن برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی گرفت. قرار است که این بازی در تاریخ 23 اپریل 2019 میلادی (مصادف با 3 اردیبهشت 98) برای کنسول نینتندو سوییچ هم منتشر شود. این طور که از صحبت‌های اخیر هیدکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، کارگردان مجموعه بازی Devil May Cry و Dragon's Dogma، پیداست، بازی Dragon's Dogma می‌تواند سرنوشت سایر بازی‌های کپکام در کنسول نیننتدو سوییچ را مشخص کند.

اخیرا مجله آلمانی M! مصاحبه‌ای با این کارگردان 47 ساله ترتیب داده است که طی این مصاحبه، به انتشار بازی Devil May Cry 5 برای نینتندو سوییچ اشاره شده است. ایتسونو طی این مصاحبه با صراحت اعلام کرد که انتشار بازی Devil May Cry 5 برای نینتندو سوییچ بستگی به میزان فروش و استقبال از بازی Dragon's Dogma: Dark Arisen روی این کنسول دستی دارد. او در رابطه با این مسئله اظهار کرد:

اگر بازی Dragon's Dogma: Dark Arisen فروش خوبی روی نینتندو سوییچ داشته باشد، آن گاه ما می‌توانیم روی پورت بازی DMC 5 هم (برای نینتندو سوییچ) فکر کنیم.

به نظر می‌رسد از دیگر دلایلی که بازی Devil May Cry 5 برای نینتندو سوییچ منتشر نشده است، عدم دسترسی سازندگان این بازی به کیت‌های توسعه بازی کنسول نینتندو سوییچ در زمان مناسب بوده است. همین مسئله باعث شده که کپکام تمام تمرکز خود را روی توسعه این بازی برای سایر پلتفرم‌ها بگذارد. ایتسونو صحبت‌های خود را این طور ادامه داد:

هنگامی که ما شروع به توسعه‌ی بازی DMC 5 کردیم، کیت‌های توسعه نینتندو سوییچ را در اختیار نداشتیم به همین دلیل ما فقط روی نسخه‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی این بازی تمرکز کردیم.

برداشت دیگری که از صحبت‌های آقای ایتسونو می‌توان داشت، این است که موفقیت بازی Dragon's Dogma: Dark Arisen می‌تواند علاوه بر بازی Devil May Cry 5، شرایط را برای عرضه سایر بازی‌های کپکام روی کنسول دستی نینتندو سوییچ فراهم کند.

بازی Devil May Cry 5 هم اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

ارسال نظر