گزارش: انتشار بازی‌های Cuphead و Gears of War برای نینتندو سوییچ

رسانه کلیک - به نظر می‌رسد شایعه عرضه بسیاری از بازی‌های مایکروسافت مانند بازی Gears of War برای نینتندو سوییچ یک بار دیگر قوت گرفته است.

گزارش: انتشار بازی‌های Cuphead و Gears of War برای نینتندو سوییچ

همان طور که می‌دانید سه روز پیش شایعه‌ای مبنی بر اضافه شدن سرویس Xbox Game Pass به کنسول نینتندو سوییچ در فضای مجازی پراکنده شد. در حالی که هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را نه تایید کرده است و نه تکذیب، یک منبع فرانسوی از انتشار چند بازی انحصاری مایکروسافت مانند بازی Gears of War برای کنسول نینتندو سوییچ خبر داده است. به ادعای این منبع فرانسوی بسیاری از فرانچایز‌های قدیمی مایکروسافت که در سال‌های گذشته برایپلتفرم‌های این شرکت منتشر شده است، در آینده‌ای نه چندان دور برای کنسول دستی نینتندو سوییچ هم منتشر خواهد شد.

Jeuxvideo مدعی شده است که همکاری‌های بین دو شرکت مایکروسافت و نینتندو روز به روز در حال افزایش است و به واسطه‌ی همین همکاری‌ها به زودی شاهد انتشار بسیاری از بازی‌های مایکروسافت مانند Cuphead، Halo و حتی Gears of War برای نینتندو سوییچ خواهیم بود. البته این منبع فرانسوی برای اعتبار این خبر، به ادعاهای اخیر وب‌سایت‌های Game Informer و Direct Feed Games مبنی بر عرضه سرویس Xbox Game Pass روی کنسول دستی نینتندو سوییچ اشاره کرده است.

بنابر گزارش وب‌سایت Jeuxvideo شرکت مایکروسافت نه تنها سرویس Xbox Game Pass را به کنسول نینتندو سوییچ اضافه خواهد کرد، بلکه بسیاری از بازی‌های فرست پارتی (بازی‌هایی که امتیاز آن تمام و کمال منحصر به مایکروسافت است) خود را برای این کنسول عرضه خواهد کرد. پیش از این هم Direct Feed Games از انتشار بازی Ori and the Blind Forest برای نینتندو سوییچ خبر داده بود.

ظاهرا شرکت مایکروسافت صرفا به انتشار بازی Ori and the Blind Forest برای نینتندو سوییچ اکتفا نخواهد کرد و در ابتدای همکاری خود با نینتندو، بازی Cuphead را برای کنسول دستی نینتندو سوییچ منتشر خواهد کرد. این بازی در سال 2017 میلادی برای رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان عرضه شده بود و استودیو ام دی اچ آر (StudioMDHR) توسعه‌ی آن را عهده‌دار بود. پس از آن نوبت به عرضه بسیاری دیگر از بازی‌های انحصاری مایکروسافت مانند مجموعه بازی Forza، Halo و Gears of War برای نینتندو سوییچ خواهد رسید. ممکن است که چنین چیزی هنوز قطعی نشده باشد و مایکروسافت و نینتندو همچنان برای رخ دادن این اتفاق تاریخی در حال مذاکره با یکدیگر باشند.

در ادامه گزارش وب‌سایت Jeuxvideo به این مسئله هم اشاره شده است که در سال 2002 میلادی، به واسطه رابطه‌ی خوب بین مایکروسافت و نینتندو، طرف آمریکایی این رابطه تجاری موفق شد که شرکت بازیسازی ریر (Rare) را از نینتندوی ژاپنی خریداری کند.

Gears of War برای نینتندو سوییچ

اگر به خاطر داشته باشید، هفته‌ی گذشته شایعه‌ی انتشار بازی Scalebound برای کنسول نینتندو سوییچ مطرح شد. همان طور که می‌دانید قرار بود که این بازی به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شود اما دو سال پیش، مایکروسافت خبر لغو توسعه‌ی این بازی را تایید کرد. Jeuxvideo هم به این مسئله اشاره کرده و مدعی شده است که در مذاکرات مابین مایکروسافت و نینتندو هیچ صبحتی از بازی Scalebound به میان آورده نشده است.

به هر حال، تمام این صحبت‌ها همچنان در حد یک شایعه است؛ البته شایعه‌ای بزرگ! اما این که در یکی دو هفته‌ی اخیر منابع خبری بسیاری به افزایش همکاری‌های بین مایکروسافت و نینتندو دامن زده اند، نمی‌تواند بی‌دلیل باشد؛ به هر حال هر جایی که دود باشد، آتش هم همانجاست و از آن جایی که دود زیادی در رابطه با این مسئله وجود دارد، احتمال می‌رود که به زودی اخبار رسمی مبنی بر همکاری‌های جدید بین مایکروسافت و نینتندو بشنویم. نمی‌توان پیش از اطلاعیه‌های رسمی مایکروسافت یا نینتندو هیچ یک از این صبحت‌ها را باور کرد و باید برای تایید یا تکذیب این اخبار، منتظر بیانیه‌های یکی از این دو شرکت باشیم.

بیشترین احتمالی که وجود دارد این است که مایکروسافت سرویس Xbox Game Pass را برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد کرد و بعد از آن، به عرضه چند بازی کوچک و یا قدیمی روی این کنسول دستی اقدام خواهد کرد. اما آیا عرضه بازی‌های بزرگی مثل Halo و Gears of War برای نینتندو سوییچ عاقلانه است؟ بعید به نظر می‌رسد که مایکروسافت حاضر باشد فرانچایز‌های انحصاری بزرگ خود را با نینتندو به اشتراک بگذارد و از انحصار خود خارج کند چرا که چنین چیزی بدون شک به اعتبار پلتفرم‌های مایکروسافت صدمه خواهد زد.

ارسال نظر