بلاکچین به بازی پوکمون رسید!

رسانه کلیک - توسعه دهندگان در حال تست روش های مختلف برای بهره گیری از تکنولوژی بلاکچین هستند و حالا نوبت به پشتیبانی از بازی پوکمون رسیده است.

بلاکچین به بازی پوکمون رسید!

ژوا آلمیدا مهندس نرم افزار به تازگی موفق به خلق پوکتوشی (Pocketoshi) شده است، پلتفرمی که به شما اجازه می دهد تا بازی پوکمون که یکی از موارد نوستالژیک به حساب می آید را تحت شبکه لایتنینگ (بلاکچین) تجربه کنید.

بازی پوکمون در این حالت روی پلتفرم ویدئویی Twitch به صورت زنده استریم می شود و عملکرد آن نیز دقیقا مانند سایر بازی هایی است که توسط این سرویس ارائه می شود. در حالت معمول بازی ها با عبارت هایی که کاربران در چت روم وارد می کنند، کنترل می شود، اما در Pocketoshi متن ها توسط یک کنترلر مجازی که تحت شبکه لایتنینگ فعالیت می کند، وارد می شوند.

بازی پوکمون

بهره گیری از تکنولوژی بلاکچین هیچ گونه خللی در بازی ایجاد نکرده و باعث بهبود یا افت کیفیت آن نمی شود. برای آن دسته از افرادی که شناخت کافی از شبکه لایتنینگ ندارند، باید بگوییم که با استفاده از این فناوری، یک لایه جدید بر بستر بلاکچین به وجود آمده و به این ترتیب، تراکنش ها بسیار سریع تر و آسان تر انجام می شود. در حالی که این تکنولوژی هنوز در مرحله آزمایشی به سر می برد، جالب است بدانید که در ماه آوریل حدود 150 هزار دلار از طریق آن میان کاربران جابجا شده است.

تا به این لحظه رقابت جذابی میان شبکه لایتنینگ و بیت کوین در حال انجام است و کاربران بازی پوکمون در کنار آن، به جمع آوری بیت کوین نیز ادامه می دهند.

بد نیست بدانید این اولین باری نیست که یک توسعه دهنده دست به خلق روشی جدید برای بهره گیری از تکنولوژی بلاکچین زده است؛ باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقاتی در انتظار ما و دنیای Blockchain است.

ارسال نظر