ورود جنرال موتورز به دنیای اتومبیل های بدون راننده

روز جمعه جنرال موتورز اعلام کرد تلاشش را برای برنده شدن در رقابت ماشین های بدون سرنشین مسابقه ای با یک خرید دوچندان کرده است.به گزارش کلیک، این خودروساز که با غول های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل و اپل مسابقه  می دهد، اعلام نمود شرکت  صنایع کروز در سان فرانسیسکو که یک شرکت نرم افزاری و به طور کامل به فن آوری ماشین بدون راننده اختصاص یافته است را خریداری کرده.

ورود جنرال موتورز به دنیای اتومبیل های بدون راننده

به گزارش کلیک، این خودروساز که با غول های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل و اپل مسابقه می دهد، اعلام نمود شرکت صنایع کروز در سان فرانسیسکو که یک شرکت نرم افزاری و به طور کامل به فن آوری ماشین بدون راننده اختصاص یافته است را خریداری کرده.

این کمپانی هنوز به طور دقیق از جزئیات کار و میزان راه اندازی و پرداخت سرمایه به این شرکت جدید صحبت نکرده است، اما این تغییر تحول در ساختار کارخانه نشان می دهد که جنرال موتورز با استفاده از فناوری های جدید و سنسورهای پیشرفته در حال ورود به مرحله جدیدی از عصر فعالیت خود در صنعت خودروسازی می باشد.

کایل وت (Kyle Vogt)، بنیانگذار صنایع کروز به USA TODAY گفت: "ما یک جدول زمانی داریم که تا به امروز اعلام نشده است. اما من به شما می گویم که ما بسیار بسیار سریع در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو هستیم و در آینده نزدیک خبرهای خوبی را از جانب ما خواهید شنید."

مدیر عامل شرکت جنرال موتورز مری بارا قول داده است که برای حفظ پیشتازی این خودروسازی در عرصه ماشین های مسابقه ای بدون سرنشین، این شرکت باید چالاک باشد و خود را آماده کند تا با مدل های نوین کسب و کار و زنده ماندن در انقلاب آینده صنعت خودروسازی تطبیق دهد.

جنرال موتورز هم اکنون در حال توسعه نسخه خودروهای نیمه الکتریکی شورولت خود در مرکز دانشگاه فناوری وارن (Warren) در میشیگان است. این شرکت همچنین قصد دارد در سال آینده فناوری های خودکار کنترل خودرو ساخت این شرکت را معرفی نماید.

این شرکت به تازگی ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت Lyft سرمایه گذاری کرده و به عنوان کارشناس پیش بینی کرده است که خودروهای بدون راننده اولین بار می توانند به صورت انبوه در اختیار این شرکت های تاکسی رانی قرار بگیرند. دن آمان رییس جنرال موتورز در بیانیه ای در این زمینه گفت: "وسایل نقلیه کاملا خودکار می توانند مشتریان را با راحتی بیشتر، هزینه کم تر و ایمنی بیشتر جا به جا کنند."

فورد موتورز، تسلا ، تویوتا و شرکت های دیگر نیز در حال توسعه بخش خودروهای بدون راننده خود هستند . در روز جمعه ، فورد اعلام کرد که یک شرکت فرعی و وابسته جدید به نام " فورد هوشمند " ایجاد خواهد کرد و یک واحد جدید برای ساخت فناوری های هوشمند و نوین خودرو به آن اختصاص خواهد داد.

جنرال موتورز انتظار قرارداد بستن در سه ماهه پایانی سال را با صنایع کروز دارد. مارک رویس مدیر بخش محصولات جهانی جنرال موتورز گفت که طرح شرکت در " سرمایه گذاری قابل توجهی" در صنایع کروز ، نشان می دهد سرمایه گذاری خود را جدی می داند و در نظر دارد در این زمینه خود را یکی از پیشتازان دنیا نشان دهد.

منبع: usatoday

ارسال نظر