گوشی هوشمند Marathon M5 جیونی با باتری 6020 میلی آمپر

کمپانی جیونی (Gionee) پیش از این و طی ماه ژوئن سال جاری از دو گوشی هوشمند رونمایی کرده بود. یکی از این دو محصول پرچمدار جدید این کمپانی یعنی فبلت Elife E8 بوده و محصول دیگر آن گوشی میان رده‌ای با نام ماراتون ام 5 (Marathon M5) بود.به گزارش کلیک، پرچمدار جیونی از مدتی قبل در بازارهای مختلف و به ویژه بازارهای کشور هندوستان و آسیایی عرضه شده بود، اما عرضه‌ی گوشی هوشمند ماراتون ام 5 این کمپانی به تازگی در کشور هندوستان آغاز شده است. با کلیک دات ‌آی‌آر همراه باشید.

گوشی هوشمند Marathon M5 جیونی با باتری 6020 میلی آمپر

به گزارش کلیک، پرچمدار جیونی از مدتی قبل در بازارهای مختلف و به ویژه بازارهای کشور هندوستان و آسیایی عرضه شده بود، اما عرضه‌ی گوشی هوشمند ماراتون ام 5 این کمپانی به تازگی در کشور هندوستان آغاز شده است. با کلیک دات ‌آی‌آر همراه باشید.

گوشی هوشمند ماراتون ام 5 کمپانی جیونی یک محصول میان رده است که از باتری بسیار قدرتمندی بهره می‌برد. باتری این گوشی ظرفیت و توانی معادل با 6020 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند و در نوع خود جالب توجه‌ترین خصوصیت فنی این محصول به شمار می‌رود. صفحه نمایش به کار گرفته شده در این گوشی نمایشگری 5.5 اینچی و از نوع AMOLED با وضوح تصویر اچ دی (1280 در 720 پیکسل) در نظر گرفته شده که در بخش زیرین آن سه دکمه‌ی خازنی تعبیه شده است.

رم این گوشی ظرفیت 3 گیگابایتی را به همراه داشته و حافظه‌ی داخلی آن 32 گیگابایتی است. البته این محصول امکان پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی را ارائه می‌کند که به موجب آن کاربر می‌توان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آن را با استفاده از رم میکرو اس‌دی تا سقف 128 گیگابایت افزایش دهد. سیستم روی یک چیپ (SoC) به کار گرفته شده در این محصول هم تراشه‌ی 64 بیتی MT6735 مدیاتک خواهد بود که از پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز تشکیل شده است.

1

باتری گوشی هوشمند ماراتون ام 5 ظرفیت و توان 6020 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند، اما جالب است بدانید که در واقع این گوشی هوشمند از دو باتری مجزا با ظرفیت‌های 3010 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد و از قابلیت شارژ سریع فوق‌العاده‌ای نیز بهره‌مند است که به موجب آن در صورت خالی بودن شارژ باتری دستگاه ظرف مدت زمان 90 دقیقه باتری 6020 میلی آمپر ساعتی آن فول شارژ خواهد شد.

دوربین اصلی و سلفی ماراتون ام 5 جیونی به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سنسور دوربین سلفی آن از لنزی با زاویه‌ی دید 80 درجه‌ای بهره می‌برد، بنابراین با استفاده از آن می‌توانید تصاویر سلفی جالب توجه‌ای را در کنار دوستانتان ضبط نمایید. ماراتون ام 5 جیونی همچنین از قابلیت اتصال همزمان دو سیم کارت و همچنین اتصال 4G پشتیبانی به عمل می‌آورد. سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی این گوشی هم اندروید .1 آب نبات چوبی خواهد بود که البته رابط کاربری اختصاصی شرکت جیونی با نام Amigo OS 3.0 نیز در کنار آن راه‌اندازی می‌شود.

ابعاد کلی بدنه‌ی گوشی هوشمند ماراتون ام 5 جیونی برابر با 8.5 در 76 در 152 میلیمتر بوده و زون نهایی آن 213 گرم است. جالب است بدانید که کمپانی جیونی نسخه‌ای مجزا از این گوشی هوشمند را در بازارهای کشور چین عرضه می‌کند که این نسخه از رم 2 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی بهره‌مند است (تصویر ابتدایی مقاله مربوط به این نسخه ای این گوشی هوشمند است). هم اکنون گوشی ماراتون ام 5 جونی در بازارهای داخلی کشور هندوستان با قیمت 271 دلار به فروش می‌رسد که برای یک گوشی هوشمند با خصوصیات و ویژگی‌های یاد شده قیمتی منصفانه و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

ارسال نظر