اتهامی دیگر به گوگل: ترویج دزدی عکس!

سرویس Getty Images شرکت گوگل را به ترویج دزدی عکس متهم می کند؛ این آژانس عکس امروز یک شکایت رسمی به کمیسیون ضد انحصار اتحادیه اروپا ارسال خواهد کرد.

اتهامی دیگر به گوگل: ترویج دزدی عکس!

به گزارش کلیک، Getty Images آژانس عکاسی ایالات متحده، گوگل را به فرآهم کردن زمینه برای دزدی عکس و تضعیف تجارت این آژانس متهم کرده است. این آژانس امروز یک شکایت رسمی به کمیسیون ضد انحصار اتحادیه اروپا تسلیم خواهد کرد، که فصل تازه ای در مشکلات قانونی مداوم گوگل در اروپا خواهد گشود. در هفته گذشته نیز در کمیسیون ضد انحصار اتحادیه اروپا اتهامات رسمی نسبت به گوگل ثبت شده که بر علیه سیستم عامل اندروید موبایل این شرکت است.

این آژانس در شکایت خود سرویس Google Images را هدف قرار داده است و استدلال می کند که این سرویس تصاویر خود را سایت های دست سوم فرآهم می کند و با قرار دادن گزینه دانلود باعث ترویج دزدی می شود. این آژانس در گفتگو با پایگاه Time اعلام کرده که عکس های دارای حق کپی رایت در سرویس Google Images نمایش داده می شوند - در فرمت های بزرگ و با وضوح بالا - که مانع از رجوع کاربران به سایت Getty می شود که در آن عکس ها فروشی هستند. قبل از ژانویه 2013 این سرویس فقط عکس ها را در فرمت های کوچک تر نمایش می داد. Getty می گوید بعد از تغییر رویه در سرویس عکس گوگل ترافیک بازدید از سایت این آژانس کاهش یافته است.

Getty اعتقاد دارد که سرویس Google Images " زندگی ها و معیشت ها " را تهدید می کند.
بعد از تماس روزنامه The Financial Times، گوگل اظهار نظر در مورد این موضوع را نپذیرفت، اگرچه این روزنامه می گوید که گوگل هرگونه عمل غیر قانونی را انکار می کند. Getty و گوگل از سه سال قبل به دنبال حل این مسئله هستند، اما Miyashita Yoko، معاون ارشد و مشاور عمومی این آژانس می گوید که گوگل دو گزینه پیش روی این آژانس قرار داده است: یا این فرمت جدید تصویر را بپذیرد و یا کاملاً از سرویس جستجوی تصاویر صرف نظر کند. Getty ادعا می کند که گوگل از نفوذ و تسلط خود بر بازار سوء استفاده کرده است و همچنین تلاش می کند تا عکاسان دیگر را نیز متقاعد کند که به او بپیوندند.

Miyashita به پایگاه Time می گوید، " Getty Images بیش از 200 هزار عکاس- خبرنگار، تولید کننده محتوا و هنرمند را از سراسر جهان معرفی کرده است، به طوری که آنها به ما اتکا کرده اند تا از کارها و آثار آنها محافظت کرده و حقوق آنها را حفظ کنیم. رفتار گوگل نه تنها کار همکاران ما را به طور منفی تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه همچنین بر زندگی و معیشت حال و آینده هنرمندان سراسر جهان نیز تاثیر منفی می گذارد.

منبع:insider

ارسال نظر