گوگل صفحات شتاب (AMD) را به گوشی ها می آورد

گوگل، غول فناوری از گسترده شدن صفحات شتاب تلفن همراه گوگل (AMD) خبر داد. این صفحات باعث کاهش استفاده از داده و افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب در دستگاه های همراه می شود.

گوگل صفحات شتاب (AMD) را به گوشی ها می آورد

به گزارش کلیک، پروژه AMD گوگل، یک ابتکار منبع باز است که به ناشران و صاحبان وب سایت ها امکان می دهد که به ایجاد محتوای بهینه سازی شده برای گوشی تلفن همراه بپردازند، بنابراین صفحات وب سایت می توانند بلافاصله همه جا باز شوند.

amd2

فناوری AMD مزایای زیادی برای ناشران و خوانندگان به همراه دارد. در ادامه پنج نکته در مورد AMD گوگل بیان می شود.

کاهش مصرف داده با AMD

پروژه AMD گوگل ارزش فراوانی برای صاحبان وب سایت ها به همراه دارد. این پروژه کمک می کند که در جستجو صفحات AMD ، ده بار داده کمتر مصرف کنند. این پروژه سال گذشته آغاز شده است و بیش از ۶۰۰ میلیون اسناد در بیش از ۱۰۴ زبان در سراسر جهان با استفاده از آن ایجاد شده است.

amd3

صفحات AMD شده سریع تر بارگذاری می شوند.

AMD، پروژه بلندپروازانه گوگل است که به گونه ای طراحی شده است که بر روی دستگاه های تلفن همراه با سرعت زیادی بارگذاری شود، چرا که نسخه سبک و کم حجمی از صفحات وب را ارایه می دهد. در بررسی هایی که به عمل آمده است، صفحات AMD شده چهار برابر سریع تر از دیگر صفحات بارگذاری می شود.

amd4

فواید AMD برای ناشران و صاحبان وب سایت ها.

کاهش مصرف داده و بارگذاری سریع تر، سهولت استفاده از صفحات وب AMD را برای کاربران اینترنت بالا می برد. در واقع این پروژه به ناشران و صاحبان وب سایت ها این امکان را می دهد که بازدید کننده بیشتری جذب کنند و متعاقب آن سود بیشتری نصیب خود بکنند. ناشران و توسعه دهندگان وب که می خواهند سایتشان رتبه خوبی کسب کند، باید AMD را به عنوان بخش مهمی از فعالیت های خود مورد استفاده قرار دهند.

گوگل برای تغییر رتبه بندی وب سایت ها فعالیت های دیگری نیز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

به عنوان مثال، در هند چندین ناشر AMD را پذیرفته اند. در مدت هفت روز، این تغییر باعث افزایش ۲۳ درصدی کاربران تلفن همراه و بهبود ۸۸ درصدی در بارگذاری محتوا شده است. این افزایش برای استفاده از تلفن همراه برای جستجو در صفحات وب بوده است.­

amd5

AMD چگونه کار می کند؟

این نوع از صفحات، درست مانند دیگر صفحات HTML هستند، با این تفاوت که دارای مجموعه محدودی از قابلیت های فنی است که توسط وضع کنندگان AMD کنترل می شوند. صفحات AMD شده توسط جاوا اسکریپت قدرت داده شده اند و ظاهر آن ها با CSS3 سفارشی می شود.

amd6

علاوه بر این، به منظور کاهش زمان دریافت محتوا توسط گوشی همراه، فایل های AMD شده می توانند روی ابر ذخیره شوند. صفحات موبایل شتاب یافته، می توانند بر روی هر نوع اپلیکیشن نمایش وب یا مرورگری بارگذاری شوند.

چه کسانی می توانند از AMD گوگل استفاده کنند؟ گوگل می خواهد اینترنت را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کند، بنابراین امکان استفاده از پروژه AMD خود را در اختیار همه ناشران، کاربران و ایجاد کنندگان پلت فرم ها قرار می دهد.

ارسال نظر