جدیدترین نسخه گوگل کروم برای اندروید

کروم  در جدیدترین نسخه منتشر شده برای اندروید عملکرد خوبی را برای کاربران این سیستم عامل به ارمغان آورده است.

جدیدترین نسخه گوگل کروم برای اندروید

به گزارش کلیک، جدیدترین نسخه کروم برای اندروید که نسخه ۴۹ است، از ویژگی‌هایی همچون تقویت background sync ،توانایی خواندن و برقراری ارتباط با وسایل بیکن نزدیک خود (فناوری جدید که بر پایه بلوتوث فعالیت می‌کند)، رابط‌های برنامه نویسی جدید و چندین ویژگی دیگر برخوردار است.

APIs background sync صفحات وب که موفق به بارگزاری نشده‌اند را در پس زمینه ذخیره می‌کند و هنگام برقراری ارتباط مناسب دستگاه با اینترنت دوباره برای بارگزاری صفحات وب تلاش می‌کند؛ همچنین زمانی که کاربر صفحه‌ای را می‌بندد، استفاده از این ویژگی ممکن است.

ویژگی قابل توجه دیگری که در جدیدترین نسخه کروم دیده می‌شود، ضبط کننده رسانه است که به وسیله آن می‌توان بدون استفاده از افزایه (ابزار کاربردی و وابسته) مانند فلش، در سایت‌های مختلف صدا یا ویدئو را ضبط کرد.

این اپلیکیشن توانایی برقراری ارتباط با دستگاه‌های بیکن اندرویدی و دستگاه‌های نزدیک را دارد؛ دستگاه‌‌های بیکن بر پایه بلوتوث کم مصرف فعالیت می‌کنند.

این ویژگی موجب می‌شود هنگامی که کاربر نزدیک به مکانی می‌شود که مجهز به دستگاه بیکن است، نوتیفیکیشن‌هایی دریافت ‌کند، این مکان می‌تواند یک فست فود، مرکز خرید و یا هر مکان مشابه دیگری باشد. جِیسون کِرسی، مدیر برنامه گوگل کروم اذعان کرد که افراد تیم گوگل مشتاق هستند تا آغاز عرضه گوگل کروم ۴۹ را اعلام کنند.

طبق گفته گوگل، این اپلیکیشن ۹۱ درصد آپدیت‌های جاوا اسکریپت را پشتیبانی می‌کند. برنامه نویسان به واسطه این اپلیکیشن می‌توانند کدهای حافظه تقویت شده و قوی بنویسند.

نسخه آندروید گوگل گروم با عرضه گلکسی نکسوس سامسونگ در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ ارائه شد و سرانجام تبدیل به اپلیکیشنی پیش فرض شد که بر روی تعدادی از تبلت‌ها و گوشی‌ها نصب شد. نسخه بتای (نسخه اولیه) گوگل کروم در گوگل اپ استور (فروشگاه اینترنتی گوگل) عرضه شد. نسخه ۴۹ گوگل کروم آندروید در حال حاضر بر روی یک پلتفرم پایدار عرضه شده است و انتظار می‌رود که کمتر از یک روز در گوگل اپ دستور در دسترس باشد.

گوکل گروم اوایل این ماه نسخه ۴۹ را برای سیستم عامل دیگر عرضه کرده است که شامل کامپیوترهای رومیزی، مک، لینوکس و ویندوز می‌شود.

منبع: Techtimes

ارسال نظر