گوگل چهره افراد را به کارت اعتباری تبدیل می کند

سرویس جدید گوگل چهره شما را به کارت اعتباری تبدیل می‌کند. این سرویس آینده‌‌نگر به فروشنده این امکان را می‌دهد که یک رکورد از مکان‌هایی که مشتری می‌رود داشته باشد.

گوگل چهره افراد را به کارت اعتباری تبدیل می کند

به گزارش کلیک، سیستم پرداخت Hands Free گوگل به صورت زنده در منطقه خلیج جنوبی کالیفرنیا به نمایش گذاشته شد. گوگل می‌گوید که این سیستم جدید به صورت پایلوت در مک دونالد، پاپا چانز و دیگر کسب و کارهای محلی در دسترس است. Hands Free امکان پرداخت سریع را به کاربران می‌دهد. البته این سیستم فقط تشخیص چهره نیست. این سیستم با استفاده از دیگر سرویس‌های متنوع محل‌‌یاب گوگل مانند بلوتوث کم انرژی و دیگر سنسورها ‎حضور شما را در محلی دو بار چک می‌کند.

یک کاربر فیسبوک، با نام پاول هفته گذشته یک عکس از این سیستم به اشتراک گذاشت که در سانی ویل کالیفرنیا در یکی از فروشگاه‌های دوربین ضبط شده بود. این سیستم مانند یک جعبه خالی پلاستیکی با یک دوربین در سقف آن است. پاول این سیستم را در Stick Kabob در سانی ویل مشاهده کرده است ولی با استفاده از آن پرداخت خود را انجام نداده است. او می‌گوید که همانجا اپلیکیشن را دانلود کرده و سریعا پروفایل گوگل او را تشخیص داده و پیشنهاد کرده است که برای پرداخت خود از سرویس‌های پرداخت گوگل استفاده کند. او می‍‌گوید نمیدانم که چگونه کار می‌‍‌کند ولی من رمز یا شماره کارت اعتباری را وارد نکردم. او هنوز موفق به پرداخت هزینه‌ای با چهره خود نشده است.

images (10)

اولین اعلام گوگل در مورد این سیستم در ماه می گذشته انجام شد. در این اعلام گفته شد که Hands Free از هم اکنون در گوگل پلی یا iOS در دسترس است. زمانی که این سیستم را فعال می‌کنید، می‌توانید به فروشنده بگویید که مایل به استفاده از این سیستم برای پرداخت خود هستید. برای پرداخت فقط نیاز است که به دوربین سیستم نگاه کنید. طبق FAQ این سیستم و وبلاگ تجارت گوگل، این سیستم با اعتبارسنجی رایگان چهره شما با تصویر پروفایل شما و حضور موبایل شما در محل به تایید چهره شما می‌پردازد. گوگل از هر دو این روش‌ها استفاده می‌کند که راحتی و امنیت سیستم و تشخیص را بالا ببرد. ویژگی راحتی این سیستم به پرداخت آسان آن برمی‌گردد. ویژگی امنیت این‌گونه مهیا می‍‌‌شود که هیچ‌وقت اطلاعات کارت اعتباری شما در فروشگاه با دستگاه خرید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در حالی که اپلیکیشن Hands Free از سرویس‌ پرداخت موبایل (Android pay) جدا است و این اپلیکیشن جدید درحال آزمایش است می‌تواند دلیلی باشد که مدل کسب و کار گوگل از دو راه بزرگ و بزرگتر شود. اول اینکه باید مقداری از درآمد را برای ساماندهی کردن پرداخت کنار بگذارد. دوم اینکه با این انگیزه کاربران به گوگل این اجازه را می‌دهند که مکان آنان را از طریق موبایل مانیتور کند. اطلاعات دادن داوطلبانه به غول جستجو باعث جذاب‌تر شدن تبلیغات تحت شبکه برای بازاریابان می‌شود. اینکه مشتریان دقیقا کجا هستند و روز خود را کجا می‌گذانند، تبلیغات موبایل گوگل را به یک مزیت رقابتی تبدیل کرده است. اگر سیستم Hands Free اختلافات در خرده‌فروشی‌ها را کاهش دهد به همان اندازه احتمال بلوک شدن گوگل توسط مشتریان برای جلوگیری از ثبت و ردیابی آنها کاهش می‌یابد.

نکته مهم دیگر اینکه Hand Free روی iOS نیز در دسترس است. شاید گوگل نتواند کاربران اپل رابه خوبی ردیابی کند چون ممکن است کاربران iOSاز گوگل مپ استفاده نکنند و به جای دانلود آن از سرویس Wayfinding اپل بهره ببرند. Hands Free راهی جدید برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران iPhone خواهد بود که گوگل پی ببرد به اینکه این کاربران در چه مکان‌هایی رفت و آمد می‌کنند. صفحه پرسش و پاسخ Hand Free توضیح داده است که هیچ‌کدام از تصاویری که توسط سیستم Hands Free گرفته می‌شود ذخیره نمی‌شود و داده‌های خرید این سیستم برای تبلیغات مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این مورد نیز نامشخص است که اپلیکیشن به سرویس مکان دسترسی داشته باشد یا نه. ممکن است فقط کافی باشد که کاربر بلوتوث خود را فعال کند. اگر شما می‌خواهید از اینکه گوگل شما را ردیابی کند جلوگیری کنید، ما اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما گذاشتیم.

ارسال نظر