Google Glass در خدمت فناوری 'اعضا بر روی تراشه'

Google Glass به محققان کمک می‌کند تا تکنولوژی ‘اعضا بر روی تراشه’ را توسعه دهند. Google Glass به محققان یک hands-free و یک سیستم نظارتی انعطاف پذیر ارائه می‌دهد تا آنها را قادر سازد دستورات صوتی خود را صادر کنند.

Google Glass در خدمت فناوری 'اعضا بر روی تراشه'

به گزارش کلیک، محققان دانشگاه Brigham با کمک ایالات متحده و بیمارستان زنان BWH در ایالت ماساچوست توانستند با استفاده از Google Glass در حوزه‌ای از تکنولوژی که ما آن را به نام 'اعضا بر روی تراشه' می‌شناسیم به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا کنند.

این تیم تحقیقاتی در ابتدا سخت افزار و نرم افزار نظارت از راه دور و دستگاه‌های کنترلی که شبیه به سیستم فیزیولوژیک انسان است را توسعه می‌دهند. این دستگاه‌ها که به عنوان 'اعضا بر روی تراشه' شناخته می‌شوند، برای تست ترکیبات مواد مخدر و پیش بینی پاسخ‌های فیزیولوژیک با دقت بالا در محیط آزمایشگاهی به محققان کمک می‌کند.

اما نظارت بر نتایج حاصل از چنین آزمایش‌هایی از طریق یک کامپیوتر رومیزی معمولی دارای محدودیت‌هایی نیز هست، به ویژه هنگامی‌ که نتایج باید در طول یک دوره چند ساعتی، چند روز و یا حتی چند هفته‌ای بررسی شود.

برای اینکه Google Glass در مسیر اهداف از پیش تعیین شده قدم بردارد، شریک ژانگ سرپرست تیم تحقیقاتی و همکارانش اقدام به توسعه سخت افزار و نرم افزار آن نمودند به طوریکه از مزیت دستور کنترل صدای Google Glass و دیگر ویژگی‌ها نه تنها به منظور نظارت بلکه با هدف کنترل از راه دور سیستم‌های قلب بر روی تراشه و کبد بر روی تراشه استفاده کردند.

این تیم تحقیقاتی با استفاده از دریچه‌های کنترل از راه دور فعال به همراه شیشه، توانست ترکیبات دارویی در ارگانویدهای کبد را معرفی و نتایج را جمع آوری کنند.
علی خادم حسینی، مدیر مرکز تحقیقات ونوآوری بیومتریال BWH طی مقاله‌ای که در ژورنال Scientific Reports به چاپ رسید نوشت: ما معتقدیم این یک پلت فرم با کاربردهای گسترده در تحقیقات زیست پزشکی است و ممکن است بیشتر در مراکز بهداشتی که در آن نظارت و کنترل از راه دور همه چیز را امن‌تر و کارآمدتر می کند کاربرد بیشتری داشته باشد.
ژانگ اضافه می‌کند: این پلت فرم در مواردی که در آن زندگی انسان در خطر است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مانند اقداماتی که باکتری‌های بیماری زا، ویروسها و یا ترکیبات رادیو اکتیو انجام می‌دهند.

منبع: gadgets.ndtv

ارسال نظر