گوگل در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱ میلیارد درخواست حذف داشته است

از زمانی که جستجو در میان محتوای وب سایت ها و استفاده از آن توسط کاربران به منظور افزایش اطلاعات و یا به اشتراک گذاری آن با سایر کاربران افزایش یافته است، پدیده ای به نام دزدی محتوا و همچنین رعایت  نکردن قانون کپی رایت از سوی تهیه کنندگان محتوای وب سایت ها به مسئله ای بزرگ تبدیل شده است. اخیراً طبق گزارشی گوگل در سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد درخواست برای حذف آدرس وب سایت هایی که محتوای آن ها به صورت دزدی بوده است و یا در تهیه آن قانون کپی رایت رعایت نشده است ، دریافت کرده است.

گوگل در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱ میلیارد درخواست حذف داشته است

اخیراً طبق گزارشی گوگل در سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد درخواست برای حذف آدرس وب سایت هایی که محتوای آن ها به صورت دزدی بوده است و یا در تهیه آن قانون کپی رایت رعایت نشده است ، دریافت کرده است.

به گزارش کلیک ، امروزه استفاده از سرویس های گوگل به دلیل تنوع آن ها توسط کاربران اینترنت بسیار گسترده است متنوع و متفاوت هستند. از جمله سرویس های گوگل می توان به موتور جستجوی آن و خدمات آن برای گوشی های هوشمند و بسیاری از سرویس های متنوع دیگر اشاره کرد. در حالی که این شرکت به شدت در مقابل دزدی های اینترنتی مقابله می کند و برای اجرای قوانین کپی رایت فعالیت های زیادی دارد، اما بر اساس گزارش های منتشر شده، در سال ۲۰۱۶ گوگل بیش از یک میلیارد در خواست حذف از طرف کاربران مختلف داشته است. از این تعداد در حدود ۹۱۴ درخواست پذیرفته شده است.

تعداد درخواست های حذف از گوگل در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ بسیار زیاد بوده است. در سال ۲۰۱۵ تنها ۵۵۸ میلیون درخواست حذف توسط کاربران به گوگل ارسال شده است. اما این تعداد در سال ۲۰۱۶ در حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. این تعداد زیاد درخواست نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ به صورت میانگین گوگل هر هفته حدود ۲۴٫۱ میلیون درخواست تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی از سوی کاربران دریافت کرده است. این در حالی است که در دوره مشابه در سال ۲۰۱۵ گوگل تنها ۲۲٫۷ در هر هفته درخواست حذف از سوی کاربران دریافت کرده است.

تصویر متن 1

نتایج آمار نشان داده شده در تصویر بالا بدون توجه به مکان کاربران نشان می دهد که گوگل در حدود ۹۰۰ پیوندی را که محتوای آن ها بدون رعایت قانون کپی رایت و یا به صورت دزدی از سایر منابع تهیه شده است حذف کرده است. بر این اساس در حدود ۳۵۲ هزار وب سایت از طرف گوگل حذف شده اند. بیشتر فرم هایی که به عنوان درخواست حذف برای گوگل ارسال شده اند بیشتر از سوی افراد و شرکت هایی بوده است که در صنعت موسیقی انگلستان مشغول به فعالی بوده اند. تعداد این فرم ها در حدود ۸۲ میلیون بوده است. بقیه فرم ها نیز از سوی NBC، FOX، HBO و Microsoft پر شده و برای گوگل ارسال شده است. از طرفی افراد و شرکت های فعال در صنعت موسیقی ایلات متحده نیز در این میان حدود ۱۲ میلیون درخواست برای حذف آدرس هایی که قوانین کپی رایت را رعایت نکرده و یا محتوای دزدی بر روی وب سایت خود قرار داده بودند، ارسال شده است.

اگر چه در خواست های حذف به گوگل از سوی کاربران بسیار زیاد بوده است اما این شرکت برای حذف آدرس صفحات اینترنتی قوانین منحصر به فرد خود را دارد و این یعنی هرچند کاربران و یا شرکت هایی به دلیل دزدی محتوا و یا رعایت نکردن قانون کپی رایت از سوی برخی سایت ها در خواست حذف آن سایت را به گوگل ارسال می کنند اما گوگل تنها در صورتی که دلایل به کار رفته در درخواست کاربران مبنی بر حذف یک آدرس اینترنتی با قوانین و مقررات تنظیم شده شرکت گوگل هم خوانی داشته باشد اقدام به حذف آن آدرس می نماید و بنابراین حذف یک آدرس اینترنتی از سوی گوگل تماما بسته به نظر و استراتژی شرکت گوگل است.

تصویر متن 2

همان طور که در نمودار تصویر بالا مشاهده می شود، در طول چند سال اخیر تعداد درخواست های حذف به شدت افزایش یافته است. از طرفی گوگل همچنان در حال بهبود موتور جستجوی خود به منظور تامین درخواست کاربران و هدایت آن ها به وب سایت هایی است که محتوایی دقیقه مانند آن چه که کاربران جستجو کرده اند، است. همچنین گوگل به کاربران این اطمینان را داده است که هر گز در نتایج جستجوی خود وب سایت هایی که دارای محتوای دزدی از سایر وب سایت ها هستند را نشان نمی دهد. اما به هر حال با این تفاسیر همه چیز بسته به استراتژی گوگل در برخورد با مسایلی از قبیل دزدی محتوا و رعایت نکردن قانون کپی رایت در وب سایت های گوناگون است.

ارسال نظر