تماشا کنید؛ دستیار صوتی Google Home Max مجهز به سیستم یادگیری ماشینی است!

رسانه کلیک - شرکت گوگل در مراسم رونمایی از محصولات خود یک نسخه عظیم‌الجثه از سری دستیارهای صوتی خود موسوم به گوگل هوم مکس را رسما معرفی کرد.

تماشا کنید؛ دستیار صوتی Google Home Max مجهز به سیستم یادگیری ماشینی است!

گوگل هوم مکس (Google Home Max) قرار است وارد رقابت با دستیارهای صوتی اپل، HomePod و Sonos شود، از لحاظ ظاهری بیشتر شبیه به اسپیکرهای های فای قدیمی اپل است که بیش از یک دهه پیش استفاده می‌شد.

دستیار صوتی مکس دارای ووفر ۴٫۵ اینچی است و بلندگوهای آن با سطوح مشبک پارچه‌ای پوشیده شده است. ضمن آنکه میکروفون های دوربرد مکس قادر است حین پخش موزیک هر نوع صدایی را تشخیص دهد.

این محصول مانند برادر کوچکترش، هوم پاد می‌تواند خود را با صدای محیط تطبیق دهد که این قابلیت را مرهون فناوری صدای هوشمند (Smart Sound) است. گوگل در مراسم رونمایی از محصولات جدیدش بر روی این فناوری تاکید بسیاری کرد. به گفته گوگل، فناوری اسمارت ساوند از هوش مصنوعی و سیستم یادگیری ماشینی (Machine learning) بهره می‌برد؛ فناوری که به مکس کمک می‌کند تا صدای بلندگوهای خود را بر حسب اتفاقاتی که در محیط خانه در حال رخ دادن است، تنظیم کند؛ به عنوان مثال در صورتی که صدای ماشین ظرف‌شویی در محیط خانه بپیچد، گوگل هوم مکس صدای بلندگوهای خود را بالا می‌برد.

این دستیار صوتی هوشمند از بلوتوث و Google Cast پشتیبانی می‌کند و دارای جک ۳٫۵ میلیمتری است. همچنین کاربران می‌توانند از طریق لمس و ضربه با آن ارتباط برقرار کنند. این دستیار صوتی قدرتمند طوری طراحی شده است که روی حاشیه‌های خود به راحتی ثابت می‌ماند و آهنرباهای تعبیه شده در آن باعث می‌شود محکم در حالت ایستاده قرار گیرد.

گفتنی است؛ مکس در ماه دسامبر با قیمت جهانی ۳۹۹ دلار به دست مشتریان می‌رسد.

ارسال نظر