آپدیت جدید نقشه گوگل سازگار با آیفون ایکس عرضه شد

رسانه کلیک – گوگل آپدیت جدید نقشه گوگل سازگار با آیفون ایکس را منتشر کرد. در این آپدیت اپلیکیشن نقشه گوگل با نمایشگر غیر معمول آیفون جدید و فرو رفتگی آن سازگاری پیدا کرده است.

آپدیت جدید نقشه گوگل سازگار با آیفون ایکس عرضه شد

تنها چند هفته پس از عرضه آیفون ایکس، شرکت گوگل از نسخه جدید اپلیکیشن خود که با تغییرات این تلفن هوشمند سازگار است، پرده برداشت. آپدیت جدید نقشه گوگل سازگار با آیفون ایکس از این پس رابط کاربری جدیدی خواهد داشت تا بهره وری بهتری از نمایشگر بزرگ و کشیده این تلفن هوشمند و همچنین حرکات و اشاره های جایگزین دکمه حذف شده هوم پیدا کند.

در آپدیت جدید نقشه گوگل، نمایش نقشه ها با وجود فرو رفتگی این تلفن هوشمند که این روزها با عنوان Notch شناخته می‌شود، هماهنگ شده و دیگر نوار جست و جو در پشت آن پنهان نیست.

همانطور که می‌دانید، آیفون 10 یا همان iPhone X با اندازه نمایشگر و نسبت ابعاد غیر معمول تولید شده است. اپل چند هفته پیش از عرضه این تلفن هوشمند، به توسعه دهندگان پیشنهاد کرده بود تا اپلیکیشن ها و وب سایت های خود را برای سازگاری بهتر با خصوصیات نمایشگر آیفون 10 آپدیت کنند.

فرورفتگی بالای نمایشگر این تلفن هوشمند باعث می‌شد تا قسمتی از محتوای اپلیکیشن ها و وب سایت ها به طور کامل در آیفون ایکس دیده نشود. علاوه بر این، نسبت ابعاد غیر معمول نمایشگر باعث می‌شد برخی از قابلیت های مختلف اپلیکیشن ها به طور کامل مشاهده نشوند و به شکلی غیر معمول به نمایش در بیایند.

با این حال، اپل تنها چند هفته پیش از عرضه این تلفن هوشمند، روش های صحیح برای توسعه اپلیکیشن ها و وب سایت های سازگار با این تلفن هوشمند را در بخش توسعه دهندگان وب سایت خود منتشر کرده و از آنها خواسته بود تا محصولات نرم افزاری خود را با سازگاری کامل از آیفون 10 توسعه دهند.

منبع: theverge

ارسال نظر