استفاده اجباری از استاندارد USB C شارژ سریع در گوشی ها به لطف قانون جدید گوگل

گوگل برای کمک به کاربران و جلوگیری از انفجار گوشی ها احتمالا سیستم های شارژ سریعی که با استاندارد نوع C سازگار نیستند را مسدود می کند.

استفاده اجباری از استاندارد USB C شارژ سریع در گوشی ها به لطف قانون جدید گوگل

به گزارش کلیک، از آن جایی که فناوری شارژ سریع در گوشی های هوشمند و تبلت ها به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفت؛ همین موضوع منجر به این شد تا استانداردهای مختلفی برای آن در نظر گرفته شود مثل شارژ سریع کوالکوم، Oppo VOOC ، Media PumpExpress و ...

مشکلی که در این زمینه وجود داشت این بود که بسیاری از گوشی های مجهز به این فناوری پیشرفته، می بایست از شارژرهای استانداردی استفاده می کردند تا بتوانند از این فناوری استفاده کنند. اما این ساده ترین راه ممکن بود که کاربران از شارژر استانداردی که در جعبه گوشی قرار داده شده استفاده کنند و با استفاده از آن، گوشی خود را به سرعت شارژ کنند؛ مسئله اینجاست که اگر شارژر خود گوشی در دسترس نبود کاربران باید چه کار می کردند؟ همین مسئله در هنگامی که شارژر اصلی گوشی کاربر در اختیار نبود، باعث سردرگمی کاربران برای پیدا کردن شارژر مناسب برای شارژ سریع شده بود.

از همین حیث، گوگل به دنبال راه حل جامعی برای حل این مشکل بود؛ از همین رو، درست مانند راه حلی که برای شارژرهای گوشی های پیکسل خود به کار بست، راهی برای حل این مشکل پیدا کرد. به طوری که با راه حل خود توانست تولید کنندگان گوشی دیگر شرکت ها را ترغیب کند تا استانداردی را که برای استفاده از فناوری شارژ سریع در گوشی خود تعیین می کنند وابسته به تغییر ولتاژ در گوشی نباشد.
با بررسی متن موافقت نامه تعیین تطبیق پذیری اندروید نوقا به نکته جالبی رسیدیم و آن اینکه، در آینده، گوگل از تمامی دستگاه هایی که از USB نوع c پشتیبانی می کنند می خواهد تا از تمام شارژرهای استاندارد نوع C نیز پشتیبانی کنند و استفاده از شارژر محدود به شارژر اختصاصی خود آن گوشی نشود در غیر اینصورت کاربرانی که از ان گوشی ها استفاده می کنند، از برخی سرویس ها محروم خواهند شد؛ اگرچه این قانون احتمالا استفاده از خدمات شخص ثالث در وسایل دیجیتالی را نقض خواهد کرد اما به معصل بزرگ این روزهای کاربران احتمالا پایان دهد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که اندروید به یکباره پشتیبانی خود از هر نوع سیستم شارژ سریعی را قطع خواهد کرد. بلکه گوگل می خواهد از شر معضل اختصاصی بودن شارژر هایی که در این زمینه استفاده می شود خلاص شود و احتمالا از اتفاقات ناگواری مثل انفجار و یا داغ شدن باتری جلوگیری کند.و به همین منظور این راهکار تشویقی را در نظر گرفته است.
اگرچه باتری گوشی های همراه به ندرت منفجر می شوند اما راه های مختلف شارژ سریع گوشی ها با استانداردهای مختلف، باعث می شود که باتری های لیتویم یونی در نهایت بازده خود قرار گیرند و از همین رو اگر از شارژر مناسبی استفاده نشود به هیچ وجه امن به نظر نمی رسند.

ارسال نظر