روبات جدید گوگل به جای شما پاسخ می‌دهد

گوگل که تا پیش از این سعی داشت موتور جستجو، کتابخانه موسیقی، سرویس پست الکترونیک، ناظر تناسب اندام و بیلبورد تبلیغات اینترنتی شما باشد، اکنون می‌خواهد منشی شما نیز باشد.

روبات جدید گوگل به جای شما پاسخ می‌دهد

به گزارش کلیک، Google که اکنون یکی از زیرشاخه‌های هلدینگ بزرگ Alphabet Inc. محسوب می‌شود اعلام کرد که سرویس پست الکترونیک Inbox وی دارای ابزار جدید و رایگانی به نام Smart Reply شده است. این ابزار از هوش مصنوعی برای اسکن محتوای پیام‌ها استفاده کرده و از میان 20،000 پاسخ متداول سه تای آنها را انتخاب کرده و به شما پیشنهاد می‌دهد.

Google در یکی از پست‌های بلاگ خود گفت: «برای مثال اگر کسی از شما در مورد برنامه تعطیلاتتان سؤال کرده باشد، اینکه شما بتوانید پاسخ وی را بدهید یا خیر، Smart Reply سه پاسخ از پیش نوشته شده را به شما پیشنهاد خواهد داد، نظیر "نه فعلا برنامه‌ای ندارم"، "برنامه سفر را برای شما ارسال خواهم کرد" و "دارم روی آن کار می‌کنم". »

Smart Replay دقیقاً از فناوری‌های AI استفاده شده در سیستم RankBrain که در موتور جستجوی گوگل به کار رفته بود، استفاده می‌کند. Smart Reply همانند RankBrain از یک رویکرد برای تبدیل واژگان و جملات به کار رفته در محتوای ایمیل به موجودیت‌های ریاضیاتی - که بردار نامیده می‌شوند - بهره می‌برد. روش یادشده این امکان را فراهم می‌سازد که ماهیت و دلیل استفاده از محتوای موردنظر در داخل پیام به خوبی درک شود. پس از این مرحله این روبات می‌تواند پاسخ مناسب به پیام را حدس بزند.

این سیستم روش پیچیده‌ای است که اکثر سازمان‌های بزرگ سعی دارند از هوش مصنوعی برای تسهیل در مکانیزه‌ساختن اموری که انسان باید به صورت دستی انجام دهد بهره ببرند. نکته اصلی کار هم اینجاست که اگر کاربران بدانند با استفاده از نرم‌افزار خاص یک شرکت کارهایشان در مدت زمان کوتاهتری انجام می‌شود، اشتیاق زیادی به استفاده از آن پیدا خواهند کرد. Google یکی از بزرگترین حامیان سازمانی هوش مصنوعی است و هزینه بسیار سنگینی بر روی هوشمندسازی تصاویر ویدیویی، گفتار، ترجمه و جستجو کرده است.

چنین ویژگی‌هایی اکنون در برخی از محصولات دستیار شخصی نظیر Apple Siri، Microsoft Cortana و Google Now وجود دارد. استارت‌آپ‌هایی نظیر X.Ai و Clara نیز از یادگیری ماشینی برای تولید محصولات خاص‌تر استفاده می‌کنند که می‌توانند محتوای یک ایمیل را اسکن کرده و اگر در داخل آن قرار ملاقاتی مشخص شده باشد، به صورت خودکار آنرا به تقویم شما اضافه کند.

ارسال نظر