چه چیزی گوشی گوگل پیکسل را از سایر رقبا متمایز می کند؟

این برای نخستین بار است که شرکت گوگل، خود اقدام به تولید یک گوشی هوشمند می کند. باید دید که این شرکت با ادغام سیستم عامل خود با محصول جدیدش چطور می تواند گوی سبقت را از سایر رقبا برباید؟

چه چیزی گوشی گوگل پیکسل را از سایر رقبا متمایز می کند؟

به گزارش کلیک، چندی پیش گوگل از اولین گوشی هوشمند خود به نام پیکسل رونمایی کرد. این محصول می تواند زنگ خطری برای شرکت هایی همچون اپل و سامسونگ باشد که مدت طولانی است این صنعت را تحت سلطه خود در آورده اند. با توجه به عرضه این گوشی و هم چنین در نظر گرفتن این موضوع که شرکت گوگل به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل گوشی های اندرویدی محسوب می شود، بنابراین این سوال در ذهن ها به وجود می آید که چه چیزی پیکسل را از سایر گوشی های هوشمند موجود در بازار متمایز خواهد ساخت؟

گوگل در تاریخ ۴ اکتبر از پیکسل رونمایی کرد و اذعان نمود که این شرکت با طراحی سخت افزار و نرم افزار و ادغام آن ها با یکدیگر خواهد توانست بهترین تجربه کاربری را برای مشتریان خود به وجود آورد.

البته گفتنی است که این اولین عرض اندام گوگل در صنعت گوشی های هوشمند محسوب نمی شود: سیستم عامل اندرویدی این شرکت در بسیاری از گوشی های هوشمند شرکت های بزرگ مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی و موتورلا به کار برده می شود.هم چنین گوشی های هوشمندی که تا پیش از این توسط شرکت گوگل ارائه می شد، بخشی از برنامه نکسوس بود که با همکاری برخی از شرکت های تولیدکننده در این عرصه انجام می شد. اما پیکسل اولین گوشی هوشمندی است که کاملا توسط شرکت گوگل ساخته شده است.

Brian Rakowski، نایب رئیس بخش مدیریت محصولات گوگل در یک پست در وبلاگ خود درباره معرفی این محصول نوشته است: ما در تولید پیکسل بر روی تمام جزئیات وسواس به خرج دادیم. از طراحی صنعتی گرفته تا تجربه کاربری و سادگی کار با آن.

این گوشی هوشمند با لبه های قوس دار، طراحی زیبا در دو اندازه متفاوت، یادآور گوشی آیفون شرکت اپل است . صفحه نمایش ۵ اینچی آن دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل است و صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی آن دارای وضوح تصویر ۱۴۴۰*۲۱۶۰ پیکسل می باشد که مربوط به مدل XL آن است. هم چنین این گوشی دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. آیفون ۷ نیز که به تازگی عرضه شده دارای ویژگی های مشابه ای است: وضوح صفحه نمایش آن ۱۳۳۴* ۷۵۰ ، به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم است. حافظه داخلی دستگاه نیز در ۳ نوع ۳۲ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت عرضه شده است.

علاوه بر این، گوگل به مشتریان خود گفت که آن ها می توانند از فضای Cloud برای ذخیره سازی بی نهایت عکس و ویدیو استفاده کنند که این موضوع می تواند باعث آرامش خاطر بسیاری از کاربرانی شود که همیشه نگران کمبود حافظه داخلی گوشی خود هستند.

هم چنین پیکسل دارای ویژگی است که گوگل از آن بسیار تعریف و تمجید می کند که آن چیز دوربین این گوشی است. گوگل ادعا می کند این دوربین، بهترین دوبینی است که تاکنون در یک گوشی هوشمند تعبیه شده است. دوربین عقب ۱۲٫۳ مگاپیکسلی این گوشی نمرات بالایی از DxOmark ( آزمایشگاه این شرکت کیفیت تصاویر دوربین را با تست های بسیار سخت و به صورت موشکافانه ای اندازه گیری می کند.) دریافت کرد. طبق اعلام وب سایت TomGuide دوربین پیکسل با دریافت نمره ۸۹ در مجموع، توانست از تمام رقبای فعلی خود در بازار تلفن های هوشمند پیشی بگیرد.

Raskowski در پستی دیگر در وبلاگ خود نوشته است: پیکسل از تکنیک عکس برداری cutting-edge computational photography با سرعت بسیار بالا استفاده می کند. هم چنین طراحی واسط کاربری به گونه ای است که کاربر به سادگی قادر به عکس برداری از مناظر و لحظات مختلف است. او هم چنین افزود: تیم متخصصین عکس برداری و پردازش تصویر ما در سال گذشته تمام وقت خود را صرف طراحی این دوربین کردند و به طور خستگی ناپذیری در حال تلاش برای بهبود کیفیت در کل قطعات به کار رفته در این دوربین بودند. شما با استفاده از دوربین پیکسل قادر خواهید بود در مکان هایی که نور کم، نور زیاد، یا هر گونه نوری وجود دارد عکس های خیره کننده ای بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که شرکت گوگل در رابطه با گوشی خود به آن می بالد باتری به کار رفته در پیکسل و زمان شارژ آن است. طبق اظهارات گوگل، ۱۵ دقیقه شارژ کردن کافی است تا شما بتوانید تا ۷ ساعت از گوشی خود استفاده کنید. علاوه بر این، پیکسل اولین گوشی است که سرویس هوشمند مجازی این شرکت که Google Assistant نامیده می شود در آن تعبیه شده است. این سرویس به کاربران این توانایی را خواهد داد تا یک مکالمه طبیعی به منظور جستجو یا انجام دادن برخی کارها با گوگل داشته باشند.

قیمت گوشی پیکسل برای مدل کوچک تر خود ۶۴۹ دلار است (برابر با قیمت آیفون ۷) و برای مدل XL به قیمت ۷۶۹ دلار فروخته می شود. این گوشی دارای سه رنگ بندی مختلف است: آبی خالص، بسیار نقره ای و کاملا سیاه. علاوه بر این که شما می توانید این محصول را از طریق شرکت گوگل پیش خرید کنید، امکان خرید آن از طریق فروشگاه های شرکت Verizon که شامل فروشگاه هایBest Buy می شود، وجود دارد.

هم چنین در رویداد گوگل که چند وقت پیش برگزار شد، این غول موتور جستجو، از هدست واقعیت مجازی و دستیار خانگی خود رونمایی کرد که دستیار خانگی او رقیب جدی برای محصول Alexa شرکت آمازون محسوب می شود.

ارسال نظر