گوگل قصد دارد چشم بیو الکترونیکی تولید کند

گوگل در صدد تولید چشم بیونیکی است که دید انسان را بدون نیاز به لنز یا عینک اصلاح می کند.

گوگل قصد دارد چشم بیو الکترونیکی تولید کند

به گزارش کلیک، گوگل حق ثبت اختراعی را برای چیزی مانند یک چشم بیونیک در سال 2014 ثبت کرد و پنج شنبه توضیحاتی در مورد این اختراع جدید منتشر کرد. این دستگاه قادر خواهد بود دید انسان را بدون قرار دادن لنز یا عینک اصلاح کند.

اما برای وارد کردن این دستگاه داخل چشم، فرد باید متحمل چیزی مانند فرو رفتن شی به داخل چشم شود.

نحوه وارد کردن این دستگاه به شرح ذیل است:

پس از جراحی و برداشتن عدسی شخص از پوشش آن، مایعی به این پوشش تزریق می شود. این مایع مانند نوعی چسب عمل می کند و به جراح اجازه می دهد "دستگاه داخل چشم" را به پوشش عدسی متصل کند.

این مایع برای ایجاد "اتصالی" بین پوشش عدسی و دستگاه مستحکم می شود و لنز الکترونیکی ایجاد می کند. این لنزهای الکترونیکی دید فرد را تنظیم می کنند.

حسگر موجود در این دستگاه متوجه تلاش فرد برای دیدن اجسام دور و یا نزدیک می شود و این امر وضوح کامل بصری را برای فرد به ارمغان می آورد.

در توضیحات موجود در حق ثبت اختراع این دستگاه آمده است: این لنز الکترونیکی می تواند در طول اولین دوره زمانی برای داشتن اولین توان بصری به منظور ارائه تصاویر از اشیا دور در مرکز شبکیه چشم تنظیم شود (به عنوان مثال اشیاء بیش از حدود 20 سانتی متر دور از چشم)، و همچنین می تواند در طول دومین دوره زمانی برای داشتن توان بیشتر بصری به منظور ارائه تصاویر از اشیا نزدیک در مرکز شبکیه چشم تنظیم شود (به عنوان مثال، اشیاء حدود 9 سانتی متر دور از چشم.)

گوگل در اصل لنزی مصنوعی را پیشنهاد می کند که می تواند بینایی را فقط با یک بار وارد کردن آن داخل چشم بهبود بخشد.

این اولین بار نیست که غول تکنولوژی در ایجاد فناوری در عرصه چشم و بینایی علاقه نشان داده است. پیش از این گوگل به دلیل داشتن حق ثبت اختراع برای لنز هوشمندی که با انرژی خورشیدی کار می کند و می تواند کارکردهایی مانند اندازه گیری سطح گلوکز انجام دهد جایزه دریافت کرده است.

اما داشتن فقط حق ثبت اختراع به این معنا نیست که به زودی شاهد این گونه لنزهای الکترونیکی خواهیم بود.

منبع: .techinsider

ارسال نظر