اجرای بخشی از بازی قبل از دانلود آن از گوگل پلی

گوگل پلی ویژگی جدیدی را به کاربران عرضه خود می کند و به آن ها این امکان را می دهد که قبل از خرید یک بازی آن را تست کنند و در صورت تمایل آن را خریداری نمایند.

اجرای بخشی از بازی قبل از دانلود آن از گوگل پلی

به گزارش کلیک، ممکن نیست که شما یک ماشین را بدون دور زدن با آن و انجام یک سری تست خریداری نمایید، و حالا، برای اولین بار لازم هم نیست یک بازی یا نرم افزار را ندانسته و تست نکرده خریداری کنید. بر اساس جدیدترین گزارش ها، گوگل پلی به کاربران این امکان را می دهد که پیش از خرید یک بازی یا نرم افزار حدود ۱۰ دقیقه آن را تست کنند و پس از این که به این نتیجه رسیدند آن را می خواهند یا خیر، برای خرید آن پول بپردازند. این ایده اولین بار در ماه مارس پیشنهاد شد و در حال حاضر (یعنی هفت ماه پس از آن) در آمریکا عملیاتی شد.

با وجود فراوانی برنامه و بازی های رایگان که به راحتی در فروشگاه Google Play در دسترس کاربران هستند، جای تعجب نیست که توسعه دهندگان، لازم است ارزش های کار خود را بیشتر به اثبات برسانند. اگر چه مدتی است که ویژگی استرداد وجه توسط گوگل در گوگل پلی عملی شده، اما این ویژگی جدید می تواند تمام این کارها را حذف کند، و شاید گوگل هم در آینده این ویژگی را به طور کامل حذف نماید.

این ویژگی جدید که "Try Now" نام دارد هنوز نسبتا جدید است و گزارش هایی شده که مردم نسبت به باگ ها و ایرادات آن شکایت نموده اند و اعلام کردند که هنگام تست برنامه مورد نظر خود با خطا مواجه شده و به اجبار از آن خارج می شوند. در حال حاضر، به نظر می رسد که "Try Now" را فقط می توان بر روی بازی ها تست کرد و می توان این کار را چندین بار هم انجام داد.

گوگل هنوز تاریخ دقیقی برای به روز رسانی این ویژگی اعلام نکرده است، اما احتمالا تا هفته آینده به صورت گسترده این کار را انجام خواهد داد. پیش بینی می شود این ویژگی در سراسر جهان با استقبال همراه شود و یکی از ویژگی های اصلی گوگل در آینده باشد. از طرفی بسیاری از توسعه دهندگان و برنامه نویسان هم نسبت به این ویژگی اعتراض کرده و خواستار توقف آن شده اند، چرا که مسلما اگر کسی با برنامه کار کند و از آن خوشش نیاید آن را نمی خرد که این اتفاق به ضرر آن ها است. در واقع به نوعی می توان گفت که گوگل با این کار طرف کاربران یا مشتری را گرفته و این حق را برای کاربران قائل شده که برای چیزی ندانسته و ندیده پول نپردازند و جمله معروف "همیشه حق با مشتری می باشد" را تحقق بخشیده است. آن چه مسلم است، این است که گوگل گام بزرگی دیگر در راه خدمت به کاربران برداشته و این کار می تواند میزان رضایت کاربران از خدمات گوگل را به اندازه چشم گیری افزایش دهد. منتظر اخبار تکمیلی درباره این ویژگی جالب و ستودنی باشید.

ارسال نظر