سبقت گوگل از اپل در بازار سهام

طی چند روز گذشته خبر افزایش چشم گیر ارزش سهام شرکت گوگل نسبت به شرکت اپل بسیاری را شگفت زده کرده است.

سبقت گوگل از اپل در بازار سهام

به گزارش کلیک، در حالی که شرکت اپل با از دست دادن ارزش سهام خود در طی روزهای اخیر رو به رو بوده است، شرکت آلفابت به عنوان سرمایه دار اصلی شرکت گوگل گوی سبقت را ربوده و با سهامی به ارزش ۳۰ میلیارد دلار در جایگاه نخست قرار دارد.

در ماه های اخیر با نوسانات در بازار سهام آمریکا، شاهد تغییراتی در ارزش سهام شرکت ها بوده ایم. غول هایی نظیر گوگل، فیس بوک، اپل و ... با اختلافات جزئی و گاه بی سابقه با یکدیگر به رقابت پرداخته اند. حال آنکه شرکت گوگل (آلفابت) با اختلافی چشم گیر در صدر قرار دارد. گاهی در شاخص ها و نمودارهای ارزیابی سهام با اختلافات بسیار جزئی نیز نمودار تغییرات را نشان می دهد حال آنکه این اتفاق در مورد اختلاف میزان درآمد بسیار چشمگیر بوده است.

این نتایج در مورد میزان درآمد گوگل آنچنان پر اهمیت جلوه نمی کند چرا که بحث اصلی بر پایه میزان تخریب ارزش سهام شرکت اپل است که متاسفانه از سال گذشته آغاز شده است. این سقوط در طول یک ماه به یک میلیارد دلار رسید که بسیاری از اقتصاددانان را به تعجب واداشت. سال گذشته در ماه می با تخمین ارزش سهام شرکت اپل بالغ بر ۷۵۰ میلیارد دلار، کارشناسان اقتصاد بر این باور بودند در آینده ای نه چندان دور ارزش این سهام بالغ بر یک تیلیارد دلار خواهد رسید. حال آنکه از چندی پیش روند نزولی ارزش سهام اپل آغاز شده است. یکی از دلایل این اتفاق را کارشناسان تولید بی رویه محصولات الکترونیکی در چین می دانند. باید دید مدیران ارشد اپل برای بازگشت به میدان رقابت سهام، چه تدابیری را اندیشیده اند.

منبع: qz

ارسال نظر