از جستجوی گوگل برای یافتن آیفون گمشده خود استفاده کنید

اخیرا گوگل گزینه هایی فراهم کرده است که با کمک آنها می توانید گوشی اندروید گمشده یا ربوده شده خود را آسان تر بیابید، و اما به تازگی این شرکت گزینه های جستجوی مشابه ای برای صاحبان آیفون های گمشده معرفی کرده است.

از جستجوی گوگل برای یافتن آیفون گمشده خود استفاده کنید

به گزارش کلیک، گوگل بخش جدیدی به نام "تلفنتان را بیابید"(Find your phone) در صفحه My Account برای حساب کاربری شما در گوگل اضاففه کرده است. با کلیک بر روی آن لیستی از دستگاه ها از جمله تلفن های همراه، تبلت ها، دستگاه های اندروید و iOS که از آن به حساب گوگل خود وارد شده اید را مشاهده خواهید کرد.

با انتخاب دستگاه iOS پنج پیشنهاد زیر را مشاهده خواهید نمود:

  • آیفون خود را بیابید و قفل کنید "Find and lock your iPhone"
  • با تلفن خود تماس بگیرید "Try calling your phone"
  • از حساب خود در تلفنتان خارج شوید Sign out on your phone""
  • به حامل خود دسترسی پیدا کنید Reach out to your carrier""
  • به راهنمای محلی خود دسترسی پیدا کنید ""Reach out for local help

با این که این پیشنهادها نقطه شروع خوبی برای صاحبان آیفون که گوشی خود را گم کرده اند است، اما این عمل به اندازه ای که برای دستگاه های گمشده اندروید مفید است برای آیفون مفید نیست، به عبارت دیگر گوگل نمی تواند کنترل دستگاه های iOS را در دست بگیرد.

به عنوان مثال، گزینه Find and lock your iPhone صرفا شما را به iCloud.com ارجاع می دهد که در آن می توانید آیفون خود را بر روی نقشه بیابید و یا Lost Mode را برای قفل کردرن گوشی از راه دور فعال کنید، در حالی که همین گزینه برای دستگاه اندروید به شما گزینه های "تماس" Ring و یا "مکان یابی" Locate را ارائه می دهد تا با دستگاه خود تماس بگیرید و یا آن را بر روی نقشه بدون خروج از صفحه یا ورود به iCloud مکان یابی کنید.

صاحبان دستگاه های اندروید گمشده همچنین می توانند به سادگی از گزینه "تلفن مرا پیدا کن" find my phone و یا "من گوشی خود را گم کرده ام" I lost my phone گوگل، برای مشاهده تلفن گمشده خود روی نقشه در بالای صفحه نتایج جستجو استفاده کنند. به گفته گوگل، این ویژگی های جستجو به زودی برای دستگاه های iOS نیز در دسترس خواهند بود. در آزمایشی که ما انجام دادیم، هنوز این ویژگی در دسترس نیست زیرا در آن آزمایش گوگل قادر بود Samsung Galaxy Tab 4 را بیاید اما موفق به پیدا کردن آیفون یا آیپد نشد.

اولین گام در مکان یابی آیفون گم شده یا ربوده شده، مشاهده iCloud.com از کامپیوتر و یا استفاده از نرم افزار Find my iPhone از یک آیپد یا دستگاه های iOS دیگر است.

منبع: Cnet

ارسال نظر