کاهش شگفت انگیز حجم برنامه های گوشی توسط الگوریتم جدید گوگل

فایل های موجود برای هر نرم افزار و آپدیت در لیست فروشگاه Google Play Store در حال حاضر از حجم مناسبی برخوردار هستند. شما به جای دیدن اندازه فایل APK ، حجم واقعی نرم افزار برای نصب را مشاهده خواهید کرد.

کاهش شگفت انگیز حجم برنامه های گوشی توسط الگوریتم جدید گوگل

به گزارش کلیک، اگر شما قبلاً نرم افزاری را نصب کرده باشید، حجم واقعی هر آپدیت را خواهید دید. به این طریق، کاربران اندروید تصور بهتری نسبت به میزان فضای مصرف شده به واسطه اضافه کردن یک نرم افزار جدید یا آپدیت نرم افزار قدیمی خود خواهند داشت.

گوگل به واسطه یک الگوریتم دلتا به نام bsdiff، اندازه فایل های ارسال شده با یک نرم افزار آپدیت شده را کاهش داده است، به طوری که این الگوریتم اندازه این فایل های ضمیمه را تا " بیش از ۵۰ درصد و بیشتر کاهش می دهد." برای مثال، حجم یک آپدیت مهم برای Chrome که قبل از bsdiff 22.8 مگابایت بود، اکنون ۱۲٫۹ مگابایت است. شگفت انگیزتر این که یک آپدیت مهم که قبلاً ۱۵٫۳ مگابایت فضا لازم داشت، اکنون فقط ۳٫۶ مگابایت فضا اشغال می کند، به طوری که با ۷۶ درصد کاهش در حجم خود مواجه شده است.

گوگل همچنین الگتوریتم های فشرده سازی و دلتای خود برای فایل های توسعه APK را نیز گسترش داده است. این فایل ها به تولید کنندگان نرم افزار اجازه می دهند تا بیش از ۲ گیگابایت به وضوح ویژگی های گرافیکی یا فایل های رسانه ای نرم افزارهای خود بیافزایند. به لطف الگوریتم جدید فشرده سازی، اندازه فایل های توسعه که اکثراً برای بازی ها استفاده می شوند، کاهش خواهد یافت. فایل های توسعه APK که جدیداً نصب می شوند به میزان ۱۲ درصد کاهش در فضای مورد نیاز کاهش خواهند داشت، در حالی که این میزان کاهش برای فایل های آپدیت به طور میانگین ۶۵ درصد خواهد بود.
با کاهش اندازه این فایل ها، نرم افزارها سریع تر دانلود و آپدیت می شوند. خوشبختانه برای کسانی که در هنگام افزودن نرم افزار های جدید یا آپدیت کردن آنها از اینترنت وای فای استفاده نمی کنند، این مسئله به کاهش میزان مصرف داده منجر خواهد شد. این موضوع از پرداخت های اضافی کاربران اندروید در طول دوره یک ماهه و همچنین از کاهش سرعت داده های آنها جلوگیری می کند.

ارسال نظر