Google Stadia در قالب برنامه وب برای iOS به بازار می‌آید

رسانه کلیک - با توجه به شرایط و قوانین برنامه پلی استور اپل، Google Stadia که یک سرویس بازی است، در قالب برنامه وب برای گوشی ‌های iOS به بازار خواهد آمد.

Google Stadia در قالب برنامه وب برای iOS به بازار می‌آید

گوگل بیان کرده است که برای اولین بار سرویس بازی Stadia را برای گوشی ‌های iOS منتشر خواهد کرد. این اپلیکیشن به صورت یک برنامه اختصاصی iOS وارد بازار نخواهد شد؛ زیرا قوانین اپ استور را نقض می کند. به همین دلیل این برنامه در قالب برنامه وب پیشرفته (PWA) در دسترس کاربران iOS قرار خواهد گرفت.

اپ استور قوانین سخت گیرانه ای برای انتشار اپلیکیشن های مختلف در فروشگاه خود ایجاد کرده است و کمیسیون های زیادی را از اپلیکیشن هایی که پرداخت درون برنامه ای دارند دریافت می کند. به همین دلیل شرکت های مختلف حاضر به همکاری با اپ استور نیستند. گوگل نیز ترجیح داده است که سرویس ابری بازی خود را از طریق نسخه وب در اختیار کاربران قرار دهد تا با شرکت اپل وارد جنگ نشود.

برنامه وب پیشرفته یا PWA به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا یک برنامه را از طریق وب سایت ارائه دهند و با برنامه وب، Google Stadia را به گوشی های iOS بیاورند و گوگل با این کار می تواند قوانین اپ استور اپل را دور بزند.

گوگل هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی از Google Stadia برای گوشی‌های iOS رونمایی می کند؛ اما گفته است که آزمایشات عمومی این سرویس چند هفته دیگر شروع خواهد شد. به همین دلیل احتمالا در آینده ای نزدیک، این سرویس بازی در اختیار کاربران آیفون قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این گوگل اعلام کرد مشتریانی که Cyberpunk 2077 CD Projekt را قبل از 18 دسامبر سال 2020 (28 آذر) خریداری می کنند، نسخه رایگان Stadia Premier را دریافت می کنند که شامل Stadia Controller و Chromecast Ultra برای پخش Stadia در تلویزیون می شود.

ارسال نظر