گوگل دستیار صوتی خانگی خود را معرفی کرد

رقیب Amazon Echo در یک قدمی او قرار گرفت. کافی است به Google Home دستور دهید تا آن‌چه می‌خواهید در اختیارتان بگذارد

گوگل دستیار صوتی خانگی خود را معرفی کرد

به گزارش کلیک، همان‌طور که بسیار انتظار می‌رفت گوگل به بازار دستیارهای صوتی وارد شد و محصول جدید خود را در روز چهارشنبه به نام Google Home معرفی کرد. افراد می‌توانند از این محصول جدید با خیالی آسوده استفاده کنند به طوری که هویت آنها فاش نشود.

Google Home یک دستیار مجازی است که به سوالات ساده شما پاسخ می‌دهد و فرامین شما را اجرا می‌کند. (البته فرامین اصلی و ساده نه فرامین بسیار پیچیده). این محصول جدید گوگل در کنفرانس سالانه این شرکت که در Silicon Valley برگزار شد به طرفداران گوگل معرفی گردید.

Google Home در پاییز امسال روانه بازار خواهد شد. البته ممکن است با در نظرگرفتن سرعت و رشد سریع فناوری، این زمان کمی دیر به نظر برسد اما گوگل به این فرصت نیاز دارد تا انبوهی از اطلاعات اولیه را برای این دستگاه تعریف و در اختیار آن قرار دهد. آن طور که از ظاهر ماجرا پیدا است این محصول قرار است رقیب جدی برای Amazon Echo باشد که کمتر از دو سال پیش توسط شرکت آمازون معرفی شد. طبق آمارهای بدست آمده تاکنون شرکت آمازون در حدود سه میلیون از این نمونه دستگاه خود را فروخته است.

Google Home

دستیارهای صوتی که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند جزء جدیدترین محصولاتی به شمار می‌روند که این روزها مصرف‌کنندگان و علاقمندان به فناوری را جذب خود می‌کنند. Siri که محصول شرکت اپل است و در اکتبر سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد، توجه بسیاری را به خود جلب کرد اما در آن زمان هنوز نقص‌های فراوانی داشت که بعد از بررسی‌های اولیه، امروز به یک نرم‌افزار کاملا هوشمند بدل شده است.

از میان جدیدترین امکاناتی که به سایت الکسا اضافه شده است که یکی از آن‌ها Echo brain نامیده می‌شود، توانایی درخواست یک ماشین از Uber، سفرش پیتزا از Domino و دریافت اطلاعات تناسب اندام از Fitbit و هم‌چنین شنیدن جدیدترین خبرهای انتخاباتی از NBC است.

Julie A. Ask یکی از تحلیلگران شرکت پژوهشی و ارزیابی فناوری اطلاعات Forrester می‌گوید: شرکت‌هایی معروف عرصه فناوری هم‌چون آمازون، فیسبوک، اپل و سایر سازمان‌های قدرتمند همگی در حال حرکت به سوی استفاده از دستیارهای صوتی هستند. او هم‌چنین افزود: به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد تا رقابت در این زمینه بیشتر شود. در واقع نقد بسیاری بر این شرکت وارد است که چرا در بسیاری از عرصه‌ها هم‌چون نرم‌افزارهای پیام‌رسان (IM) یا شبکه‌های اجتماعی زودتر ورود نکرده است.

برخی از ویژگی‌های این محصول گوگل توسط سایت‌هایی مانند Recode و The Information که در زمینه خبرهای روز دنیای فناوری فعالیت می‌کنند، گزارش شدند.

دستیارهای صوتی محصولاتی هستند که هنوز شرکت‌های بزرگ مشغول پژوهش و کار بر روی آن‌ها هستند. هر چقدر که یک شرکت درباره عادات و رفتارها، سلایق، نوع خریدها، و نظرات شما اطلاعات بیشتری داشته باشد مطمئنا می‌تواند اطلاعات مفیدتر و دقیق‌تری در اختیار شما قرار دهد. با وجود چنین مسائلی این سوال در ذهن افراد به وجود می‌آید که تا چه اندازه حریم خصوصی آن‌ها حفظ می‌شود، اطلاعات شخصی آن‌ها افشا نخواهد شد و از طرفی دیگر کیفیت خروجی اطلاعاتی که در مقابل پرسش‌های آن‌ها در اختیارشان گذاشته می‌شود، به چه میزان خواهد بود.

Sundar Pichai که رئیس بخش نرم‌افزارهای اندرویدی گوگل است در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل در سال ۲۰۱۴ گفت: ما سعی داریم تا همه چیز را طوری طراحی کنیم که تا به مرور زمان با جمع آوری اطلاعات از کاربر و در کنار آن با به کارگیری هوش مصنوعی، بهترین نتیجه را در اختیار مخاطب قرار دهیم. به عنوان مثال ما می‌خواهیم بدانیم که شما چه زمانی با کودکان خود در خانه هستید.

Sundar Pichai در حال حاضر مدیر اجرایی گوگل است و امسال مطالب کلیدی را در اختیار توسعه دهندگان گوگل قرار خواهد داد.

منبع: cnbc

ارسال نظر