گوگل شمشیر را برای amazon echo از رو بست

گوگل برای پاسخ به اکوی (Echo) آمازون دستگاهی به نام "جیرجیرک" را تولید کرد که به زودی از آن رونمایی خواهد کرد و روانه بازار می کند. البته هنوز زمان دقیقی برای انتشار آن تعیین نشده است.

گوگل شمشیر را برای amazon echo از رو بست

به گزارش کلیک، یک تیم تولید محصول در گوگل در حال کار بر روی یک دستگاه سخت افزاری است که سرویس جست وجو و تکنولوژی دستیار صوتی گوگل را ادغام می کند و شبیه به محصول اکوی آمازون هر آن چه را که یاد می گیرد، ثبت و ضبط می کند.

با توجه به منابع مختلف، دستگاه گوگل شبیه به یک روتر بی سیم OnHub خواهد بود. هنوز نمی دانیم نامی نهایی برای این محصول انتخاب شده است، ولی تولید آن به وسیله "جیرجیرک" پیش می رود.

گوگل از اظهار نظر بیشتر در مورد این محصول خودداری کرده است. اطلاعاتی که از گزارشات گذشته دریافت شده، از برنامه ریزی گوگل برای ساخت یک نسخه رقابتی با اکو، که یک اسپیکر قابل حمل با فناوری دستیار صوتی است، پرده برداشت.

منابع آگاه گفتند که بعید است این دستگاه یک هفته دیگر در کنفرانس I/O گوگل رونمایی شود، اما برنامه هایی برای معرفی آن در همین سال جاری توسط گوگل وجود دارد. با این حال، می توانیم نگاهی زیر چشمی به مراسم داشته و امیدوار باشیم گوگل بخواهد با غافل گیر کردن طرفداران خود، این محصول را معرفی کند.

گوگل مدت طولانی است که دستیار صوتی تکنولوژی را در گوشی های آندروید خود داشت و بسیاری از افراد آن را به عنوان پیشرو در این زمینه می دانند (حداقل افراد درون گوگل که این گونه فکر می کنند). اما این چیزی نیست که به گوگل کمک نماید تا به راحتی راه به خانه های مردم پیدا کند. به عنوان مثال، مودم OnHub که در سال گذشته منتشر شد، قابلیت تشخیص صدا را نداشت و بسیاری از طرفداران را از گوگل ناامید کرد.

از سوی دیگر، آمازون، با اکو بی پروا به خانه های مردم نقل مکان کرد. یکی از تحلیلگران تخمین زده است که آمازون توانسته بیش از سه میلیون دستگاه اکو به فروش برساند . اگر این چنین باشد باید به آمازون برای رسیدن به چنین موفقیتی تبریک گفت.

اکو در حال جمع آوری نوع داده هایی ( مانند آن چه مصرف کنندگان جستجو، گوش و خرید می کنند، و نحوه صحبت کردن آن ها با ماشین) است که گوگل دوست دارد.
آمازون مدت طولانی است که به یک تهدید بزرگ برای کسب و کار اصلی گوگل تبدیل شده است و ظاهرا همچنان هم ادامه دارد.

ولی حالا ظاهرا گوگل با این دستگاه جدید خط و نشان تازه ای برای آمازون کشیده است و باید گفت بسیار خب گوگل، حالا نوبت توست!!

منبع: recode

ارسال نظر