جایگزینی Webview با گوگل کروم در اندروید ۷

امروزه بسیاری از طراحان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های گوشی تلفن همراه از اطلاعات وب در اپلیکیشن‌های آنلاین بسیار استفاده می‌کنند. به همین دلیل نیاز به راه حلی به غیر از استفاده از مرورگرها برای استفاده از اطلاعات وب در اپلیکیشن لازم و ضروری است.

جایگزینی Webview با گوگل کروم در اندروید ۷

به گزارش کلیک، اندروید از مدت‌ها قبل امکان استفاده از اطلاعات وب بدون استفاده از مرورگر را با استفاده از WebView در اختیار طراحان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی، قرار داده است. اما در واقع طبیعت و هدف استفاده از این ابزار کاربردی تغییر کرده است. در واقع گوگل توسط مرورگر ‌chrome ، WebView را در انحصار خود قرار داده است و گفته می‌شود که در اندروید نوقا، وظیفه WebView بر عهده chrome قرار داده شده است.

نکته قابل توجه این است که این ابزار در نسخه ۵٫۱به بالا مرورگر Chrome و سیستم‌عامل اندروید ۷یا نوقا فعال است. این ابزار به صورت پیش‌فرض برای APK مرورگر chrome فعال است و می‌تواند جایگزین ابزار WebView اندروید شود. گوگل یکی از دلایل جایگزینی این ابزار با chrome را صرفه‌جویی در حافظه معرفی کرده است. گفته می‌شود میزان حافظه مصرفی WebView بسیار زیاد بوده است. به دلیل جایگزینی WebView با chrome، تا زمانی که chrome روی سیستم‌عامل فعال باشد، قابلیت به روزرسانی این ابزار با استفاده از Google play وجود ندارد.

ارسال نظر