شایعه خرید تلگرام توسط گوگل تکذیب شد

صبح امروز خبری به گوش رسید مبنی بر اینکه گوگل در سال 2015 جلسه ای برای خرید تلگرام با قیمت 1 میلیارد دلار داشته است.

شایعه خرید تلگرام توسط گوگل تکذیب شد

به گزارش کلیک، پاول دورف مدیر عامل تلگرام در جواب خبرنگاران گفت چنین صحبتی انجام نشده است. در واقع دوروف پیشنهاد چنین جلسه ای را قویا محکوم کرد. وی بیان کرد: من به هیچ عنوان صحبت یا جلسه ای با گوگل در این مورد نداشته ام. من افراد گوگل و به ویژه سوندار را میشناسم اما هرگز صحبت درباره خرید تلگرام به قیمت 1 میلیارد دلار در میان نبوده است. این خبر کاملا کذب است.
یک سخنگوی تلگرام در صحبت با The Nex Web گفت این حرف شایعه ای بیش نیست. هیچگونه صحبتی در مورد فروش تلگرام انجام نشده و برنامه ای هم برای این کار نداریم.
مدت زمان زیادی است که گوگل قصد دارد بازی پیام رسان خود را فعال کند. با اینکه Hangouts پلتفرم مورد علاقه بسیاری از افراد است اما به هر حال این سرویس مانند پیام رسان فیسبوک و واتس اپ بازار را در دست نگرفته است.
به گزارش کلیک و به نقل از سایت خبری روسی RBC، مدیر عامل گوگل سوندار پیچای، بهار سال گذشته با دورف در مورد خرید تلگرام وارد مذاکره شد. RBC ادعا کرد منابع خبری آن کارمندان نزدیک به دورف بوده اند و انگیزه و دلیلی برای باور نکردن این موضوع وجود ندارد.
تلگرام از سال 2013 وارد عرصه رسانه های اجتماعی شد. اما سرعت محبوبیت آن روز به روز بیشتر می شود. تلگرام از ماه فوریه امسال هر ماه بیش از 100 میلیون کاربر فعال را جذب می کند و روزانه تقریبا 350 هزار کاربر جدید به جمع کاربران این پلتفرم پیام رسان می پیوندند. منطقی به نظر می رسد که گوگل بعد از واگذاری واتس اپ به فیسبوک بخواهد در چنین جایگاهی قرار بگیرد.
منبع:androidauthority

ارسال نظر