افزایش تمایل به استفاده از حسگر اثرانگشت در گوشی های هوشمند

سنسور اثر انگشت قرار است برای افزایش نفوذ در بازار گوشی های هوشمند، نفوذ خود را به بالای ۵۰٪ در سال ۲۰۱۷ برساند که از مقدار ۴۰٪ در سال ۲۰۱۶ با افزایش ده درصدی همراه خواهد بود. 

افزایش تمایل به استفاده از حسگر اثرانگشت در گوشی های هوشمند

به گزارش کلیک و به گفته ناظران صنعت، تقاضا برای سنسور اثر انگشت در گوشی های هوشمند به طور پیوسته از سال ۲۰۱۵ و زمانی که نفوذ آن‌ها در بازار تنها ۲۰ درصد بود، در حال افزایش است. جای تعجب نیست که با توجه به تعداد تلفن هایی که از سنسور اثر انگشت برخوردارند و نیز راحتی و هزینه کم استفاده از این فناوری، روز‌به‌روز شاهد افزایش ضریب نفوذ این فناوری در میان گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های مرتبط باشیم.

به گفته ناظران، چین و تولید کنندگان سنسور تایوانی در حال شرکت در رقابت های بین المللی هستند، اما راه زیادی برای اثبات خود در بازارهای خانگی هستند. با وجود تقاضای تولید گوشی‌های هوشمند در چین برای رسیدن به تقریبا ۵۰۰ میلیون واحد در سال ۲۰۱۶، این شرکت‌ها راه نسبتا دشواری در پیش خواهند داشت.

طبق ادعای ناظران، فروش سنسور‌های اثر انگشت از چین و تایوان می تواند بیش از ۱۰۰٪ در سال ۲۰۱۷ با رشد همراه باشد. این درحالی است که قیمت فعلی تولید سنسورهای اثر انگشت به رکورد کم ۳ دلار در هر واحد در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ رسیده است. واضح است که این مقدار در آینده‌ای نه چندان دور به شدت کاهش خواهد یافت!

اگر کمی دقت کنیم، متوجه می‌شویم که روند ارائه فناوری‌های جدید در طی سال های اخیر به همین گونه بوده است؛ هرچه گستردگی و میزان استفاده از آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، به مرابت قیمت هم کاهش می‌باید.

ارسال نظر