سامانه ثبت نام واکسن کرونا چیست؟

وزارت بهداشت برای سهولت در روند واکسیناسیون مردم، سامانه جدیدی راه‌اندازی کرد. سامانه ثبت نام واکسن کرونا به شهروندان کمک می‌کند زمان تزریق واکسن خود را تعیین کنند تا به راحتی دوز اول واکسن خود را بزنند.

سامانه ثبت نام واکسن کرونا چیست؟

سامانه ثبت نام واکسن کرونا چیست؟

با شروع شدن واکسیناسیون، وزارت بهداشت سامانه ثبت نامه واکسن کرونا را راه‌اندازی کرد. این سامانه نوبت‌دهی جهت سهولت شهروندان برای انجام راحت روند واکسیناسیون ایجاد شده است. مردم با ثبت‌نام در این سامانه،‌ مرکز واکسیناسیون، تاریخ و ساعت تزریق واکسن خود را مشخص می‌کنند.

پس از ثبت نام، افراد در موعد تعیین شده در مرکز واکسیناسیون حاضر می‌شوند و واکسن کرونای خود را دریافت می‌کنند. زمانی که سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی شد، محدودیت سنی برای نوبت‌دهی لازم بود. اما الان تمامی سنین می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا ثبت‌نام برای تزریق واکسن کرونا

متقاضیان دریافت واکسن کرونا، می‌توانند از طریق سایت salamat.gov.ir اقدام به ثبت نام واکسیناسیون کنند. شایان ذکر است، این سامانه برای دریافت دوز اول واکسن تعبیه شده است. برای دریافت دوز دوم، از طریق پیامک موعد تزریق دوز دوم واکسن کرونا به متقاضیان اعلام خواهد شد.

چگونه در سامانه ثبت نام کنیم؟

برای ثبت‌نام در سامانه ثبت نام واکسن کرونا، به سایت اعلام شده مراجعه کنید. سپس گزینه «ورود/ثبت نام در سامانه نوبت‌دهی تزریق واکسن» را انتخاب کنید. در این مرحله فرمی نمایش داده می‌شود که باید اطلاعات مورد نظر خود را در آن وارد کنید.

سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا

متقاضیان باید اطلاعاتی مثل استان محل سکونت، شماره ملی، تاریخ تولد و شماره موبایل را در فرم ثبت‌نام بنویسند. سپس پیامکی حاوی کد یکبار مصرف جهت تأیید اطلاعات وارد شده برای شما ارسال خواهد شد. پس از وارد کردن کد، مراکز واکسیناسیون نزدیک به محل سکونت شما نمایش داده می‌شود.

با انتخاب یکی از مراکز، تاریخ و ساعت حضور در محل تزریق واکسن را تعیین کنید. حالا شما با موفقیت برای تزریق واکسن کرونا ثبت‌نام کرده‌اید. امیدواریم که در سلامتی کامل روند واکسیناسیون خود را انجام دهید.

همچنین در کلیک بخوانید: چطور نزدیکترین مرکز واکسیناسیون را پیدا کنیم؟

ارسال نظر